Sidan 18 av 29 FörstaFörsta ... 81516171819202128 ... SistaSista
Resultat 341 till 360 av 562
  1. #341
    Medlem walkmanns avatar
    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Viktor
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    252
    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    Arteon såld och hämta ut denna idag istället

    Skickat från min SM-G980F via Tapatalk
    Dom är snygga, kollat på en likadan..diesel. Men skatten gjorde att jag började fundera om det var värt.
    kör du diesel el bensin?

  2. #342

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Citat Ursprungligen postat av walkmann Visa inlägg
    Dom är snygga, kollat på en likadan..diesel. Men skatten gjorde att jag började fundera om det var värt.
    kör du diesel el bensin?
    Bensin, ja skatten är galen tyvärr. Men nu var behovet av kombi stort och palla inte åka runt med 150 hästar Just nu enda kombi för vettiga pengar, som går att få med rolig motor.

    Härliga ~9700 om året in till det svarta hålet...

    Skickat från min SM-G980F via Tapatalk

  3. #343
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Gett den till barnbarnet.
    Namn:  DSC_0053.jpg
Visningar: 1196
Storlek:  889.8 KB

  4. #344
    Medlem walkmanns avatar
    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Viktor
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    252
    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    Bensin, ja skatten är galen tyvärr. Men nu var behovet av kombi stort och palla inte åka runt med 150 hästar Just nu enda kombi för vettiga pengar, som går att få med rolig motor.

    Härliga ~9700 om året in till det svarta hålet...

    Skickat från min SM-G980F via Tapatalk
    fattar helt, har ju varit några ute till riktigt bra pris..då kan man ju lägga lite mer på skatt, även om det är surt

    hur är den jämfört med arteon?

  5. #345

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Bara kört 20 mil med den, men första intrycket är att Passaten känns lite rappare och mer följsam om man kör lite aktivt. Arteon va lite sävligare i reaktionerna (även om det vart bättre med H&R fjädrarna). DCC chassit känns bättre avstämt och tycker det går köra Passaten lite mer "inspirerat". Bromsarna är ju dock lika kass. Men den nyare infotainment har jag redan fått spunk på, klart segare i menyerna och krångligare att ställa in. Men får va glad att dessa har den gamla ratten och kliman så att man slipper touch möget
    Ungarna gillar dock Passaten bättre, de sa direkt att de såg ut bättre och de hamnar även i en skönare vinkel med ryggen.
    Senast redigerad av vfr den 2021-02-18 klockan 13:44. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  6. #346
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Mattiass avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias Henriksson
    Medlemsnr
    4270
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    720
    Namn:  3C8526B5-70CB-40EB-B1DC-12A21FB609BB.jpg
Visningar: 1143
Storlek:  1.31 MB

    Nya fjäderbenslager skall monteras, sen ska allt vara ok för sommaren
    Mattias Henriksson
    Passat Alltrack -20, Golf R -14 ,T4 Karmann Colorado -98

  7. #347
    Medlem walkmanns avatar
    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Viktor
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    252
    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    Bara kört 20 mil med den, men första intrycket är att Passaten känns lite rappare och mer följsam om man kör lite aktivt. Arteon va lite sävligare i reaktionerna (även om det vart bättre med H&R fjädrarna). DCC chassit känns bättre avstämt och tycker det går köra Passaten lite mer "inspirerat". Bromsarna är ju dock lika kass. Men den nyare infotainment har jag redan fått spunk på, klart segare i menyerna och krångligare att ställa in. Men får va glad att dessa har den gamla ratten och kliman så att man slipper touch möget
    Ungarna gillar dock Passaten bättre, de sa direkt att de såg ut bättre och de hamnar även i en skönare vinkel med ryggen.
    intressant, vet inte hur din körstil ser ut men du kan ju uppdatera lite med hur förbrukningen ser ut..kanske likvärdig med arteon?

  8. #348

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Skillnaden i körupplevelse mellen Passat och Arteon har nog mycket med axelavståndet att göra. Passats kortare axelavstånd gör den sannolikt mer alert vid kursändring, motsvarande skillnad i körupplevelse finns även mellan Passat och Superb.

  9. #349

    Reg.datum
    jun 2015
    Namn
    Henrik R
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    90
    Äntligen monterat LED-rampen på min B8 18!
    Allt gick fint tills jag skulle backa ut bilen ur garaget. Fel på park assist fram. Har väl antagligen lyckats nita fast nån kabeljäkel bakom stötfångaren när jag monterade fast hållaren till rampen. Jag höll mig borta från kablaget som låg i underkant med nummerskylten, men tydligen ligger det kablage på fler ställen där bakom. Får se hur dyrt det blir... har bilen på planerad 6000mil service för byte av lite oljor idag ändå.

    Priset på drygt 3k de skulle ha för montering av rampen kanske äts upp ändå.

    Tänk om man kunde få tag på elscheman och information om sitt eget fordon, så mkt lättare livet som bilägare skulle bli då.
    Och tänk om serviceorganisationen hos VW-åf skulle vara lite behjälpliga (och kunniga!) med information så skulle det i alla fall vara möjligt för mig som bilägare att ta hand om min egen bil. Nåja, jag är inte bitter, bara lite småförbannad.

  10. #350

    Reg.datum
    okt 2020
    Namn
    Lars Hernborg
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    106
    Var nere på VW verkstan för att ställa lite frågor idag.

    1. -Sedan nyår har den tappat datum och klockslag 2gg samt tappat bara tiden 6 ggr.Datumet backat med med 4 dagar och tiden har ändrats med ca 10-12 timmar???
    Ingen hos VW hade hört talas om det, varken säljare eller verkstads personal.
    Får se om det fortsätter så får dom väl undersöka...

    2. -Hur nollställer man Trippmätaren (inte total mätaren). Genant enkelt nu när man vet :-)
    Inställningar - Infotasystemet - Combiinstrument-Återställa Trippmätare...
    Namn:  Trippmatare 0-ställa.jpg
Visningar: 1054
Storlek:  1.04 MB

  11. #351

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764
    Citat Ursprungligen postat av CekariYH Visa inlägg
    -Hur nollställer man Trippmätaren (inte total mätaren). Genant enkelt nu när man vet :-)
    Inställningar - Infotasystemet - Combiinstrument-Återställa Trippmätare...
    Hade föredragit en knapp i alla fall vid instrumentet - men tack för infon. Har funderat på det, men inte kollat innan.


    Skickat från min iPad med Tapatalk

  12. #352

    Reg.datum
    okt 2020
    Namn
    Lars Hernborg
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    106
    Japp, en knapp hade varit enklare/snabbare helt klart.

    Min gamla i10 hade en knapp och dessutom två trippmätare som kunde nollställas var för sig, var suveränt.
    Senast redigerad av vfr den 2021-02-18 klockan 13:44. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  13. #353

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764

    Vad har ni gjort med er Volkswagen idag?

    Citat Ursprungligen postat av CekariYH Visa inlägg
    Min gamla i10 hade en knapp och dessutom två trippmätare som kunde nollställas var för sig, var suveränt.
    Det finns tom 3 här, eller egentligen 4.

    Dels den vi pratar om, sedan har du en som räknar från start (som nollställs efter 3h, tror jag det är).
    Utöver det har du en långtids, som nollas när du själv väljer.

    + en som räknar sedan senaste tankning.

    De ligger i färddatorn och kan nolllas genom att hålla in ”ok”-knappen på ratten. Växlar mellan dem, gör du med ett kort tryck på ”ok”, eller genom menyn som du visar.

    Dock räknar de i färddatorn kilometer och inte på hundratal
    __________________________________________________ ____
    VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

    Skickat med hjälp av Tapatalk
    Senast redigerad av Pelk den 2021-02-18 klockan 10:32.

  14. #354

    Reg.datum
    okt 2020
    Namn
    Lars Hernborg
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    106
    På T-Roc:en?
    Senast redigerad av vfr den 2021-02-18 klockan 11:24. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  15. #355

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764

    Vad har ni gjort med er Volkswagen idag?

    Japp, det ska finnas där - likväl som i Passaten.

    Ska testa för säkerhets skull senare idag (om inte minnet sviker)


    __________________________________________________ ____
    VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

    Skickat med hjälp av Tapatalk
    Senast redigerad av vfr den 2021-02-18 klockan 11:24. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  16. #356

    Reg.datum
    okt 2020
    Namn
    Lars Hernborg
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    106
    Ska också kolla innan jag drar iväg idag :-)
    Senast redigerad av vfr den 2021-02-18 klockan 13:45. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  17. #357

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764
    Citat Ursprungligen postat av Pelk Visa inlägg
    Japp, det ska finnas där - likväl som i Passaten.
    Testade lite, funktionen finns där, den manövreras lite annorlunda än i Passaten. Du får testa dig fram eller kolla instruktionsboken


    Skickat från min iPad med Tapatalk

  18. #358

    Reg.datum
    okt 2020
    Namn
    Lars Hernborg
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    106
    Jo, kolla instruktionsboken... kul ;-)
    Provade idag och hände ingenting men kanske inte höll ned OK knappen tillräckligt länge. Provade knapparna till höger/vänster om OK, och hittade en massa div inställningar etc men inget om Trippmätare.
    Senast redigerad av vfr den 2021-02-18 klockan 19:12. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  19. #359

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764
    Det gick inte att nollställa med ok-knappen, då den har en lite annan funktion på T-Roc. Men det olika ”mätarna” finns. Verkar som man måste nollställa på samma korkade sätt i infotainmentsystemet.


    __________________________________________________ ____
    VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

    Skickat med hjälp av Tapatalk

  20. #360

    Reg.datum
    okt 2020
    Namn
    Lars Hernborg
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    106
    Ok, då var det inte SBS från min sida då :-)

    Önskar man kunde lägga upp "genvägar" i infotainmentsystemet, så man kan nå det man ofta vill använda så man slipper bläddra så förbannat.

Liknande ämnen

  1. Coilovers Polo GTI-11. Vad har jag gjort fel?
    Av gurkan11 i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2016-08-30, 00:50
  2. Svar: 64
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 22:50
  3. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-03-20, 15:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin