Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150

    WeGO appen, dfreeze styrning av värmaren bara strul...

    Har en -18 Passat GTS

    Den levererades med en dfreeeze fjärrstyrning av värmaren via Mobilen.

    Jag har fått igång detta genom att med hjälp av dfreeeze i Tyskland skapa en ny användare och lägga in min bil.
    Laddade ner deras app min iPhone och allt funkade som förväntat.

    Men sen har jag laddat ner WeGo-appen och tycker den är trevlig och man kan ju även styra värmaren i den, genom att den appen har nån kontakt med dfreeeze-appen, eller i alla fall använder samma konto till dfreeeze.
    Men det är här det blir problem... det går ta mig F*N inte att få VW-appen WeGO att funka med att sköta styrningen av värmaren, fast allt annat funkar kalas, och dfreeeze-appen funkar som den ska.

    Har testat allt, ominstallerat apparna, raderat mitt fordon i apparna och lagt till den igen.

    Det som händer är att när man lagt till min bil i WeGO-appen så finns den där och det funkar att fjärrstyra värmaren. Men sen rätt vad det var så försvann mitt fordon ur appen, inget fordon tillagt stod det. Nån annan dag så var fordonet tillbaka i appen. Och hela tiden fanns fordonet i dfreeeze-appen.

    Nu på sista tiden så spelar det ingen roll hur jag gör, lägger jag till det via dfreeeze-funktionen i WeGo så kommer den aldrig in där. Men lägger jag till fordonet i inställningarna för WeGO-appen, så finns fordonet inlägg men försvinner igen efter en kort stund.

    Har rapporterat detta till VW och supporten för appen, och fick svar på hur jag skulle göra för att lösa problemet. Följde detta punkt för punkt, flera gånger, men samma problem kvarstår.

    Så, är det fler som haft liknade problem, eller som vet lösningen?

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 897
    Nu har jag en Android, men We-Go kändes väldigt instabil, så den avinstallerade jag för länge sedan. Provade inte ens att styra värmaren där ifrån så har inget svar. Använder enbart dfreeeze-appen som fungerar bra till 99%. I vilket fall som så måste väl dfreeeze-appen vara installerad och styras från We-Go?
    Senast redigerad av candyweiss den 2020-12-16 klockan 06:52.

  3. #3

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Nu har jag en Android, men We-Go kändes väldigt instabil, så den avinstallerade jag för länge sedan. Provade inte ens att styra värmaren där ifrån så har inget svar. Använder enbart dfreeeze-appen som fungerar bra till 99%. I vilket fall som så måste väl dfreeeze-appen vara installerad och styras från We-Go?
    Faktum är att man inte måste ha dfreeeze-appen ens installerad på sin mobil.

    Vid dialog med VW-support så tyckte de att jag bara skulle använda en app, och jag svarade att det var ju min önskan att kunna köra bara med We, då jag tyckte den var trevlig på flera andra funktioner och gärna såg att man kunde sköta allt ink värmaren från den. Men att jag ju måste ha dfreeeze-appen installerad då We inte funkade som det borde i detta fall.

    Men jag testade hur som helst en gång att inte ha dfreeeze ens installerad på min iPhone, och det gick ändå att lägga till mitt fordon i We-appen och styra värmaren. Bara det att fordonet försvann från We efter en stund.

    Väntar nu svar från supporten i Tyskland i saken.

Liknande ämnen

  1. Vw multivan ställa in värmaren
    Av sspc i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-11-29, 22:44
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2017-11-14, 20:02
  3. Extra fjärkontroll till p-värmaren
    Av sspc i forum VW-forum
    Svar: 62
    Senaste inlägg: 2015-11-22, 19:07
  4. Elfläkt styrning
    Av Knox i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-04-23, 22:27
  5. Kupéfläkt Mk1 Gti -81 lade bara av.
    Av kim_gulle i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-01, 16:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin