Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1

    Reg.datum
    jan 2020
    Namn
    Joakim Andersson
    Ort
    Hållsta
    Inlägg
    8

    ACC Fault på Passat -08 170 hk

    Hej,

    Har en passat 08 170 hk, DSG framhjulsdrift. Häromdagen dök det upp ett meddelande i displayen som löd "ACC fault". När jag skulle fixa mina bakbromsar så köpte jag en liten "mini-avläsare" på biltema för att kunna lösgöra bakre bromsbelägg vid byte. Så jag kollade med den och fick då upp följande "05673 Databus drivetrain missing message from ADR control module". För ett par år sedan fick jag ett liknande meddelande och jag vill komma ihåg att det då rörde sig om en liten bricka vid bakbromsarna som rörde till det för abs-systemet oc at det var det som orsakade felmeddelandet. Är det någon som har koll på detta och vet vad det betyder och ännu bättre vet vad jag ska byta för att släcka meddelandet?

    // Jocke

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Soffrorna relaterar inte till någon standardiserad felkodstyp.
    ACCn samarbetar dock intimt med bromssystemet så nånstans kan det hänga ihop. Tag hjälp av någon som har vcds t ex för en mer adekvat läsning av felkoder och återkom.

  3. #3

    Reg.datum
    jan 2020
    Namn
    Joakim Andersson
    Ort
    Hållsta
    Inlägg
    8
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Soffrorna relaterar inte till någon standardiserad felkodstyp.
    ACCn samarbetar dock intimt med bromssystemet så nånstans kan det hänga ihop. Tag hjälp av någon som har vcds t ex för en mer adekvat läsning av felkoder och återkom.
    någon här som har tillgång till VCDS?

  4. #4

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Jag har ingen aning om var Hållsta ligger, men jag har VCDS och finns i Stockholm/Sollentuna och ibland i trakterna kring Mariefred. Händelsevis även i Norrköping och därmed längs E4:an när det inträffar.

  5. #5

    Reg.datum
    jan 2020
    Namn
    Joakim Andersson
    Ort
    Hållsta
    Inlägg
    8
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Jag har ingen aning om var Hållsta ligger, men jag har VCDS och finns i Stockholm/Sollentuna och ibland i trakterna kring Mariefred. Händelsevis även i Norrköping och därmed längs E4:an när det inträffar.
    Hållsta ligger utanför Eskilstuna dvs inte så långt från Mariefred. Vad vill du ha för att göra en mer fullständig avläsning där man kan avläsa vad det är som strular?

  6. #6

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Ska planera imorgon, det ser ut som jag kommer vara där i trakterna eventuellt från onsdag redan, kanske till lördag.
    Resten tar vi via pm. Skicka meddelande.

Liknande ämnen

  1. Turbo aggregat passat 2,0 tdi 170 HK 2010
    Av JanneVTR i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2020-07-23, 14:36
  2. Passat V5 170 hk 4WD-02
    Av outrunner i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-12-22, 19:06
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-11-27, 17:11
  4. Passat TDI 170 hk DSG6 eller DSG7?
    Av Thorssa i forum VW-forum
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2013-01-13, 21:44
  5. turbo problem passat tdi 140 hk 08
    Av 81vagen81 i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-05, 11:20

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin