Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    Lennart Jönsson
    Ort
    Askersund
    Inlägg
    37

    VW Polo 2019, batterityp "vanligt" blysyra eller AGM?

    Någon som vet vad det är för batterityp i en VW Polo 1.0 TFSI DSG MY2019? Ser att det är ett Bannerbatteri men typbeteckningen är dolt av plastdetaljerna över batteriet. Ska stödladda batteriet då frugans körmönster är väldigt korta körsträckor. Och jag har öppnat bilens instruktionsbok och den lämnar ingen uppgift om batterityp mm. och det står också att batteriladdning ska utföras av auktoriserad verkstad....

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 891
    Är väl inget svar på din fråga, men monteras det något annat än AGM i VW´s bilar idag?
    Du har väl start/stopp-funktionen och då borde det väl vara ett AGM?

    Locket över batteriet måste väl gå att ta av utan problem tycker jag?
    Senast redigerad av candyweiss den 2021-02-07 klockan 12:18.

  3. #3

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    Lennart Jönsson
    Ort
    Askersund
    Inlägg
    37
    Ja, det bör vara AGM men jag vill inte använda "AGM" läget på min laddare förrän jag vet mer. Att ta bort prylarna över batteriet är lite krångligt då dom ingår i batteriets fastsättning vad jag kan se.

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 891
    Det är ingen fara att använda AGM-läget, det är samma som snöflingan-läget som man använder vid kallare väderlek.
    Senast redigerad av vfr den 2021-02-08 klockan 10:29. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  5. #5

    Reg.datum
    jan 2014
    Namn
    Ludde
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    7
    Kan lika gärna vara ett efb batteri i bilen, dvs ett förbättrat syra batteri, har efb i min mk7 gti dsg, har du en lite nyare ctek laddare så ladda på vanligt läge, vissa av dom har tempraturkompensering så då kommer dom fläska på lite mer automatiskt när de är kallare ute vad jag förstått. Gäller dom nya ex msx5. 0 där finns de ingen snöflinga längre.

  6. #6

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 891
    Citat Ursprungligen postat av Lövet Visa inlägg
    Kan lika gärna vara ett efb batteri i bilen, dvs ett förbättrat syra batteri, har efb i min mk7 gti dsg, har du en lite nyare ctek laddare så ladda på vanligt läge, vissa av dom har tempraturkompensering så då kommer dom fläska på lite mer automatiskt när de är kallare ute vad jag förstått. Gäller dom nya ex msx5. 0 där finns de ingen snöflinga längre.
    Snöflingan och AGM är samma funktion.

Liknande ämnen

  1. Byta "kopplingsarm" - VW Polo 98
    Av Markus_M i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2016-08-01, 21:58
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-12-12, 05:08
  3. VW original BBS "split" 15" Delbara??
    Av 9-3 mike i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-08, 09:13
  4. Ska man ha 6" eller 8" breda fälgar fram ??
    Av Jani Hast i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-12-23, 18:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin