Resultat 1 till 16 av 16
  1. #1
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117

    Golf 8 R Autogefühl

    "Den sportigaste golfen någonsin" sägs det i videon.

    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Ja usch va grymt den verkar gå och kännas , men kul att den är så smäck i vissa detaljer och insnålat

    Men är väll bara att gilla läget, allt blir ju bara dyrare och mer cost cut nuförtiden..

  3. #3
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Snålat - Gasfjädern till motorhuven som inte finns längre.

    Kulan för mothåll gasfjäder verkar sitta i torpedväggen (från MK7) i alla fall . Kan man göra en "retro fit" kanske? Den är synlig i videon ovan med.

    MK8 GTI:

    Namn:  mk8gti.jpeg
Visningar: 1140
Storlek:  307.4 KB
    Senast redigerad av Peter-C den 2020-12-18 klockan 23:19.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  4. #4

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Snålat - Gasfjädern till motorhuven som inte finns längre.

    Kulan för mothåll gasfjäder verkar sitta i torpedväggen (från MK7) i alla fall . Kan man göra en "retro fit" kanske? Den är synlig i videon ovan med.

    MK8 GTI:

    Namn:  mk8gti.jpeg
Visningar: 1140
Storlek:  307.4 KB
    Haha jag tänkte faktiskt samma sak!, borde ju gå!

    Nej tänkte mer allmänt att det snålat. Bara på dörrstängningen med sämre klonk. Sen om man jämnför Mk8 med min Mk7.5 invändigt exakt som jag gjort nu. Så visst det är mjukplast i dörrsidorna, men inte alls lika mjuk och fin som i min...Nästan så illa så att bakdörrarnas "hårdare" plast i bakdörrarna i mk7.5 är samma som de nu använder i framdörrarna på mk8an....

    Från mk5 , mk6 mk7...så har det hela tiden blivit liiite mer premium..nu med Mk8 så går man tillbaka till typ mk6, eller 5 i vissa delar tyvärr..


    Ändå lutar det till att vi ska beställa en nu efter helgen

  5. #5
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Det där med dörrklangen. Han var ju nöjd med dörrklangen från MK8 Alltrack. Det kan rimligen inte skilja något mellan modellerna, borde vara samma. Möjligen från det exet han testade....

    Dörrklangen från min Alltrack MK7.5 och Cupra facelift (bägge 2018 års modell) skiljer inget, de låter lika bra bägge två trots att det är olika märken .

    Du får väl bli en av de första som beställer!

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Passa på, passa på, Euro 7 håller på att fastställas av EU i detta nu med fullständigt galna krav på emissionskontroll. Det ser inte ljust ut för den här typen av bilar, tyvärr...

  7. #7

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Det där med dörrklangen. Han var ju nöjd med dörrklangen från MK8 Alltrack. Det kan rimligen inte skilja något mellan modellerna, borde vara samma. Möjligen från det exet han testade....

    Dörrklangen från min Alltrack MK7.5 och Cupra facelift (bägge 2018 års modell) skiljer inget, de låter lika bra bägge två trots att det är olika märken .

    Du får väl bli en av de första som beställer!

    /Peter
    Ja verkar inte vara nått rungade sug att få 10 000 i skatt om man är runt på forum! , men min kommer vara unik då om 3 år när den säljs med låg skatt

    Det jobbigaste ju nu att enligt VW.uk så ska man kunna få dragkrok på Clubsporten!, men har inte än lyckats får det bekräftat från nått håll!...är det sant....så kanske det blir en sådan istället....jäkla smidigt det här..

  8. #8

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Jag kan spekulera i att eftersom R är "extra allt" så har man bantat bort ännu mer av ljudisoleringen, framför allt i dörrarna. Isolering är vikt = CO2 = prestanda osv. För mig inget konstigt alls. Lägre vikt med hk/kg = snabbare framåt vilket väl är syftet med en R. Ingen köper väl en R för komforten?

  9. #9

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Jag kan spekulera i att eftersom R är "extra allt" så har man bantat bort ännu mer av ljudisoleringen, framför allt i dörrarna. Isolering är vikt = CO2 = prestanda osv. För mig inget konstigt alls. Lägre vikt med hk/kg = snabbare framåt vilket väl är syftet med en R. Ingen köper väl en R för komforten?
    Haha, jo jag.. ....Ja vore ju intressant om det stämde med ljudisoleringen, det som talar emot att nya GTIn är tystare än min när de mätt upp....

  10. #10

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    En sån banal sak som däck kan ju direkt ändra det förhållandet men även hur hjulupphängningar är konstruerade. Skiljer det något i vikt?

  11. #11
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Jag kan spekulera i att eftersom R är "extra allt" så har man bantat bort ännu mer av ljudisoleringen, framför allt i dörrarna. Isolering är vikt = CO2 = prestanda osv. För mig inget konstigt alls. Lägre vikt med hk/kg = snabbare framåt vilket väl är syftet med en R. Ingen köper väl en R för komforten?
    Det har jag inte tänkt på, kan ju vara bantad!

    Komfort å vägljud. Det är bara att skruva upp ljudet om man är störd av vägljud och annat !
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  12. #12
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Denna video (Automann-TV) behandlar bara Akra-systemet. Kan säkert glädja någon .

    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  13. #13

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Jag är väldigt tveksam till någon som helst skillnad gällande dörrarnas isolering. De iordningställs på samma ställe och avvikelser är merkostnader.

  14. #14

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Denna video (Automann-TV) behandlar bara Akra-systemet. Kan säkert glädja någon .

    Nästan för mkt pops . Men kul att man kan få en bil med OPF och katt att låta så!

    Jag kommer gå på originalsystemet om det beställs som ska låta bra, men inte så här extremt...och spara 42 000..

  15. #15
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Nästan för mkt pops . Men kul att man kan få en bil med OPF och katt att låta så!

    Jag kommer gå på originalsystemet om det beställs som ska låta bra, men inte så här extremt...och spara 42 000..
    42000:- är det inte värt. Org. systemet duger säkert bra! På MK7 R är org. ganska luftigt vilket märks tydligt när man tar bort mellandämparen. Det finns nog inte någon sådan på OPF MK8 R.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  16. #16

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    42000:- är det inte värt. Org. systemet duger säkert bra! På MK7 R är org. ganska luftigt vilket märks tydligt när man tar bort mellandämparen. Det finns nog inte någon sådan på OPF MK8 R.
    Ja om det inte duger , så har jag 42 000:- kvar att lösa det! .

    Men som du säger , de låter bra original ändå många!. Galet att bilarna låter och går så jäkla bra med OPF

Liknande ämnen

  1. Nya Audi S3 SB 2021 /Autogefühl
    Av Peter-C i forum Bilder och Videos
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2020-09-17, 08:44
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-03-05, 00:00
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-10-14, 15:36
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-12-10, 12:25
  5. Autogefühl full review Golf R Variant DSG
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-04-28, 20:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin