Resultat 1 till 2 av 2
  1. #1

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150

    Dynamisk ljusfördelning, justering.

    Har lite frågor om den dynamiska ljusfördelningen på min Passat -18 med LED High.

    Om ena lyktornas ljusbild tycks vara lite olika i höjd på halvljus. Kan detta justeras som med vanliga lyktor med skruvar i motorrrummet? Eller behövs det kalibreras på nåt sätt?
    Jag tänker som så att det borde funka så att man man kan göra en manuell grundjustering precis som på konventionella lyktor, och sen sköter automatiken resten. Eller...?

    Jag tycker att det på helljus blir en redig ”mur” av ljus, brett som lyser upp det mesta och skapligt långt. Men kanske det är lite onödigt högt? Blir ju lust långt upp i träden, men kan kan ju samtidigt se en tydlig ”hot spot” rakt fram och lite över jämnhöjd med vägen.

    Finns det någon med ingående beskrivning på hur detta system funkar, alltså i detaljer?

    Tycker mig se att det inte bara är helljus som slås på/av automatiskt, eller styrs så att andra bilar inte bländas fast man kör på helljus. Utan även att halvljusets asymmetri styrs. Har sett att den där lilla vinkeln uppåt på halvljusens högra halva av ljusbilden ibland inte kan ses när ljusen lyser mot en vägg tex, som om tekniken även styr om dessa ska ses eller inte?

    Nån som vet mer...?

  2. #2

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Henrik Kalrsson
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    26
    Här finns lite information om led-strålkastarna i Passat.
    https://youtu.be/ktduT9gWJRQ

    Jag hade lite strul med diffus ljusbild på min tidigare passat där det blev klart bättre efter justering. Verkstaden vid tillfälle hade inte tidigare gjort någon liknande justering men det vart bra tillslut.

Liknande ämnen

  1. Dynamisk sidoblinkers Passat B7 2013
    Av fear50 i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2018-11-08, 13:42
  2. Dynamisk HiLED Tiguan 2018
    Av lstenhoff i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2018-08-15, 22:48
  3. Justering handbromsvire touran.
    Av Larsevert i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-06-09, 17:17
  4. justering av växel vajrar
    Av krilleåland i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-01, 08:41
  5. Justering av tomgång 1,9TD
    Av Lillen i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-17, 16:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin