Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 3456
Resultat 101 till 108 av 108
  1. #101

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    Pontus Sylvén
    Ort
    Borås
    Inlägg
    12
    tack! hittade ett likadant varta hos den lokala batteri shoppen.
    nu mår bilen bättre..

  2. #102
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    575
    En sak som jag inte riktigt fattat med WRC:n är varför den fick silverfärgade paneler på mittkonsolen. Jag tycker det ser så billigt ut med de mörka delarna (knappar, navi och Climatronic) omringade av ljust silvrig plast, påminner mig om nån japanare från tidigt 2000-tal. Jag ville ha nåt mörkare, därför klädde jag i ett tidigt skede panelerna i billig kolfiberlook-film från Biltema. Jag fick använda värmepistol för att få filmen att forma sig vid kanten av panelerna, och resultatet blev väl OK. Extra knepigt var hålet för navin eftersom kanten på panelen har en ganska stor radie där. Nu efter några år har filmen börjat dra ihop sig och skapa rynkor på ett par ställen så det ser inte riktigt lika snyggt ut längre.

    Det finns dock OEM-lösningar om man vill slippa den silvriga mittkonsolen. Den uppenbart bästa (och dyrare) är att byta till de blanksvarta originalpanelerna med list i mattkrom från GTI eller BlueGT (WRC har redan samma blanksvarta paneler med list i mattkrom vid de yttre luftutblåsen, men inte på mittkonsolen av nån anledning). Då behöver man hitta fina, icke repade blanksvarta paneler (inklusive hela enheten med de övre utblåsen) från en GTI/BlueGT med Climatronic.

    Den andra lösningen hittar man i originaltillbehörskatalogen, där fanns nämligen också kolfiberlook-dekor. Hittade en sån sats till OK pris på nätet, fick hem den idag, ny i originalförpackning. Till skillnad från min nuvarande lösning är detta ingen tunn 2D-film, utan ett någon millimeter tjockt "skal" som klistras på med tunn dubbelhäftande tejp. Det är färdigt "3D-format" med en läpp längs kanten för att det ska täcka panelen även längs kanterna, och ska därmed hindra att panelens originalfärg lyser igenom nånstans.

    Namn:  DSC_0392.JPG
Visningar: 859
Storlek:  533.3 KB
    Senast redigerad av cheba den 2021-05-30 klockan 00:52.
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

  3. #103
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    575
    Original...

    Namn:  DSC_0398.JPG
Visningar: 861
Storlek:  578.0 KB

    ...och med originaltillbehör

    Namn:  DSC_0399.JPG
Visningar: 820
Storlek:  587.0 KB
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

  4. #104

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Jäklar vad snyggt det blev 👍

  5. #105
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    575
    Polon har nu fått nya bromsbelägg bak, så nu sitter det Cosworth Streetmaster både fram och bak.

    Namn:  DSC_0452.JPG
Visningar: 653
Storlek:  832.2 KB
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

  6. #106
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    575
    Mer OEM-nördigheter.

    Namn:  DSC_0492.jpg
Visningar: 584
Storlek:  492.7 KB

    Original lastnät-set från syskonet Skoda Fabia mk3.

    Namn:  DSC_0493.jpg
Visningar: 545
Storlek:  393.6 KB
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

  7. #107

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Ett liknande har jag till min Tiguan. Original kostar 918:-, men köpte något universal som passar perfekt, kostade runt 50:- på ebay.
    Jag har inget reservhjul så jag har sänkt golvet, då hamnar nätet ca 1 dm från golvet. Det är riktigt bra för då blir nätet som en "korg" och grejorna ligger bra i nätet.
    Ser att du även har nät på ryggstöden, är det något extra eller följde det det andra nätet?

  8. #108
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    575
    Satsen innehåller två nät, det större för golvet samt det framme vid ryggstöden. Nätet vid ryggstöden är gjort som en "ficka" så man kan stoppa grejer både mellan nätet och ryggstödet och även inuti själva nätfickan.

    Kostade hundralappen på bilskort, oanvänt i originalförpackning. Finns säkert billigare varianter på Ebay men jag ville ha OEM så att man får optimalt avstånd mellan krokarna (jag antar att Polo har fästöglorna på samma positioner som Fabia).

    Polo har ju egentligen också två nivåer för golvet, med ca. 1dm emellan. Men GTI och R WRC har batteriet bak i bilen i botten av reservhjulsbaljan, under reservhjulet. Det bygger så mycket på höjden att det inte går att använda den undre nivån.
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

Liknande ämnen

  1. 2014 VW Polo R WRC (220hp) - DRIVE & SOUND (1080p)
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-02-16, 10:32
  2. Polo R WRC
    Av Parpan i forum VW-forum
    Svar: 105
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 01:31
  3. Polo R WRC
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2014-03-02, 23:15
  4. Svar: 61
    Senaste inlägg: 2014-02-13, 13:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin