Sidan 20 av 79 FörstaFörsta ... 10171819202122233070 ... SistaSista
Resultat 381 till 400 av 1577
  1. #381

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Hur mkt längre än vanliga Golfen är den?, halv meter?..
    +35cm, hjulbas +5cm.
    ...om jag inte hittat fel uppgifter.

  2. #382

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Fredrix Visa inlägg
    +35cm, hjulbas +5cm.
    ...om jag inte hittat fel uppgifter.
    Ja det stämmer, fan de där 5cm tycker jag man ser?!. Men måste ju vara en synvilla...haha..

  3. #383

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    SC har tappat öppningen av bakluckan i emblemet. Backkameran sitter nu också naken över registreringsskylten.

    Namn:  a113.jpg
Visningar: 678
Storlek:  88.1 KB

  4. #384

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    AAaa, va smart! not ... Är det ännu en dumsnål grej som pinne till huv?
    Senast redigerad av vfr den 2020-09-09 klockan 14:15. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  5. #385
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    AAaa, va smart! not ... Är det ännu en dumsnål grej som pinne till huv?
    Hmm. Negativt.

    På vår Cupra är det öppning baklucka med emblemet men backkamera linsen sitter vid nummerskylten (hatchback). Mycket bättre att ha den i emblemet som på vår Golf Alltrack!

    Cupran har pinne i motorrummet, det har jag vant mig .

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  6. #386

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Fast... det där handtaget i emblemet funkar ju inge vidare vid snö och is är min erfarenhet. Nu har jag aldrig haft någon bil med kameran där men det gör ju inte funktionen bättre, snarare tvärt om eftersom emblemet behöver röra på sig ännu mer.

  7. #387
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Fast... det där handtaget i emblemet funkar ju inge vidare vid snö och is är min erfarenhet. Nu har jag aldrig haft någon bil med kameran där men det gör ju inte funktionen bättre, snarare tvärt om eftersom emblemet behöver röra på sig ännu mer.
    Mina har funkat bra avseende backkameran och utfällning av emblemet samt öppning (Golf 7 R å Golf 7 Alltrack) i syd Sverige med en och annan fjälltur. Frysproblem - Det kan ju vara en anledning till att de lagt den utanför.

    I övrigt säger Autogfühl som slutkläm "...one of the best estates on the market..". Utseendet är positivt för min del.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  8. #388

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Fast... det där handtaget i emblemet funkar ju inge vidare vid snö och is är min erfarenhet. Nu har jag aldrig haft någon bil med kameran där men det gör ju inte funktionen bättre, snarare tvärt om eftersom emblemet behöver röra på sig ännu mer.
    Kan inte hålla med, funkar konstigt nog bra i snö och is tycker jag. Sen är ju lösningen med kameran den bästa på marknaden som stött på! , funkar så jäkla bra.

  9. #389

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Det verkar vara olika erfarenheter. Jag har de senaste åren haft bruksbilen (tidigare Polo, Golf och nu T-Roc utan backkamera) utomhus med elektrisk kupévärmare. Smält snö som rinner ned över handtaget och fryser har inte alls funkat bra, jag sträcker mig till att kalla det riktigt dåligt faktiskt och funkar inte i Stockholmsklimatet i alla fall. Har man bilen i carport, garage, kallt eller varmt är antagligen problemet litet eller försumbart.

  10. #390

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Ja erfarenheterna med backkameran verkar olika. Jag har aldrig haft problem med den, Passat och Golf. Trots snöväder och parkeringsvärmare som värmer rutor och skapar smältvatten och t.o.m. fryser. Den öppnar alltid. Inte heller något problem i svenska fjällen, för min del.

  11. #391

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764

    Golf generation 8

    Har haft min Passat i 4 vintersäsonger i Stockholmsområdet samt resor till både Skåne, Dalarna Jämtland, Medelpad etc.

    1 gång har backkameran/lucköppning frusit fast. Annars så har det fungerat ypperligt. Det är en av sakerna jag inte skulle vilja vara utan. Alltid ren lins när de gånger den behövs.

    Den gången den frusit (~ -23), köpte jag ”isskrapa” på flaska och sprayade på. Så det löste sig rätt snabbt.

    Jag parkerar min bil utomhus, på garageuppfarten utan ”tak”, och använder bränslevärmaren flitigt.

    __________________________________________________ ____
    VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

    Skickat med hjälp av Tapatalk

  12. #392

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Det blir ibland som en tjock ishinna över som man får slå sönder med handen för att kunna manövrera handtaget och öppna luckan. Med isrester och snörester kvar går inte alltid handtaget tillbaka i sitt ursprungsläge heller utan man får "rensa" runt emblemet.

    Med elektrisk lucka blir det knappast ett problem då man kan använda remoten, eller om man har backkamera och startar sin resa backandes utan att manövrera handtaget manuellt, att backkameran tar hand om det.

  13. #393
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Noll problem med handtaget i sydsvensktklimat enl. mig. Däremot stora problem med externmonterad kamera (iaf på min Fabia -17) som under blaskhalvåret alltid blir igensatt med smuts.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  14. #394

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Det blir ibland som en tjock ishinna över som man får slå sönder med handen för att kunna manövrera handtaget och öppna luckan. Med isrester och snörester kvar går inte alltid handtaget tillbaka i sitt ursprungsläge heller utan man får "rensa" runt emblemet.

    Med elektrisk lucka blir det knappast ett problem då man kan använda remoten, eller om man har backkamera och startar sin resa backandes utan att manövrera handtaget manuellt, att backkameran tar hand om det.
    Jaha, ja aldrig upplevt det. Måste var en stark dem där kameran som ploppar ut varje dag -. Sen vet jag inte hur många gånger jag blivit stoppad av folk som säger
    -Du verkar ha bakluckan öppen!
    -Nja det kameran som åker ut..
    -Jaha...va smart...

    Typ så *lol*

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Noll problem med handtaget i sydsvensktklimat enl. mig. Däremot stora problem med externmonterad kamera (iaf på min Fabia -17) som under blaskhalvåret alltid blir igensatt med smuts.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Precis inte gjort rent min kamera på 3år...däremot Fården med utvändig. Få man putsa 3ggr i veckan vid "blött" eller smutsigt väder... Galet att man gör utan skydd. Det drar ju upp skit bak på bilen på 5min......gör om gör rätt

  15. #395

  16. #396

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Ääää, är det här som kallas Cost savings!??!. Kolla Oken....sen ju f***ut...

    Har det tagit bort täckplåten?!, eller vad har hänt?...

    Namn:  brakes mk8 gti.JPG
Visningar: 373
Storlek:  83.0 KB

  17. #397
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    575
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Har det tagit bort täckplåten?!, eller vad har hänt?...
    Det tror jag inte, jag tycker det ser ut som de bromsar som var standard på mk7 Golf GTI (dvs. utan Performance Pack) som hade mindre skivor (312mm), andra okhållare och mindre ok utan täckplåt jämfört med Performance Pack.
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

  18. #398

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av cheba Visa inlägg
    Det tror jag inte, jag tycker det ser ut som de bromsar som var standard på mk7 Golf GTI (dvs. utan Performance Pack) som hade mindre skivor (312mm), andra okhållare och mindre ok utan täckplåt jämfört med Performance Pack.
    Ja förhoppningsvis stämmer detta!, men har inte lyckats hitta nån info om det... Men de konstiga är att alla demobilar som körs nu har dessa bromsar.. De brukar ju flåsa på med spec på dem bilarna....Så lite mysko är det, nu när de inte har den lägre motorstyrkan längre.. GTin börjar på 245 nu..

  19. #399

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    355
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Jaha, ja aldrig upplevt det. Måste var en stark dem där kameran som ploppar ut varje dag -. Sen vet jag inte hur många gånger jag blivit stoppad av folk som säger
    -Du verkar ha bakluckan öppen!
    -Nja det kameran som åker ut..
    -Jaha...va smart...

    Typ så *lol*

    - - - Uppdaterad - - -



    Precis inte gjort rent min kamera på 3år...däremot Fården med utvändig. Få man putsa 3ggr i veckan vid "blött" eller smutsigt väder... Galet att man gör utan skydd. Det drar ju upp skit bak på bilen på 5min......gör om gör rätt
    Den kanske har samma kamera som på Tiguanen.
    Spolning av kameran när man spolar med spolningen till bakrutan.

  20. #400
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    575
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Ja förhoppningsvis stämmer detta!, men har inte lyckats hitta nån info om det... Men de konstiga är att alla demobilar som körs nu har dessa bromsar.. De brukar ju flåsa på med spec på dem bilarna....Så lite mysko är det, nu när de inte har den lägre motorstyrkan längre.. GTin börjar på 245 nu..
    Googlade lite promobilder och spionfoton och du har rätt, alla vanliga GTI verkar ha dessa bromsar, och det känns ju som ett steg ner. Bara på spionbilder av TCR (vad den nu kommer heta sen) hittar man de större bromsarna med borrade, tvådelade skivor och ok med täckplåt.
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

Liknande ämnen

  1. ET frågor Golf generation 7
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2017-03-12, 10:35
  2. Bränsleförbrukning Golf R generation 7
    Av Peter56 i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-12-31, 13:34
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-09-21, 10:38
  4. VW Golf - generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-12-05, 12:44
  5. Golf GTI generation 7 - modellvideo
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-20, 09:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin