Sidan 76 av 79 FörstaFörsta ... 266673747576777879 SistaSista
Resultat 1 501 till 1 520 av 1577
  1. #1501
    Medlem Nyqan72s avatar
    Reg.datum
    jul 2021
    Namn
    Anders nyqvist
    Medlemsnr
    5592
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    28
    Är det bilar som har brunnit? För då vill man ju inte ha gummi biten där

  2. #1502

    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    Henrik Nilsson
    Ort
    Åhus
    Inlägg
    20
    Va dom sa till mig var att de fans fall där den lossnat och sen smällt/brunnit.

    Kände på min men tyckte den satt som berget...

  3. #1503

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Du får en i kolfiber istället
    Ja det ska man självklart ha

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Henkan Visa inlägg
    Va dom sa till mig var att de fans fall där den lossnat och sen smällt/brunnit.

    Kände på min men tyckte den satt som berget...
    Min sitter oxå jäkla bra, men sett bilar i Usa. Där det bara ligger på av tyngdkraften

  4. #1504

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    Liten uppdatering av infotainment idag…Och så skulle VW tydligen bröta bort kåpan i motorn som åtgärd mot brand. Återstår att se om det blir någon ersättare…

  5. #1505

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Ja tyvärr verkar ju inte finnas nån ny lösning, få verkligen hoppas att de tar fram nått snabbt. Galet att inte den äldre modellen funkar 100% längre
    Senast redigerad av vfr den 2022-04-13 klockan 02:23. Anledning: Ingen mening at citera hela inlägget precis före

  6. #1506

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    Hmmm, ja fan vad det ser ut nu….Tur att man oftast har locket stängt iaf….Känns sisådär premium får jag säga…
    Senast redigerad av vfr den 2022-04-13 klockan 02:24. Anledning: Ingen mening at citera hela inlägget precis före

  7. #1507

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Problemet av att köra utan, att motorn bli ju rätt skitig..och utan har haft locket. Så blir det inte helt lätt att tvätta motorn, man vill ju inte köra högtrycken rakt ner bland spridare och skit...
    Galet att de inte hittat en lösning , mer än att man ska ta bort

    Namn:  20210513_140813.jpg
Visningar: 898
Storlek:  988.1 KB
    Senast redigerad av vfr den 2022-04-14 klockan 03:26. Anledning: Ingen mening att citers hela inlägget precis före

  8. #1508

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Carlqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    542
    Är det bara jag som tycker att det här fenomenet med kåpa över motorn som finns på nästan alla moderna bilar är någonting ganska onödigt? Det blir ju ungefär så att först får man öppna motorhuven och sen får man öppna en huv till för att komma åt motorn. Å andra sidan finns det bilar som är ännu värre, det enda man ser när man öppnar huven är några lock för att fylla på diverse vätskor, om man skall se motorn måste man plocka fram diverse verktyg.

    m v h Henrik

  9. #1509

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Nja skyddar bra mot smuts, och tar en 5sek att rycka bort. Utan den så blir det kaos skitigt därunder. Se bara , hur kul att det att spruta avfettning och tvätta ovanpå motorn?!. Kan bli jäkla dyrt..

    När man haft kåpan på nu under vintern, så räcker det att ta av den och torka lite där under. Men resten att motorrummet ser ut som skit!

    På R har man öppnad upp från hjulhusen in i motorutrymmet , för att släppa på trycket i hjulhuset och ge mer prestanda. Som en jäkla moderna sportbil!

    Men nu sprutar det ju upp skit från hjulhusen rakt in i motorutrymmet!. Inte alls kul för en pedant som mig

    Hur tvättar man det här kaoset säkert?!

    Namn:  20210513_140813.jpgliten.jpg
Visningar: 837
Storlek:  324.3 KB
    Senast redigerad av vfr den 2022-04-14 klockan 03:27. Anledning: Ingen mening att citers hela inlägget precis före

  10. #1510

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Hur tvättar man det här kaoset säkert?!
    Det borde väl verkstaden eller säljaren kunna svara på?

  11. #1511

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Tvätta inte är rekommendationen , är ju mkt som kan gå snett.. Bara hoppas det kommer fram en ny kåpa snabbt, och man han sätta denna med buntband så länge!
    Senast redigerad av vfr den 2022-04-14 klockan 03:28. Anledning: Ingen mening att citers hela inlägget precis före

  12. #1512
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Nja skyddar bra mot smuts, och tar en 5sek att rycka bort. Utan den så blir det kaos skitigt därunder. Se bara , hur kul att det att spruta avfettning och tvätta ovanpå motorn?!. Kan bli jäkla dyrt..

    När man haft kåpan på nu under vintern, så räcker det att ta av den och torka lite där under. Men resten att motorrummet ser ut som skit!

    På R har man öppnad upp från hjulhusen in i motorutrymmet , för att släppa på trycket i hjulhuset och ge mer prestanda. Som en jäkla moderna sportbil!

    Men nu sprutar det ju upp skit från hjulhusen rakt in i motorutrymmet!. Inte alls kul för en pedant som mig

    Hur tvättar man det här kaoset säkert?!
    En skillnad jämfört med mk7 EA888 motorkåpa är att mk8:ans är mer omslutande mot front och torpedvägg där turbon sitter. Bieffekten kan blivit mindre ventilation under kåpa samt stigande temperatur vilket orsakar eventuell risk för överhettning gissar jag.. Därför vill man för säkerhets skull ta bort den helt tills ny lösning är tillgänglig. På mk7 finns ljudisolering med på undersidan av kåpan vilket dämpar en del.

    Lösning?...Ny kåpa med tiden eller att man skär ner den befintliga kanske så att temperaturen kan hållas på rätt nivå.

    Tvättråd ger jag mig inte in på . Magnus är ju tvättexperten på forumet .
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  13. #1513
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    PS -Tvätta motor utan kåpa. Alla kontaktdon är ju av vattentät typ (på mk7 i alla fall) men själv blaskar jag inte på utan kåpa. Senast denna månad vid tändstiftsbyte på Cupran blev det tryckluft + penselborstning å lätt avtorkning m fuktig trasa. Duger bra.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  14. #1514
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Hittat på nätet.

    Skälet till att motorkåpan blir överhettad är att den lossnar och lägger sig på varmare delar. Gäller alla VAG bilar med tidigare nämnd motor.
    Förvisso fr USA:

    Namn:  2022-04-15_17-29-15.jpg
Visningar: 603
Storlek:  206.1 KB
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  15. #1515
    Medlem Nyqan72s avatar
    Reg.datum
    jul 2021
    Namn
    Anders nyqvist
    Medlemsnr
    5592
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    28
    Fick papper hem nu om motorkåpan/gummi så får vi se vad de gör åt saken. jag har tagit väck min nu. Ser ju lite rörigt ut men man får väll hålla stängt som man slipper se det.

  16. #1516

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    Citat Ursprungligen postat av Nyqan72 Visa inlägg
    Fick papper hem nu om motorkåpan/gummi så får vi se vad de gör åt saken. jag har tagit väck min nu. Ser ju lite rörigt ut men man får väll hålla stängt som man slipper se det.
    Har någon hört något om en ny lösning på motorkåpproblemet? En bättre variant på g?. Finns här någon med en vanlig CS, ej ED45 som uppgraderat sitt avgas? Hade ju varit trevligt med ett Akrapovic onekligen. Eller vilket kan rekommenderas. Akra är ju inte svinbilligt precis…

  17. #1517

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    752
    Kunde inte en uppsnyggning av motorinstallationen i kommande modeller vara ett alternativ?
    VW lyckas ju år efter år skapa skat-bon värre och värre för varje år!
    Jämför man våra bilar av samma tidsgeneration Mini Cooper S 08a ingen kåpa, Mercedes CLK ingen kåpa, Golf 5 TSI kåpa som döljer värsta skat boet!

  18. #1518

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av poboq Visa inlägg
    Har någon hört något om en ny lösning på motorkåpproblemet? En bättre variant på g?. Finns här någon med en vanlig CS, ej ED45 som uppgraderat sitt avgas? Hade ju varit trevligt med ett Akrapovic onekligen. Eller vilket kan rekommenderas. Akra är ju inte svinbilligt precis…
    Nix, verkar inte var klart än...Är ju ett antal 1000 de ska tillverka oxå. ..

    Ett Akra halvsystem, låter inte mkt bättre än ditt original tyvärr.... Svårt att kunna trolla när det sitter ett OPF filter och dubbla kattar..
    Däremot är det lite lustigt att det är dubbla dämpare på CS... Sitter ju bara en slutdämpare på Ren...

    Så billigaste är väll att plocka bort mellandämpare som alla gör på Mk7orna ;

  19. #1519

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av pudas Visa inlägg
    Kunde inte en uppsnyggning av motorinstallationen i kommande modeller vara ett alternativ?
    VW lyckas ju år efter år skapa skat-bon värre och värre för varje år!
    Jämför man våra bilar av samma tidsgeneration Mini Cooper S 08a ingen kåpa, Mercedes CLK ingen kåpa, Golf 5 TSI kåpa som döljer värsta skat boet!
    Haha kan hålla med att det är VM i kaos.
    Men jag förlåter VW alla dagar i veckan. Nya 888 ev4 är en jäkla masterpiece... Att den är snabb är ju inget man kan missa. Jag kör ifrån Cupra 300 4wd med Revo Steg 1... kvartmilen på 12,4...
    Sen åker jag till landet i hyffsat snabb fart, alltså moms på skyltarna...sist 0,65 l/km.....Är lätt 1 deciliter mindre än vad min GTI mk7.5 drog..

  20. #1520
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    "uppsnyggning", "kaos" ? Håller inte med er som säger att det är rörigt under motorkåpan, tex tändspolar behöver strömsignal......

    Varje kabel /slang /komponent har en relevant funktion att fylla. Om man tycker det ser rörigt ut så kan lösningen vara att bunta ihop slangar /kablar i större stammar men då blir de längre och tyngre. Motorkåpan har även en funktion att skydda dessa komponenter för primär nedsmutsning/vätskeskydd. Bra lösning om den nu sitter där vilket den inte gör på EA888 av senaste version pga problem. Kan ju däremot inte vara en jätte komplicerat tekniskt problem att lösa för VAG group kan man (jag) tycka.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

Liknande ämnen

  1. ET frågor Golf generation 7
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2017-03-12, 10:35
  2. Bränsleförbrukning Golf R generation 7
    Av Peter56 i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-12-31, 13:34
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-09-21, 10:38
  4. VW Golf - generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-12-05, 12:44
  5. Golf GTI generation 7 - modellvideo
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-20, 09:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin