Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 22 av 22
  1. #21

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Carlqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    542
    Jag funderade på att föreslå någonting i stil med mattsvart foliering av kofångarens ovansida om du inte ville byta regbelysning, men din tejp över objektivet var ju en mycket elegantare lösning. Man skall inte krånga till det i onödan!

    m v h Henrik

  2. #22

    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Petri Paavilainen
    Ort
    Stenstorp
    Inlägg
    1
    Jag har nyligen köpt en Passat 2013 med original backkamera och upplevde precis samma problem.
    Har pratat med handlaren och påpekat detta och dom skulle kolla upp det och återkomma.

    Här handlade det om en ljus bil och min är mörkgrå, men jag testade er intressanta information, och både att få bort reflexerna från stötfångaren och att skärma av kameran i nederkant gav en klar förbättring :-)

    Men genom mitt arbete så har jag bra kontakt med ett par företag som jobbar med foliering av bilar så jag ska foliera min bakre stötfångare, troligtvis i morgon och med en film som även ger ett lastskydd så att det inte blir massor av repor, och sen har jag redan monterat en extra backlampa under bilen i bak som hjälper till en hel del.

    Jag ska ta lite bilder ikväll med och utan backlampan, och sen samma sak när bilen är folierad.
    Ska bli väldigt intressant att se vad som händer.

    Tack för alla era inlägg, dom har hjälpt mig väldigt mycket med detta problem.

Liknande ämnen

  1. Däckstorlek Passat B7... ?
    Av Lyckost i forum VW-forum
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2018-03-18, 21:00
  2. Passat b7 Dragkrok
    Av mrpipen i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2016-02-05, 00:48
  3. Bluetooth passat B7
    Av mrpipen i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2015-06-27, 18:12
  4. Fotstöd Passat B7
    Av Cullberg i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-12-11, 03:11
  5. Passat B7: Kurvljus
    Av camata i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-11-15, 15:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin