Sidan 8 av 8 FörstaFörsta ... 5678
Resultat 141 till 148 av 148
  1. #141
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Jäkla snygg!

  2. #142

    Reg.datum
    mar 2013
    Namn
    Tommy Forslund
    Ort
    Näsåker
    Inlägg
    183
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Racing Visa inlägg
    Sista uppdateringen hoppas jag just för tillfället……

    I förmiddags registreringsbesiktades caddyn till godkänd A-traktor utan förbehåll!
    Den kontrollbesiktades även utan anmärkning! Nästa besiktning senast 2024-04-30.
    Veteranbilsförsäkringen, hel, hos TH blev istället en halvförsäkring för A-traktor hos LF. Bara en aaaaning dyrare. Not….
    Detta har verkligen varit en resa. Extremt skönt att vara framme.

    Over and out!
    Det där med försäkringen personbil vs A-traktor blev lika mycket dyrare som skatten sjönk på de två Passater jag reggat som A-traktor, helförsäkring hos folksam ca 8500kr/år. Skatten blev ca 750kr.

    Skickat från min ELE-L29 via Tapatalk

  3. #143
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Citat Ursprungligen postat av Foppson Visa inlägg
    Det där med försäkringen personbil vs A-traktor blev lika mycket dyrare som skatten sjönk på de två Passater jag reggat som A-traktor, helförsäkring hos folksam ca 8500kr/år. Skatten blev ca 750kr.

    Skickat från min ELE-L29 via Tapatalk
    Ajjemen, 7 800 kr för hel hos LF på årsbasis och 370 kr i skatt! Surt när caddyn redan var ”färdigskattad”
    Det är bara pynta å försöka se glad ut

  4. #144

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Dan Månsson
    Ort
    Perstorp
    Inlägg
    42
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Racing Visa inlägg
    Sista uppdateringen hoppas jag just för tillfället……

    I förmiddags registreringsbesiktades caddyn till godkänd A-traktor utan förbehåll!
    Den kontrollbesiktades även utan anmärkning! Nästa besiktning senast 2024-04-30.
    Veteranbilsförsäkringen, hel, hos TH blev istället en halvförsäkring för A-traktor hos LF. Bara en aaaaning dyrare. Not….
    Detta har verkligen varit en resa. Extremt skönt att vara framme.

    Over and out!
    Kom att tänka på denna byggtråd. Hur har den fungerat för er?
    Min dotter har körkort så nu får vår atraktor vänta ca 1,5 år tills nästa dotter har åldern inne

  5. #145
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Citat Ursprungligen postat av Kloge Visa inlägg
    Kom att tänka på denna byggtråd. Hur har den fungerat för er?
    Min dotter har körkort så nu får vår atraktor vänta ca 1,5 år tills nästa dotter har åldern inne
    Hallå Dan!

    Jo, caddyn har fungerat i stort sätt helt klanderfritt under det året som den behövdes av sonen! Han har precis som din dotter ett riktigt körkort sedan i februari! Han rattar sin övningskörningsbil, en Passat 1.8 Törbo 3bg -05, en bil som han kommer få dela med sin lillasyster som nu är redo att börja övningsköra en manuellt växlad bil. Dotter vill tyvärr inte köra caddyn…(ingen känsla alls i den kroppen utan rullar en 2-hjulad fransman istället). Caddyn står därför och samlar damm tills en ny ägare med lite insikt är redo att ta över ett stycke exjugoslavisk bilhistoria!

    Allt väl, over and out!
    Senast redigerad av Andersson Racing den 2023-12-30 klockan 23:58.

  6. #146

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Dan Månsson
    Ort
    Perstorp
    Inlägg
    42
    Bra det

  7. #147
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Jaha, då var Caddyn avyttrad till en bättre behövande, en fjortonåring som valde caddyn före en dodge ram, all heder till den grabben.
    Caddyn har stått orörd och ostartad i ett år utan att registeringsbeviset och A-traktor bytt ägare. Det har tyvärr som vanligt varit mycket skrivande mellan mig och spekulanter både på Blocket och på Marketplace…….. förslag på byten både på längden och på tvären….pengar verkar vara en bristvara i vårt samhälle för tillfället…många öststatare som varit intresserade men ”no thanks, no export”….

    Dealen för köp var att jag ombesörjde en ny besiktning, den gamla skulle gå ut sista april samt ombesörja eventuella anmärkningar. Besiktade i fredags, blanka papper så när som ett ”bra att veta” avseende ”fjäderben, vänster fram, rostangrepp”.

    Så nu var våran (min och pajkens gemensamma A-traktor-resa slut). Under långa perioder en rätt jobbig resa som sagt men så här i backspegeln något att gemensamt minnas, skaka på huvudet åt och skratta över….. Pajken körde ”hela” dryga 200 mil med caddyn innan han ordnade riktigt körkort…..

    När vi erhållit handpenning på caddyn i förra veckan så köpte vi ett annat gemensamt projekt att samlas kring…. Dealen i familjen är ”en bil ut, möjliggör en bil in” Hur är det nu man säger? Målet är inget, vägen är allt!

    Over and out på riktigt denna gången

    Ni får leva med dessa satans snea foton, kanske admin kan vrida dem rätt
    Bifogade bilder Bifogade bilder   
    Senast redigerad av Andersson Racing den 2024-03-04 klockan 01:18.

  8. #148

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Dan Månsson
    Ort
    Perstorp
    Inlägg
    42
    Allting har ett slut

    För vår Transporter Atraktor så har den stått länge nu och väntar tills november när nästa dotter fyller 15.
    Och efter henne så ska den reggas tillbaka till bil

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2020-11-08, 00:12
  2. Nu kan man bygga nya Golf R 7 på VW.de
    Av Björn R i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-09-26, 12:56
  3. Bygga bort ventilrutan på MK1?
    Av kim_gulle i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-25, 01:00
  4. bygga bur.. regler?
    Av danno i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 22:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin