Sidan 47 av 79 FörstaFörsta ... 374445464748495057 ... SistaSista
Resultat 921 till 940 av 1577
  1. #921

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 891
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Så sant! Evo 3 888 med den gamla klassikerna IS20
    265 hk och 353 Nm har BSR mätt upp den till original från fabrik, så det blir inte 10% mer, men nästan
    https://sv.bsr.se/trimsatser/t/3559/...2016-2017-cjxe

  2. #922

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    @candyweiss, nu länkade du till Clubsport som hade 265hk (boost till 290) original.
    Den var väl aldrig på tal?

  3. #923

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 891
    Nej, du har rätt, denna ska det vara, och då stämmer det inte alls det jag skrev om 10%. https://sv.bsr.se/trimsatser/t/3600/...2020-dlba-dlkb
    Senast redigerad av vfr den 2021-02-09 klockan 08:39. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  4. #924

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Nej precis aldrig sett att den gett över 250 i nån dyno mätning. Men enklare är att kolla tider, kör man 100-200 med en Golf med en vikt av ca 1500kg på 17 sek så det inte mer än 250hk max..

    En rolig sak, nya GTin kan tyckas vara snabb som gör 100-200 på dryg 15 sek

    MEN nya Ren gör 0-200 på samma tid!!. Den är rätt bra för en original kärra!

    Ska bli kul att se vad den ger i effekt, svårt att få ihop med 1600kg och bara 320hk..
    Senast redigerad av vfr den 2021-02-09 klockan 08:39. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  5. #925

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 891
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Nej precis aldrig sett att den gett över 250 i nån dyno mätning. Men enklare är att kolla tider, kör man 100-200 med en Golf med en vikt av ca 1500kg på 17 sek så det inte mer än 250hk max..

    En rolig sak, nya GTin kan tyckas vara snabb som gör 100-200 på dryg 15 sek

    MEN nya Ren gör 0-200 på samma tid!!. Den är rätt bra för en original kärra!

    Ska bli kul att se vad den ger i effekt, svårt att få ihop med 1600kg och bara 320hk..
    Vad gör GTI'n 0 - 200 då, så man får en hum om skillnaden?

  6. #926

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    GTI, GTI CS och R med vinterdäck: https://www.youtube.com/watch?v=Ngl2R41O1NQ

  7. #927

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Vad gör GTI'n 0 - 200 då, så man får en hum om skillnaden?

    GTI ca 22 sek

    ClubSporten ca 17,5 sek

    GTE ca 24 sek

    GTD ca 28 sek..

    R ca 15 sek

    Så som jag sagt tidigare, GTD skulle behöva mer mos

    Men Ren är galet snabb för bara 320hk...

    edit Clubsporten kommer bli otäckt snabb med bara mjukvara ... ( vikt vs effekt är bra.. )
    Senast redigerad av mangewide den 2021-02-09 klockan 09:04.

  8. #928

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Jäklar vad surt! Värmare är ju ett givet tillval när det finns. Troligen levereras få GTI:er med det globalt sett. Har inte kommit någon intern info vad jag sett. Kan säkert vara så att det inte finns tillgängligt i produktion förens nästa årsmodell, dvs till sommaren. Strunta i värmare och begär att de gör ett riktigt bra pris på en Clubsport istället
    Min gissning är att parkeringsvärmare är ett uppskattat tillval på stora Golf GTI marknader som bland annat delar av Tyskland, Österrike, Schweiz, norra Italien, Slovenien osv... De två stora parkeringsvärmartillverkarna är dessutom tyska, Webasto och Eberspächer. Nästa gissning är att leveransproblem för parkeringsvärmare har samma ursprung som så mycket annat, enorm brist på halvledare både inom bilindustrin och andra industrier globalt. Det kommer tillverkas betydligt färre bilar 2021 än planerat, inte minst pga detta.

    GTI CS känns som ett mycket tilltalande prestandafynd, men otroligt synd att den inte går att få med parkeringsvärmare och dragkrok, det gör den tyvärr till en icke komplett bil för min del...

    GTI CS verkar även vara Herbert Diess (CEO Volkswagen AG) prestandaval
    https://youtu.be/OGrrmG_advc

  9. #929

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    GTI CS känns som ett mycket tilltalande prestandafynd, men otroligt synd att den inte går att få med parkeringsvärmare och dragkrok, det gör den tyvärr till en icke komplett bil för min del...
    Håller med dig om det. Skulle vara att man har en annan bil med dito utrustning

  10. #930

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Min gissning är att parkeringsvärmare är ett uppskattat tillval på stora Golf GTI marknader som bland annat delar av Tyskland, Österrike, Schweiz, norra Italien, Slovenien osv... De två stora parkeringsvärmartillverkarna är dessutom tyska, Webasto och Eberspächer. Nästa gissning är att leveransproblem för parkeringsvärmare har samma ursprung som så mycket annat, enorm brist på halvledare både inom bilindustrin och andra industrier globalt. Det kommer tillverkas betydligt färre bilar 2021 än planerat, inte minst pga detta.

    GTI CS känns som ett mycket tilltalande prestandafynd, men otroligt synd att den inte går att få med parkeringsvärmare och dragkrok, det gör den tyvärr till en icke komplett bil för min del...

    GTI CS verkar även vara Herbert Diess (CEO Volkswagen AG) prestandaval
    https://youtu.be/OGrrmG_advc
    Kan hålla med Cs är ju marknadens prestanda fynd!, man får ju ge ca 100k extra för 4wd på Ren med lika motor och bromsar

    Men med tanke på det sjuka andrahandsvärde som Ren har, så är jag övertygad att i slutändan så blir det plus minus noll i..

    Bästa är ju att köpa en GTI manuell utan tillval, den borde man få under 300k...den lär man ju max sumpa 100k på 3år..

  11. #931

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    80´ (brutto) skiljer det ju mellan CS och R.

    Skulle inte tro Clubsport får direkt sämre andrahandsvärde än R.

  12. #932

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Cs är lite nichad och ger inte lika bra inbyte som en R som verkar mer "för en normal kund".....

    Men som sagt de kommer nog vara hyffsad lika skillnad som beggade, att en R kommer "alltid" vara ca 80k dyrare än en Cs minst..
    Senast redigerad av vfr den 2021-02-09 klockan 12:15. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  13. #933

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Nedan video kanske redan postats här, men jag tycker Henry Catchpole gör en fin och balanserad recension av GTI CS.

    - NEW VW Golf 8 GTI Clubsport Review: This Is The GTI You Want | Carfection 4K
    https://youtu.be/p7PtsxgBlxI

    Tipsar även om denna trevliga video:

    - 2021 VW GOLF 8 R 320HP NIGHT POV DRIVE Onboard (60FPS)
    https://youtu.be/9TKx-QVk3jA

    VW GOLF 8 R 320HP with Akrapovič Exhaust Night POV Drive on (5:12​-6:55​) German Autobahn, (7:01​-9:00​) Country Roads and (2:02​-4:06​) City. Enjoy the Ride

  14. #934

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Kan ju personligen inte direkt se att Clubsport är något annorlunda mot en vanlig GTI, förutom att den ger en hel del mer för en marginell prisskillnad. Den är ju lika användbar och bruksvänlig som en vanlig GTI, eller vilken Golf som helst egentligen. Den enda, som Marcus var inne på, rationella anledningen att välja en vanlig GTI framför CS är ju värmare och dragkrok. Annars skulle man nog inte sälja många GTI:er i Norden i alla fall.

    R kommer ju alltid vara mer tilltalande, men som sagt, de kommer ju alltid vara en dyrare också.

  15. #935

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    För min del kände jag inte prisskillnaden på 80000 var motiverad. Finns heller ingen färg som jag var jättesugen på men visst är R-en fetare och fyrhjulsdriven...
    Senast redigerad av vfr den 2021-02-09 klockan 12:15. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  16. #936

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Nedan video kanske redan postats här, men jag tycker Henry Catchpole gör en fin och balanserad recension av GTI CS.

    - NEW VW Golf 8 GTI Clubsport Review: This Is The GTI You Want | Carfection 4K
    https://youtu.be/p7PtsxgBlxI

    Tipsar även om denna trevliga video:

    - 2021 VW GOLF 8 R 320HP NIGHT POV DRIVE Onboard (60FPS)
    https://youtu.be/9TKx-QVk3jA

    VW GOLF 8 R 320HP with Akrapovič Exhaust Night POV Drive on (5:12​-6:55​) German Autobahn, (7:01​-9:00​) Country Roads and (2:02​-4:06​) City. Enjoy the Ride

    Ja de där är grymma, synd att det inte var DCC på denna CS då hade den varit ännu bättre som Henry säger

    Sen bra skön 4wd släpp med LC på Ren här, jäkla brutal.

    https://youtu.be/9TKx-QVk3jA?t=476

  17. #937

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Kan ju personligen inte direkt se att Clubsport är något annorlunda mot en vanlig GTI, förutom att den ger en hel del mer för en marginell prisskillnad. Den är ju lika användbar och bruksvänlig som en vanlig GTI, eller vilken Golf som helst egentligen. Den enda, som Marcus var inne på, rationella anledningen att välja en vanlig GTI framför CS är ju värmare och dragkrok. Annars skulle man nog inte sälja många GTI:er i Norden i alla fall.

    R kommer ju alltid vara mer tilltalande, men som sagt, de kommer ju alltid vara en dyrare också.
    Ja precis hade tagit CS direkt om man inte valt Ren . Vanliga GTI är för lik min nuvarande och har den där klädseln jag inte klarar av tyvärr..

    Men eftersom Cs och R var like oparaktiska med saknaden drag etc och att jag redan bestämt för en vit bil denna gång. Så blev det en R iallafall som nästan klickar alla boxar..

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av poboq Visa inlägg
    För min del kände jag inte prisskillnaden på 80000 var motiverad. Finns heller ingen färg som jag var jättesugen på men visst är R-en fetare och fyrhjulsdriven...
    klarar som sagt inte av Svart och frugan hatade den blå Så hade det inte varit en vit bil som skulle handlas så hade det nog inte blivit en R..

    ps jag har kollat med en full Wrap av bilen, men egentligen ingen fan av det för det blir ju aldrig lika snyggt som en lack..

  18. #938

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    Och där fick jag reda på att min bil har en tänkt produktionsvecka 28 med prel leverans v31...hahaha vilket jävla skit...inget är som väntans tider....������
    Senast redigerad av vfr den 2021-02-09 klockan 13:08. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  19. #939

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Perfekt! Precis lagom tills de flesta semestrar är över och sommaren nästan är slut.

    Nu är det ju lite speciella tider, men det där med att vänta ett halvår eller mer på en bil är egentligen inte acceptabelt. Störande att man marknadsför produkter som inte kan levereras inom rimlig tid

  20. #940

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    Ja, marknadsavdelningen har ingen materialbrist iaf������Annonserna står som spön i backen...
    Senast redigerad av vfr den 2021-02-09 klockan 13:08. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

Liknande ämnen

  1. ET frågor Golf generation 7
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2017-03-12, 09:35
  2. Bränsleförbrukning Golf R generation 7
    Av Peter56 i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-12-31, 12:34
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-09-21, 09:38
  4. VW Golf - generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-12-05, 11:44
  5. Golf GTI generation 7 - modellvideo
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-20, 08:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin