Resultat 1 till 10 av 10
  1. #1

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    302

    Ute-tempmätare

    Jag har en Arteon 2018, men antar att det fungerar lika på andra VW. Igår morse var det -22 grader när jag åkte till jobbet och mätaren visade det när jag gick ur bilen. Under dagen blev det "mildare" och när jag skulle åka hem var det ca -5 grader, men när jag startade bilen visade den fortfarande -22 och den ändrade nån halv grad då och då. Det tog ca en mil innan den visade rimliga -5 grader. Är det vanligt med sådan tröghet?
    Har inte tänkt på det tidigare, eftersom det vanligen är ungefär samma temp på morgon som på kväll.

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Fungerar bra på min Tiguan 2017, men förmodligen är det nog någon minut mellan uppdateringarna. Jag jobbar nätter och det kan vara stor skillnad på yttertemperaturen när jag parkera på kvällen och när jag kör hem på morgonen. Den visar alltid rätt temeperat direkt när jag startar bilen. Men är lite seg vid snabba temperaturväxlingar vid körning, absolut inget konstigt, så fungerar alla elektroniska stationära temperaturmätare, förmodligen allt mellan 10 sekunder och uppåt, ofta valbar uppdateringsfrekvens. Men det finns inte i VW, kanske i VCDS?

  3. #3

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    302
    En viss tröghet i visningen av temp kan jag förstå. Det jag reagerade på var att den visade samma temp på kvällen som på morgonen, trots en rejäl temperaturhöjning under dagen och att det tog nästan 10 minuter innan den visade rätt temp.

  4. #4

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Hm, inget jag känner igen från någon VAG bil. Kanske fel på givaren i fronten.

  5. #5
    Medlem walkmanns avatar
    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Viktor
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    252
    Citat Ursprungligen postat av Bopper Visa inlägg
    En viss tröghet i visningen av temp kan jag förstå. Det jag reagerade på var att den visade samma temp på kvällen som på morgonen, trots en rejäl temperaturhöjning under dagen och att det tog nästan 10 minuter innan den visade rätt temp.
    samma på min arteon, min passat b8 jag hade innan var likadan.
    båda bilarna köpta nya, så verkar vara så det är

  6. #6

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    302
    Ok, märktes inte lika mycket igår. Men det var inte så extrem skillnad i temp då...
    Då är det inte lönt att be dem kolla det på verkstan antar jag
    Senast redigerad av vfr den 2021-02-17 klockan 21:50. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  7. #7
    Medlem walkmanns avatar
    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Viktor
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    252
    nej det tror jag inte är någon idé
    Senast redigerad av vfr den 2021-02-17 klockan 21:50. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  8. #8

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Peter Elvingson
    Ort
    Herrljunga
    Inlägg
    211
    Så funkar det på min GTI-19 också.
    Är kvar på senaste temp även om det ändrat sig mycket i verkligheten.
    Skulle man fråga verkstan så har de aldrig hört talas om det

  9. #9

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Aldrig hört talas om eller aldrig varit med om, det svaret har jag fått ett flertal gånger. Fast att jag vet andra som haft just det felet. VW anställer nog bara väldigt glömska eller personer med demens
    Senast redigerad av vfr den 2021-02-18 klockan 23:19. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  10. #10

    Reg.datum
    jun 2015
    Namn
    Henrik R
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    90
    Komiskt att jag svarade i en annan tråd (innan jag läst era kommentarer ovan) och har precis samma känsla och åsikt... :O
    Senast redigerad av vfr den 2021-02-18 klockan 23:19. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

Liknande ämnen

  1. Tempmätare död mk2 1,6
    Av Notch i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-06-30, 07:09
  2. Tempmätare
    Av Golf-power i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-02-17, 17:53
  3. tempmätare vs bränsleförbrukning
    Av luddwig i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-01, 12:32
  4. Död Tempmätare :(
    Av azarN i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 20:07
  5. Lurig tempmätare
    Av magnusT i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-08, 00:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin