Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 45 av 45
  1. #41

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Monterade ledramp efter mycket om och men i går.
    Fick leta som fan för att hitta installationsbeskrivningen, men till slut så. Därför tänkte jag en kort beskrivning för eventuella andra ledljusmonteraraspiranter.

    Minns inte märket på rampen, CAD slimline tror jag den heter, minns dock inte effekten.. Har även en CANM8-canbus-controller.
    Bilen är en 2019 Passat SC med aktivt och dynamiskt ledljus. (INTE samma placering på kablarna som 2015-2019 tydligen.)

    Rampen monterades i den nedre stålbalken, se bild.
    Konstantström togs från säkringsdosan till höger i motorutrymmet(när du står framför bilen).
    Jorden blev den kontakten på torpedväggen precis vid stora plus-polen.

    Kablarna tryckte jag igenom torpedväggen där stora stammen går in, precis bakom(kan lägga upp bild senare om så önskas) pluspolen, långt till vänster väl inne i kupen bredvid pedalerna.

    Sen leddes de runt till bakom Climatronic-panelen, som rycktes ut(sitter med sedvanliga clips, så ryck försiktigt).
    Hittade GRÖN(can hi) och BRUNORANGE(can low) kabel på den största kontakten( till höger i färdriktningen), och klämde på ett par strömtjyvar.

    Kopplade ihop det med canbusdosan enligt beskrivning, och vipps var det inkopplat.
    Har dock kopplat lite dumt, för just nu bryts inte ljuset på rampen vid aktivt helljus vid möte, det vanliga fungerar som det ska, men gjorde nog en tankevurpa när jag kopplade konstantström på den som skulle ha tändningsström....

    Annars fungerar det drömmen. I och för sig bra ljus i led'arna i grunden, men mycket vill ha mer heter det visst....
    Blev en bild på färdigt resultat också.

    Namn:  Passat_Ledramp.jpg
Visningar: 847
Storlek:  1.14 MB

  2. #42

    Reg.datum
    apr 2021
    Namn
    Anders
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    35
    Citat Ursprungligen postat av Jope1980 Visa inlägg
    vad jag förstått behövs ingen XBB eller annan canbus enhet när bilen har LED LOW.... men däremot om man har LED HIGH. Jag har köpt en viklight ymer 20" precis å ska koppla in den i helgen, jag har led low så vi får se om det är som jag tror.
    Blev sugen på denna jag också!

    Beställt grejerna nu så jag hinner montera innan det blir alltför kallt ute!
    Senast redigerad av Anders1984 den 2022-10-16 klockan 22:29.

  3. #43

    Reg.datum
    apr 2015
    Namn
    Rikard
    Ort
    Norge
    Inlägg
    1 303
    Här i Norge använder jag denna istället..

    https://www.xbb.se/sv_se/xbb-dongle-xbb-powerunit/

  4. #44

    Reg.datum
    apr 2021
    Namn
    Anders
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    35
    Verkar smidigt! Slipper denna eftersom jag har LED LOW på min B8, men beställde en till farsans XC60. Ska bli intressant att installera!

  5. #45
    Webmaster
    Reg.datum
    feb 2021
    Namn
    David Stenbeck
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    35
    Citat Ursprungligen postat av Hooloowoo Visa inlägg
    Monterade ledramp efter mycket om och men i går.
    Fick leta som fan för att hitta installationsbeskrivningen, men till slut så. Därför tänkte jag en kort beskrivning för eventuella andra ledljusmonteraraspiranter.

    Minns inte märket på rampen, CAD slimline tror jag den heter, minns dock inte effekten.. Har även en CANM8-canbus-controller.
    Bilen är en 2019 Passat SC med aktivt och dynamiskt ledljus. (INTE samma placering på kablarna som 2015-2019 tydligen.)

    Rampen monterades i den nedre stålbalken, se bild.
    Konstantström togs från säkringsdosan till höger i motorutrymmet(när du står framför bilen).
    Jorden blev den kontakten på torpedväggen precis vid stora plus-polen.

    Kablarna tryckte jag igenom torpedväggen där stora stammen går in, precis bakom(kan lägga upp bild senare om så önskas) pluspolen, långt till vänster väl inne i kupen bredvid pedalerna.

    Sen leddes de runt till bakom Climatronic-panelen, som rycktes ut(sitter med sedvanliga clips, så ryck försiktigt).
    Hittade GRÖN(can hi) och BRUNORANGE(can low) kabel på den största kontakten( till höger i färdriktningen), och klämde på ett par strömtjyvar.

    Kopplade ihop det med canbusdosan enligt beskrivning, och vipps var det inkopplat.
    Har dock kopplat lite dumt, för just nu bryts inte ljuset på rampen vid aktivt helljus vid möte, det vanliga fungerar som det ska, men gjorde nog en tankevurpa när jag kopplade konstantström på den som skulle ha tändningsström....

    Annars fungerar det drömmen. I och för sig bra ljus i led'arna i grunden, men mycket vill ha mer heter det visst....
    Blev en bild på färdigt resultat också.

    Namn:  Passat_Ledramp.jpg
Visningar: 847
Storlek:  1.14 MB
    Hade gärna sett bild på hur du drog genom sladdarna till kupén, skulle gärna se bättre bild på infästningen.. funderar på att göra likadant.


    Är det någon av er andra som har dragit strömbrytare in i kupén? eller skippar ni att kunna koppla ur rampen helt? Tänker typ ... snöoväder eller liknande att de hade vart smidigt med en knapp.

    Ifall ni har det.. vart tog ni er genom torpedväggen.. lös ner där och såg inte något supersmidigt ställe vid första anblick

    Tänkte också höra. Instruktionerna till min rekommenderar att man kopplar bort minuspolen på batteriet när man jobbar. Går detta att göra utan massa varningar och sånt? vet att det kan va grinigt på nyare bilar (har en 2017)
    Senast redigerad av Haddoq den 2023-10-25 klockan 23:41.

Liknande ämnen

  1. Ledramp på Alltrack -13?
    Av Norqen i forum VW-forum
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2018-10-01, 19:41
  2. Knarr i Passat B8
    Av awwd i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2017-08-07, 23:10
  3. Spolamunstycke Passat B8
    Av awwd i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2017-02-15, 11:13
  4. Tips på hur montera ledramp på taket?
    Av Jejpfan i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2017-01-16, 10:40
  5. Ledramp på Passat 3C
    Av HowinW8 i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-07-07, 21:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin