Resultat 1 till 10 av 10
  1. #1

    Reg.datum
    okt 2020
    Namn
    Lars Hernborg
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    106

    T-ROC 2020 Tappar datum och klockslag sedan nyår???

    Bilen hat tappat rätt datum och klockslag 2 ggr sedan nyår och enbart klockslag 2 ggr... Dvs, totalt 4 ggr under januari månad.
    Mycket irriterande

    Senast idag visade bilens info att detta är den 2021-01-21 när det är den 28:e och klockan visar ca 10-12 h fel.

    Är detta nån standard för VW eller en försenad millennium-bugg?

    Någon som vet vad som pågår och hur man fixar detta?
    Senast redigerad av Peter-C den 2021-01-28 klockan 19:14. Anledning: Justering rubrik

  2. #2

    Reg.datum
    dec 2019
    Namn
    Håkan Kristiansson
    Ort
    Lidingö
    Inlägg
    61
    Min gjorde likadant. Jag gick in bland menyer och klickade i en ruta där det stod ngt i stil med "uppdatera tiden via internet". Verkar som om att den checkboxen blev urkryssad av sig självt vid nyärsskiftet.

  3. #3

    Reg.datum
    okt 2020
    Namn
    Lars Hernborg
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    106
    Tack för svar!
    Får kolla om min bil har en sån kryssrutan, men är ju lite märkligt att den inte kan klara sig utan internet, kan ju vilken klocka som helst för ca 50 spänn och uppåt.
    Tredje gången detta hände kopplade jag in min iPhone via AppleCar och så länge den var kopplad så var datum och tid rätt men när jag sedan när jag gick och handlade och tog mobilen med mig så hade, när jag kom tillbaka efter kanske 30 minuter, bilen tappat tiden igen.

    Min gamla Hyundai i10 klarade detta galant för utom att klockan drog sig några minuter per månad.
    Senast redigerad av vfr den 2021-02-18 klockan 18:12. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  4. #4

    Reg.datum
    okt 2020
    Namn
    Lars Hernborg
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    106
    Hittar ingen sådan kryss-ruta, men datum och tid har skött sig sedan jag startade inlägget????

  5. #5

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 011
    Hade kontakt med en kille på forumet med en Seat Alhambra. Hans tick box fanns beskriven i instruktionsboken, men den var gråad och inte möjlig att kryssa i infotainment. Tror inte seat supporten lyckdes förstå eller förklara varför.

  6. #6

    Reg.datum
    okt 2020
    Namn
    Lars Hernborg
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    106
    Det är ju sånt som gör det så hopplöst att hitta/förstå vissa saker med sin bil... en del modeller har och andra inte och ingen kan förklara varför eller hur man då gör... SUCK!

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Philip
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    229
    Som av en händelse ramlade jag över detta. Du verkar inte vara ensam. Det antyds att felet är känt.

    https://uk-polos.net/viewtopic.php?f...7b50a73aa0ee3d

  8. #8

    Reg.datum
    okt 2020
    Namn
    Lars Hernborg
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    106
    När jag var nere hos VW igår, så hade dom aldrig hört talas om problemet... men bevisligen har ju vissa i UK samma problem...

  9. #9

    Reg.datum
    jun 2015
    Namn
    Henrik R
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    90
    Svarar inte alla återförsäljare det, alltid!?
    Fick kommentaren när en tändspole gick att några problem med tändspolar på 1.8T eller galvsläpp hade de minsann aldrig sett på B5orna... hahaha! Ungefär 7mån senare så kom det en aktion att de bytte alla tändspolar på typ alla bilar som inte redan hade bytt. Och galvblåsor ska vi inte bara börja prata om.
    Senast redigerad av vfr den 2021-02-18 klockan 22:20. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  10. #10

    Reg.datum
    okt 2020
    Namn
    Lars Hernborg
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    106
    Jo, det är ju sant, särskilt när det sitter unga snorvalpar i kundtjänst :-)

Liknande ämnen

  1. Växling mellan 2an och 3an. T-Roc 2020 DSG
    Av hakank i forum VW-forum
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2021-08-10, 10:56
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-03-09, 18:32
  3. Svar: 28
    Senaste inlägg: 2010-05-12, 14:26
  4. Golf TDI 96a tappar kraft då och då...
    Av VWGolIV i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-29, 14:49
  5. Datum för BUGRUN 2008?
    Av foffa2002 i forum Träffar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-04-07, 20:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin