Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1

    Reg.datum
    apr 2020
    Namn
    Dan
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    2

    Backkamera Passat Alltrack 2016

    Hej!
    Här kommer en fråga från en relativt ny ägare till en Passat Alltrack - 16. Jag stör mig väldigt mycket på backkamerans bild på skärmen. När jag backar kommer rutan som syns i bild 1 upp och den täcker ju nästan halva bilden. Jag vet att jag kan trycka bort den men jag skulle vilja gärna ha kvar översikten av bilen som ni ser på bild 2! Var gör jag denna inställningen? Har kollat i instruktionsboken och på nätet men hittar ej.

    MVH / Dante
    Bifogade bilder Bifogade bilder   

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Du har helt rätt i att det där är lite irriterande faktiskt. Det finns nog ingen inställning man kan göra i menysystemet utan det ligger nog i systemets mjukvara. Därmed öppnas frågan om det går att ändra funktionen med VCDS. Inget uppenbart jag sett när jag håller på men inget jag letat efter heller. Tyvärr har jag ingen bil med backkamera så jag kan testa. Någon annan här kanske vet mer om den specifika detaljen.

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av dboc Visa inlägg
    Hej!
    Här kommer en fråga från en relativt ny ägare till en Passat Alltrack - 16. Jag stör mig väldigt mycket på backkamerans bild på skärmen. När jag backar kommer rutan som syns i bild 1 upp och den täcker ju nästan halva bilden. Jag vet att jag kan trycka bort den men jag skulle vilja gärna ha kvar översikten av bilen som ni ser på bild 2! Var gör jag denna inställningen? Har kollat i instruktionsboken och på nätet men hittar ej.

    MVH / Dante
    På min Tiguan II - 16 såg min backkamera likadan ut som bild 2 i ungefär ett år, sen helt plötsligt ändrade den utseende till bild 1.
    På Din Bil hade man inte en aning och sa att den ska se ut som bild 1. Jag tyckte det var märkligt iom att den sett annorlunda ut innan. Jag tryckte på "CAR" och sedan "Inställningar" och gjorde sedan en "Fabriksåterställning".
    Helt plötsligt hade jag tillbaka utseende som på bild 2
    Vet att jag berättat det för en annan person som hade samma "problem", men det hjälpte inte för honom.
    Tänk på att när/om du gör en "Fabriksåterställning" så får du göra om alla inställningar igen, men det går snabbt och smidigt.
    Hoppas att det lyckas för dig Och jag förstår verkligen inte varför bilden ska se ut som bild 1 överhuvudtaget, det är ju helt idiotiskt i och med att halva bilden döljs.

  4. #4
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Jag får fram utseendet enligt bild ett om jag kommer när displayen med handen. Lika irriterande varje gång. Kan det vara så att det är smuts på sensorn under skärmen?

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2020
    Namn
    Dan
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    2
    Jag har faktiskt ingen aning. För det mesta får jag upp bild 1 när jag backar men ibland kommer bild 2 upp, jag har inte lyckats ta reda på varför. Men då finns det alltså ingen inställning iaf. Jag får testa med fabriksåterställning då Tack för tipset!

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Jag får alltid bild 2, för att få bild 1 måste jag röra displayen om jag minns rätt.

  7. #7

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Jag får alltid bild 2, för att få bild 1 måste jag röra displayen om jag minns rätt.
    När min bild blev som bild 1 efter ungefär ett år sa man på Din Bil i Lund att det skulle vara så, man t.o.m. var ute och visade mig i en säljares bil. Jag berättade att min såg ut som bild 2 från början och de förstod inte hur den kunnat göra det.
    Minns det som om det var igår iom att jag var grymt besviken på kamerabilden

Liknande ämnen

  1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2019-05-13, 22:26
  2. Passat Alltrack 2016 - Bromsskivor fram & bak
    Av liexpressway i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2019-05-07, 18:11
  3. Byta lampor bak på Passat Alltrack 2016
    Av liexpressway i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2019-02-19, 09:13
  4. Kommer inte åt parkeringsbromsen, controller 53 på passat alltrack 2016
    Av Meken520 i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2018-03-25, 00:13
  5. Adaptiv farthållare Alltrack 2016
    Av scrotum i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-11-01, 10:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin