Resultat 1 till 2 av 2
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Harju
    Ort
    Boden
    Inlägg
    25

    Är den värd det?

    Fan! Har ett litet dilemma och hoppas på råd.
    Har spårat upp min gamla GTi 8v- 88a och den är till salu, tyvärr är allt jag gjorde på den borttaget. Han som äger den vill ha 15.000kr. Det är mer än jag köpte den för 13 år sedan. Visst vet jag att rariteter ökar i värde men tycker det lät saftigt för en gammal hårt körd golf som gjort 31.000+. Vad ligger dom i pris idag samt hur djävla mycket överpris ska man betala för nostalgi?

    Vet att frågan är omöjlig att besvara men en liten hint i rätt rikting eller en djävligt bra förklaring åt kärringen till varför dom pengarna skulle vara uppskattat.

    Mvh: Jonas H

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Carlqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    544
    Dessa 15 kkr som den skulle kosta i inköp kommer väl ändå bara bli en bråkdel av de pengar som du kommer lägga på den för att få den till det skick som du vill ha den? Så det som du behöver förklara för dig själv och din omgivning är om du vill dra på dig ännu ett dyrt hobby-projekt.

    Om du jämför dagens värde av 15 kkr med 13 år sedan så har vi också haft en hel del inflation sen dess. Fundera över vad en liter bensin eller en dagens lunch kostade för 13 år sedan och jämför med idag. Då kommer du kanske fram till att bilen ändå inte har ökat i värde.

    Känns det rätt så köp! Om det är just denna bil du är ute efter kanske detta är sista chansen.

    m v h Henrik

Liknande ämnen

  1. Vad är min GTI värd egentligen!?
    Av mtm i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-02-14, 18:09
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-21, 10:52
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-01, 07:55
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-12, 07:06
  5. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-27, 14:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin