Sidan 4 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 92
  1. #61

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Freiholtz
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    708
    Tyvärr inte, nåt specifikt du tänkte på?

  2. #62

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Håller på forska lite.

  3. #63

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Freiholtz
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    708
    Då är den hemma

    Namn:  DSC_0919.jpg
Visningar: 734
Storlek:  1 021.4 KB

  4. #64
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Grattis: )
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  5. #65

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Freiholtz
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    708
    I vanlig ordning så har jag lite svårt för att hålla mig borta från nya saker.

    Namn:  DSC_0927.jpg
Visningar: 789
Storlek:  1.00 MB

    Ytterkant av golvet och trösklar är riktigt dåligt, men i övrigt verkar det inte vara så mycket svetsjobb.
    Namn:  DSC_0928.jpg
Visningar: 789
Storlek:  982.6 KB

  6. #66

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Matsola Ark Andersson
    Medlemsnr
    395
    Ort
    Orsa
    Inlägg
    719
    Här går det undan, ska bli kul att följa

  7. #67

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Freiholtz
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    708
    Ja det blev ett ordentligt ryck idag, blev ofrivilligt ledig från jobbet idag pga Covidtest...milda symtom, men hyfsat pigg (rastlös).

    Funderar på om jag ska lämna iväg bilen för svetsning av trösklar och golv. Har fått nys om en som är duktig och faktiskt tycker att det är kul att svetsa gamla bilar Isåfall så drar jag bort denna och donatorbilen som jag ska ta golv ifrån.

    De uppenbara grejerna är bromsar, service, dämpare, fjädrar, klä om innertak och hellack då det kommer bli vita skärmar och dörrar från den andra donatorbilen. Lacka funderar jag på att göra själv däremot.


    Rekonda dörrsidor, golvmatta och säten. That's it!..
    i skrivande stund.

  8. #68
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Trevligt motorbyte i en sån här skulle vara en 7A motor. Slinker garanterat genom sbp och har vag:s vackraste grenrör Om du nu vill ha mera grejer att göra
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  9. #69

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Freiholtz
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    708
    Haha, tillräckligt att göra ändå.

    Men kan lägga till det på en eventuell att göra lista.

    Nu är väl det mesta demonterat för att jag ska få en hygglig uppfattning om vad som göras, ska låta det sjunka in och börja klura på i vilken ände jag ska börja.

  10. #70
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Min erfarenhet av "folk" som tar sig an att rostlaga andras bilar är inte positiv. Brukar vara någon av dessa:

    1. Gör ett snabbt och dåligt jobb som sen tar mer tid att återställa än att laga rosten från början
    2. Påbörjar men slutför aldrig, efter 18 månader får man hämta en sönderkapad bil med 17 nya små bucklor i efter att ha stått i nån annans verkstad och dammat
    3. Gör ett bra jobb och priset är därefter, går nästan aldrig att försvara på en "vanlig bil"
    4.Gör ett bra jobb men har inte rätt kunskaper om vilka produkter och principer som behöver användas för att det skall bli en hållbar lagning och rosten kommer krypande igen efter ett par år. Typ att inte måla invändigt i balkar, endast grundfärg under underredsmassa osv.

    Det kan vara så att du hittat en enhörning till rostlagare, men bara vänskapligt råd inför detta.
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  11. #71

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Filip
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    371
    Skriver under på det där. Lämnade iväg en Saab 99 turbo jag hade för ca 25 år sedan eller nåt. Blev som nr 2 ovan…

  12. #72

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Freiholtz
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    708
    Jag förstår vad ni skriver och tar åt mig av inputen. Anledningen till att jag funderar på att lämna bort den är att jag är lite osäker på min egen förmåga att fixa detta bra. Jag löser det garanterat, men mååånga andra kan göra det med bättre resultat.

    Vad det gäller denna killen så kan jag bara utgå från de som har lämnat in sina bilar till honom.

    Tex han som jag köpt båda Passaterna av. Som person kan han vara brutalt ärlig på gott och ont. Är något dåligt, så påtalar han det. Sen är han en oerhört duktig bilmek, men som vägrar svetsa rost Han lämnar bilar till honom och tycker att han gör fina och bra jobb.

    Det är väl det enda jag kan gå på.

  13. #73

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Freiholtz
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    708
    Namn:  DSC_1002.jpg
Visningar: 455
Storlek:  1.10 MB

    Första reservdelsbilen hemma. Dörrar, skärmar, baklucka och annat smått och gott plockar jag från denna och ersätter med de dåliga delarna från GT'n och försöker sälja efteråt. Trots allt besiktad tills årsskiftet 22/23.

    Teardropfälgarna som jag tidigare hade tänkt polera till den gröna kommer jag nog ta till GT'n, då de är tidsmässigt rätt till den.

  14. #74

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Freiholtz
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    708
    I väntans tider...

    Inget större att rapportera.

    Väntar på dämpare, lager och samtliga bussningar till framvagnen till den gröna. Funderar även på om jag skulle flytta över 1,6l motorn från den vita i samma veva (forskade om 5 växlade lådan skulle passa rätt i, men kräver tyvärr ingrepp i kardantunneln).

    Sen väntar vi på besked från markägaren vad han vill ha för ett stycke mark som gränsar till vår tomt, muntligt är vi överens om att vi får köpa På sikt så kommer vi antagligen bygga en mindre maskinhall där båda Passaterna och husbilen kan stå och ett förråd vid sidan.

    Namn:  DSC_1152.jpg
Visningar: 447
Storlek:  1 015.5 KB

    GT'n får vackert vänta på sin tur.

  15. #75
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Egen maskinhall, vilken dröm
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  16. #76

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Freiholtz
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    708
    Ja, när allt är klart med köp och Lantmäteriet så kommer det kännas oerhört kul att bara få anlägga en grusplan till att börja med, är innerligt trött på att ha 3 bilar man använder som behövs flyttas omkring, husbilen hemma på sommaren, släpkärra och båttrailer står lite överallt känns det som.

    Hallen blir väl i storlek ca 9x15m, oisolerad förvaringshall till att börja med och ett entresol på en del...men nu är vi många år fram i planeringen.

  17. #77

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Ujujuj. En sån där plätt skulle kosta mellan 7 och 10Mkr där jag bor. Utan någonting på.

  18. #78

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Freiholtz
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    708
    Jösses!!! Det är väl fördelen med att bo vid schlätta

    Marken är avverkad skogsmark, marknadsvärdet för den ytan vi önskar köpa (ca 2500m2) är 7500-10000:-. Men vad markägaren vill ha är en annan sak.

    Har funderat på detta i flera år faktiskt, men nu är frugan med på samma spår som mig och markägaren börjar bli till åren...så det kändes rätt att sätta bollen i rullning.

  19. #79
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Haha ja jag förstår inte varför alla ska trängas på samma ställe, här har vi 14000 kvm varav 5000 gräsmatta.
    Vad har du för husbil ?
    Vi åker husvagn
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  20. #80

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Freiholtz
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    708
    Finns ju både för- och nackdelar med att på mindre orter Jäklar! Det är bra med yta det!

    Det blev en Fiat Hymer Swing CS544 -00, vi har aldrig ägt husbil eller husvagn tidigare...så började med nåt "äldre", köpte den dock sent på säsongen ifjol så har bara varit ute ett par ggr.

Liknande ämnen

  1. VW Golf GLS 1977
    Av Henrik.M i forum Projektforum
    Svar: 470
    Senaste inlägg: 2015-08-20, 22:08
  2. VW golf 1977 på blocket
    Av Peter-C i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-10-29, 11:09
  3. (FILM) 1977 VW Mk1 Junior cup
    Av Sebbe i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 10:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin