Sidan 48 av 79 FörstaFörsta ... 384546474849505158 ... SistaSista
Resultat 941 till 960 av 1577
  1. #941

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Det är enligt uppgift lång ledtid på samtliga Golf halvkombi nu, preliminär produktion v. 32 just nu.

    Med andra ord borde det ju inte spela någon roll om man väljer värmare eller inte, den levereras inte innan slutet på augusti början på september i vilket fall.


    Men v. 32 innebär ju att det blir en 2022 i alla fall.
    Senast redigerad av Crille82 den 2021-02-09 klockan 15:11.

  2. #942

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    Hur funkar det med ett lämnat inbytespris om bilen blir 4 mån försenad?
    Senast redigerad av vfr den 2021-02-09 klockan 15:34. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  3. #943

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Vet inte riktigt hur man brukar göra, det är nog upp till varje enskild handlares goda vilja.

  4. #944

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av poboq Visa inlägg
    Och där fick jag reda på att min bil har en tänkt produktionsvecka 28 med prel leverans v31...hahaha vilket jävla skit...inget är som väntans tider....������
    Shit! , vad har du haft för vecka tidigare?. Vet ju folk som kommer få R byggd v8 resp v10...så det rullar på där nere om inte lite långsamt..

  5. #945

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Shit! , vad har du haft för vecka tidigare?. Vet ju folk som kommer få R byggd v8 resp v10...så det rullar på där nere om inte lite långsamt..
    V11...Och nu verkar man även vilja sänka inbytespriset från 1/5 med 3000 i mån.

  6. #946

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    3000:- /månad, det är ganska mycket. Vad är det för bil?

  7. #947

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    3000:- /månad, det är ganska mycket. Vad är det för bil?
    Golf SC-R-17. Tappat 1500 i månaden hittills...Svårt att tro att den skulle mer nu eftersom inga bilar kan levereras..

  8. #948

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av poboq Visa inlägg
    V11...Och nu verkar man även vilja sänka inbytespriset från 1/5 med 3000 i mån.
    Shit det var väll ändå lite fräckt?, du kan ju inte påverka att de drar ur på tiden. Sådana små marginaler kan det inte ha för att inte klara av detta..

    Säg att du kan dra 3000 på nya bilen pga utebliven leverans!

    När beställde du bilen?...i år?..

  9. #949

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Shit det var väll ändå lite fräckt?, du kan ju inte påverka att de drar ur på tiden. Sådana små marginaler kan det inte ha för att inte klara av detta..

    Säg att du kan dra 3000 på nya bilen pga utebliven leverans!

    När beställde du bilen?...i år?..
    16 dec....Nä, det är jävligt illa att inte hålla ingånget avtal...

  10. #950

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Ojdå! Trodde du beställt nu nyligen. Så lång leveranstid är ju helt oacceptabelt, förmodat 33-34 veckor. När dessutom produktion ligger så långt fram i tiden så vet man ju inte om det kommer försenas ytterligare.

  11. #951

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Citat Ursprungligen postat av poboq Visa inlägg
    16 dec....Nä, det är jävligt illa att inte hålla ingånget avtal...
    De har väl inte skrivit leveransvecka i avtalet? Det har jag aldrig varit med om i alla fall, och anledningen är ju rätt tydlig i ditt fall.

  12. #952

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Så är det ju tyvärr, man specificerar inte leveransvecka.

    Men det är ju illa att först "tro" att det rör sig om tre månaders leveranstid, vilket är rimligt, längre bör det inte ta. Sedan visar det sig att tar 4-5 månader (!) längre än det.

    Det minsta man borde kunna begära är att importören (och i sin tur tillverkaren) kompenserar med ett inbytesstöd som gör att handlaren åtminstone kan hålla lovat inbytespris tills den nya levereras.
    Senast redigerad av Crille82 den 2021-02-09 klockan 19:30.

  13. #953

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    De har väl inte skrivit leveransvecka i avtalet? Det har jag aldrig varit med om i alla fall, och anledningen är ju rätt tydlig i ditt fall.
    Nej, ingen leveransvecka men inbytespriset som står i köpeavtalet kan man ju hålla kan jag tycka...Men jag är ingen bilförsäljare så jag vet inte hur man resonerar. 16 veckor är rimlig leveranstid enligt avtalet på en nybeställning och går det upp mot 35 veckor är det ju ganska mycket. I detta läget så lär ju inte begpriserna sjunka speciellt mycket när knappt inga bilar går ut....Är väl inte heller bara Folkvagn som har problem antar jag. Även MP gör ju sitt till för att hålla den gamla vagnparken högt....

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Så är det ju tyvärr, man specificerar inte leveransvecka.

    Men det är ju illa att först "tro" att det rör sig om tre månaders leveranstid, vilket är rimligt, mer bör det inte ta. Sedan visar det sig att tar 4-5 månader (!) längre än det.

    Det minsta man borde kunna begära är att importören (och i sin tur tillverkaren) kompenserar med ett inbytesstöd som gör att handlaren åtminstone kan hålla lovat inbytespris tills den nya levereras.
    Helt rätt där��

  14. #954

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    302
    Citat Ursprungligen postat av poboq Visa inlägg
    V11...Och nu verkar man även vilja sänka inbytespriset från 1/5 med 3000 i mån.
    Står säkert i det finstilta att de har rätt att göra så... men vid normala leveranstider är det nog inte många bilhandlare som utnyttjar det. Men du kan ju ha kvar din nya bil ett halvår extra, utan att den sjunkit mer i värde

  15. #955

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Jag ser inget problem. Det får väl ta inbytesbilen utan avdrag vid leverans, eller ta in den när de vill och erbjuda en fri lånebil fram till leverans. Jag fick leasa en begagnad bil väldigt förmånligt under tiden, och bytte bara nycklar vid leverans. Väldigt smidigt.
    Ju förr de tar inbytesbilen ju mer får de betalt för den när den ska säljas. Den enkla matematiken hade inte min säljare koll på, så jag hjälpte honom med det

  16. #956

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Jag ser inget problem. Det får väl ta inbytesbilen utan avdrag vid leverans, eller ta in den när de vill och erbjuda en fri lånebil fram till leverans. Jag fick leasa en begagnad bil väldigt förmånligt under tiden, och bytte bara nycklar vid leverans. Väldigt smidigt.
    Ju förr de tar inbytesbilen ju mer får de betalt för den när den ska säljas. Den enkla matematiken hade inte min säljare koll på, så jag hjälpte honom med det
    Jag har föreslagit exakt det som du skriver men gick inte mål med det. Sista ordet är nog inte sagt än. Man vill ju inte betala mer för att vänta längre��

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Bopper Visa inlägg
    Står säkert i det finstilta att de har rätt att göra så... men vid normala leveranstider är det nog inte många bilhandlare som utnyttjar det. Men du kan ju ha kvar din nya bil ett halvår extra, utan att den sjunkit mer i värde
    Det har du egentligen rätt i...hahaha...ny infallsvinkel där.

  17. #957

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Då tycker jag du ska kriga för att riva ditt avtal. Det kan inte vara svårt eftersom bilen inte är i närheten av att byggas. Jag har jävligt svårt för när ena parten bara ska ta. Det finns många åf som skulle vilja sälja bilen till dig, och kompensera dig för eventuell fördröjd leverans.

  18. #958

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Då tycker jag du ska kriga för att riva ditt avtal. Det kan inte vara svårt eftersom bilen inte är i närheten av att byggas. Jag har jävligt svårt för när ena parten bara ska ta. Det finns många åf som skulle vilja sälja bilen till dig, och kompensera dig för eventuell fördröjd leverans.
    Ja, det kan bli så. Jag får avvakta lite. Kan säkert bryta avtalet. Kanske ska börja kolla runt lite och se om någon annan ÅF vill matcha det jag har, och även hålla det..

  19. #959

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Det ska du inte vara blyg för, tvärtom är det rakt i ansiktet på din säljare.
    Ett alternativ är att du tar säljaren i handen och går in i hörnrummet där det stora säljhövdingen sitter och uttrycker att du inte är nöjd, säger fixa eller bryter samarbetet och byter åf. Det finns ingen som helst anledning att bli behandlad som en smutsig trasa när man är på väg att göra ett köp för flera hundra tusen kronor, där dessutom säljaren är en ordermottagare.

    Jag brukar ta in 3-5 offerter, det finns alltid någon som kommer vilja ta hem affären. Be om ett pris, med dina villkor beträffande inbytet och låt säljarna jobba lite. Funkar varje gång och funkar till och med när bilen ska in på dyrservice. Normalt kapar jag 15-20% på deras första listpris.

    Nu gick jag igång redan kl 7 på morgonen. Härlig start på dagen!

  20. #960

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Det ska du inte vara blyg för, tvärtom är det rakt i ansiktet på din säljare.
    Ett alternativ är att du tar säljaren i handen och går in i hörnrummet där det stora säljhövdingen sitter och uttrycker att du inte är nöjd, säger fixa eller bryter samarbetet och byter åf. Det finns ingen som helst anledning att bli behandlad som en smutsig trasa när man är på väg att göra ett köp för flera hundra tusen kronor, där dessutom säljaren är en ordermottagare.

    Jag brukar ta in 3-5 offerter, det finns alltid någon som kommer vilja ta hem affären. Be om ett pris, med dina villkor beträffande inbytet och låt säljarna jobba lite. Funkar varje gång och funkar till och med när bilen ska in på dyrservice. Normalt kapar jag 15-20% på deras första listpris.

    Nu gick jag igång redan kl 7 på morgonen. Härlig start på dagen!
    Kan bara hålla med, så där är inte ok att göra

    En annan sak, lev tid i Uk har studsat upp till V32 ich för en tid sedan!. En jäkla massa som blev sura och avbeställde...

    Men nu har det på nån vecka gått tillbaka att bilar byggs V8?!. Så de ramlar in bilar i UK hela tiden nu...

    Istället så är folk skitsura att det avbeställde..

    Så dessa lev veckor verkar ju lagom luddiga...

Liknande ämnen

  1. ET frågor Golf generation 7
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2017-03-12, 10:35
  2. Bränsleförbrukning Golf R generation 7
    Av Peter56 i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-12-31, 13:34
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-09-21, 10:38
  4. VW Golf - generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-12-05, 12:44
  5. Golf GTI generation 7 - modellvideo
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-20, 09:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin