Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 2345
Resultat 81 till 91 av 91
  1. #81

    Reg.datum
    feb 2021
    Namn
    William Svärd
    Ort
    Boden
    Inlägg
    4
    Har en fråga angående tempgivare om det är något du har koll på?
    Jag har en golf mk2 16v gti -90 har precis bytt låda i den och det var lite kablage i vägen så plocka ur de som hastigast och har nu inget tempmätare..
    jag har vad jag tror alla kontaktstycken på plats på sina givare men jag har en lös röd/gul kabel från härvan som kommer från kupén.
    Den har längd som att den skulle sitta på startmotorn och den har jag bytt så den nya har inga stift kopplingar. men gjorde en kabel o koplla direktström och då går tempmätaren i taket vid start och allt eftersom så går den baklänges numera.. har någon nån idé?

  2. #82

    Reg.datum
    nov 2018
    Namn
    Robban Johansson
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    67
    Citat Ursprungligen postat av william.svard Visa inlägg
    Har en fråga angående tempgivare om det är något du har koll på?
    Jag har en golf mk2 16v gti -90 har precis bytt låda i den och det var lite kablage i vägen så plocka ur de som hastigast och har nu inget tempmätare..
    jag har vad jag tror alla kontaktstycken på plats på sina givare men jag har en lös röd/gul kabel från härvan som kommer från kupén.
    Den har längd som att den skulle sitta på startmotorn och den har jag bytt så den nya har inga stift kopplingar. men gjorde en kabel o koplla direktström och då går tempmätaren i taket vid start och allt eftersom så går den baklänges numera.. har någon nån idé?
    Ursäkta sent svar!
    Då jag har min bil isärriven med motor urplockad och härvan hängandes löst så kan jag inte titta "live". Gick igenom de bilder jag har tagit på min och hittar bara denna med en gul/röd kabel. Hoppas det kan hjälpa något. Om det är samma på din PL motor som min KR vet jag ej.

    Namn:  golf.jpg
Visningar: 981
Storlek:  648.0 KB

  3. #83

    Reg.datum
    feb 2021
    Namn
    William Svärd
    Ort
    Boden
    Inlägg
    4
    Tusen tack för bilden de där kan ju lösa lite för min del!
    Senast redigerad av vfr den 2021-03-07 klockan 14:58.

  4. #84

    Reg.datum
    feb 2021
    Namn
    William Svärd
    Ort
    Boden
    Inlägg
    4
    med riktningen av din kabel kunde man ju räkna ut var min skulle någonstans och fungerar allt som det ska.
    Kabelskon skulle alltså fast på en sånhär: https://www.werk34.de/de/geber-fuer-...9-175-501.html
    Så tack än en gång!
    Nu är han besiktad och går som ett skott igen

  5. #85

    Reg.datum
    nov 2018
    Namn
    Robban Johansson
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    67
    Gött! Skönt att det löste sig!

  6. #86

    Reg.datum
    nov 2018
    Namn
    Robban Johansson
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    67
    Hej!
    Pga flytt till ett nytt "äldre" hus med krav på diverse stora och små renoveringar har jag tyvärr insett att tiden inte räcker till för att jobba med bilen. Därför har jag beslutat mig för att sälja projektet vidare. Det kommer att komma ut en annons på Blocket inom snar framtid. Men jag ville informera om det här först ifall någon är intresserad. Så får ni några dagars försprång.

    En del är gjort, en hel del grejer är köpta osv.
    BIlder finns på det mesta i renoveringen. För att få mer info om ni är intresserade är det bara att skicka ett PM med er mailadress så svarar jag där.

    Ha de!

  7. #87
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Tappar garage också? Annars kan du ju låta den somna in i några år. Jag lät mitt projekt vila i 9 år pga hus etc. Den och de coola delarna du köpt kommer ju vara ännu mer värda och unika om några år. Sannolikheten att hitta en annan om några år är ju obefintlig.
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  8. #88

    Reg.datum
    nov 2018
    Namn
    Robban Johansson
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    67
    Citat Ursprungligen postat av MickeR Visa inlägg
    Tappar garage också? Annars kan du ju låta den somna in i några år. Jag lät mitt projekt vila i 9 år pga hus etc. Den och de coola delarna du köpt kommer ju vara ännu mer värda och unika om några år. Sannolikheten att hitta en annan om några år är ju obefintlig.
    Ett garage likvärdigt i storlek finns, som också ska renoveras såklart... Hehe.
    Vi får se hur det blir, men den kommer att hamna på en annons iallafall. Om någon intresserad är villig att fortsätta så är jag öppen för att sälja. Skulle inte rätt person dyka upp så kan det bli långtidsförvaring. Vi får se helt enkelt.

  9. #89
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Ser att den ligger på Blocket nu
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  10. #90

    Reg.datum
    nov 2018
    Namn
    Robban Johansson
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    67
    Ja, så blev det och nu är den såld.
    Tyvärr kommer den inte rulla kvar på våra svenska vägar utan den gick på export.

    Jag får fortsätta spana på era bilar istället för att ha en egen att greja med.
    Senast redigerad av quetrax den 2022-07-05 klockan 11:02.

  11. #91
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Trist, många fina bilar som lämnar landet. Hoppas pengarna går till att renovera garaget
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-04-06, 09:50
  2. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-09-13, 19:42
  3. Golf Gti 16v -88 första GTI:n
    Av Martin Sandbäcken i forum Projektforum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-01, 00:19
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-01-21, 23:02
  5. GTi 16v till GTi 16v Kompressor?
    Av påsen racing i forum VW-forum
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-07-28, 19:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin