Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1

    Reg.datum
    okt 2014
    Namn
    Peter Eklund
    Ort
    Alunda
    Inlägg
    52

    Kan inte komma in i min Caddy

    Hej!
    nu är de så att min Caddy -13 har stått ett par månader och batteriet har tydligen blivit urladdat så jag inte kan komma in i bilen. Ingen reaktion på centrallåset och nyckeln går givetvis inte att vrida runt i låset. Tacksam för tips så fort som möjligt😊

  2. #2

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Mathias Lundgren
    Medlemsnr
    5540
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    228
    Har du dragkrok på bilen så kanske du kan koppla in ett lite friskare batteri genom dragkrokskontakten så du kan öppna bilen.

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Lind
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    214
    Antingen så knackar du en ruta, och då kan det vara bra att kolla att glasfirman har just den rutan hemma innan du krossar den.

    Eller så ringer du en bärgare som kan låsa upp bilen. Och jag själv skulle hellre lägga en tusenlapp på en bärgare än en tusenlapp och tid för att byta ruta.

    Kanske kan https://www.volkswagen.se/sv/kontakt...rantin.display hjälpa dig?

  4. #4
    GTI-nissen
    Gäst
    Låsspray, låsspray och åter låsspray... Jag fick upp vår Passat efter en kvarts lirkande och sprayande. Och det var bärgaren jag ringde som sa det till mig...

  5. #5

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    756
    Nej att krossa en ruta ska du inte behöva göra, det går att komma in i bilen om du har lite tålamod!
    Att krossa en ruta gör man endast för att rädda liv på spädbarn eller hundar som blivit instängda på sommaren.

    Har du provat att smörja och lite gymnastik på låset? Provat med reservnyckeln? Säker på att det inte är fjärrens batteri som är dåligt?
    Har du inte dragkrok så brukar man kunna lägga spänning underifrån i motorrummet, som exempel: På generatorn eller startmotorn.

  6. #6

    Reg.datum
    okt 2014
    Namn
    Peter Eklund
    Ort
    Alunda
    Inlägg
    52
    Vill tacka för all hjälp👍🏻 ska börja med att byta batteri i fjärren i morgon annars nöta med olja och nyckeln i låset och hoppas att de släpper. Låter annars som en klok idé att koppla genom draget. Antar att man bara kopplar rätt + och - på rätt pooler för att kunna köra ström bakvägen och sedan kunna öppna?

  7. #7

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Mathias Lundgren
    Medlemsnr
    5540
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    228
    Ja precis, https://sv.wikipedia.org/wiki/Sl%C3%...skontakt_(ISO) minuspol till jord och +-pol till konstant 12v

Liknande ämnen

  1. Arteon kan komma som kombi
    Av B4VR695 i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2017-06-05, 23:24
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-10-01, 20:40
  3. Kan bara komma åt klimatanläggningen och låssystemet.
    Av fritszol i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-04-15, 14:41
  4. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-09-12, 16:59
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-09, 16:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin