Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 21 av 21
  1. #21

    Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    Oscar Mathson
    Ort
    Enskede
    Inlägg
    243
    Citat Ursprungligen postat av sturebyking Visa inlägg
    Kollade min 2015 Passat med "vanliga led ljus" och det står faktiskt 1% ovanpå ljusen i
    motorummet. Kollade mot en vägg/5m och tycker att det vänstra är högt, kanske lutande golv.
    Jaha, såhär nästan 4 år senare fick jag "tvåa" på besiktningen, de anser att det vänstra är för högt. Det tyckte jag ju också i denna tråd redan 2018. Ska testa att justera själv. Är väl en insex i plasten men vilken?
    Hittade skruven men hjuset går bara att justera uppåt, satt redan max ned. Alltså har det alltid varit så på min. Kanske krockad innan leverans till mej som köpte den som ny. Får väl försöka ta loss hela lycktan och lägga en bricka under i bakkant.
    Hoppas det inte är för svårt att lossa lycktan.
    Jag hade två sommarhjul i bagaget vid besiktningen, kanske var det skillnaden då bilen gått igenom förrut.
    Hittade nyss att bakre övre fästet är justerbart, skruva loss med T30 men ta inte ut skruven helt, rotera skruven åt höger utan att trycka ned den, distansen under åker nedåt, tryck ned skruven och skruva fast, lycktan lyfts i bakkant.
    Senast redigerad av sturebyking den 2022-11-17 klockan 20:14.

Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2018-11-19, 12:31
  2. Fråga om bränslevärmare Passat GTE
    Av PrimusX i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2018-03-10, 20:32
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-07-02, 22:18
  4. Golf OEM LED R Strålkastare Kina kopia
    Av Gronskog i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-04-19, 16:49
  5. Fråga om koppling , passat -01
    Av Mulder-_- i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 19:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin