Sidan 72 av 79 FörstaFörsta ... 226269707172737475 ... SistaSista
Resultat 1 421 till 1 440 av 1577
  1. #1421

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av poboq Visa inlägg
    Är det någon som vet om det sitter någon Soundactor i CS. När jag pluggade i Obd-eleven så står det ”ej tillgängligt” i appen. Svårt att avgöra om det sker någon påläggning av ljud i kupen i dom olika profilerna eller om det bara är avgasljud.
    MK 7R som jag hade innan var betydligt mer markant påslag av muller i raceläge…
    Jo det måste den ha, har inte just ändrat det på min! Ska kolla

    Funkar de andra apparna i Obd eleven?. Tänkte om du fått till de nya inställningarna med den nya säkerheten

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av NissePisse Visa inlägg
    Jag tror inte du kan göra ändringar på några VW-bilar från och med årsmodell 2021 och framåt.
    Jodå Obdeleven löste detta för några veckor sen!. Har ändrat massor på min redan!

    Kolla denna, där sparade jag 10 000. Som det skulle ha kostat att få navigatorn i instrument klustret!. Så jäkla smidigt!

    https://www.instagram.com/p/CYHEgTahhsF/

  2. #1422

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    [QUOTE=mangewide;264120]Jo det måste den ha, har inte just ändrat det på min! Ska kolla

    Funkar de andra apparna i Obd eleven?. Tänkte om du fått till de nya inställningarna med den nya säkerheten

    - - - Uppdaterad - - -



    Provade ”active info display” och alternativet 7+8, men det var inte rätt. Jag har inte vågat pilla något mer med det än..Livrädd att ställa till något😬

  3. #1423

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    [QUOTE=poboq;264122]
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Jo det måste den ha, har inte just ändrat det på min! Ska kolla

    Funkar de andra apparna i Obd eleven?. Tänkte om du fått till de nya inställningarna med den nya säkerheten

    - - - Uppdaterad - - -



    Provade ”active info display” och alternativet 7+8, men det var inte rätt. Jag har inte vågat pilla något mer med det än..Livrädd att ställa till något��
    JAha för att för R style... Det har jag redan, så den har jag inte provat

    Ja man får vara lite försiktigt med dessa appar är "validerade" så de ska vara säkra. Däremot så ska göra backup i appen, då är det enkelt att återställa!

    HAr du PRO version av appen?, det måste man ha

  4. #1424
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Kul att OBDeleven-mods (eller vcds) är möjliga på mk8 nu. Det är något man uppskattar.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  5. #1425

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    [QUOTE=mangewide;264123]
    Citat Ursprungligen postat av poboq Visa inlägg

    JAha för att för R style... Det har jag redan, så den har jag inte provat

    Ja man får vara lite försiktigt med dessa appar är "validerade" så de ska vara säkra. Däremot så ska göra backup i appen, då är det enkelt att återställa!

    HAr du PRO version av appen?, det måste man ha
    Ja, jag har pro…Testade nu igen med soundaktorn, och det står ej tillgängligt. Huven öppen. Går jag in på kontrollenhet Dashboard och kollar under långkodning så är det ibockat ett nej på soundaktor. Det har jag kollat i appen efter att jag tagit ut Obd-enheten. Och där har jag inte ändrat något…

  6. #1426

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Kul att OBDeleven-mods (eller vcds) är möjliga på mk8 nu. Det är något man uppskattar.
    Ja verkligen såg lite mörkt ut ett tag, är ju en aningen mer komplicerat VW nya system..

    Men fortfarande igen som lyckas komma in i motorstyrningen än, den verkar väldigt svår...

    - - - Uppdaterad - - -

    [QUOTE=poboq;264125]
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Ja, jag har pro…Testade nu igen med soundaktorn, och det står ej tillgängligt. Huven öppen. Går jag in på kontrollenhet Dashboard och kollar under långkodning så är det ibockat ett nej på soundaktor. Det har jag kollat i appen efter att jag tagit ut Obd-enheten. Och där har jag inte ändrat något…
    Ok!, kan kolla min imorgon hur det ser ut i min!.

  7. #1427

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    Johan
    Ort
    Stockhohlm
    Inlägg
    273
    Perfekt, jag som läste på
    deras forum för ett par dagar sedan utan att hitta något om att det var löst.

    Har verkligen saknat funktionen att kunna låsa bilen med motorn igång.

  8. #1428

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    [QUOTE=mangewide;264126]Ja verkligen såg lite mörkt ut ett tag, är ju en aningen mer komplicerat VW nya system..

    Men fortfarande igen som lyckas komma in i motorstyrningen än, den verkar väldigt svår...

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av poboq Visa inlägg

    Ok!, kan kolla min imorgon hur det ser ut i min!.
    Ok, bra. Jag får bara upp 4 olika kontrollenheter. Nr 1,9,15,17..Har det att göra med att jag inte gjort en fullständig scan…Det har jag inte vågat…Fan vad lite jag kan😂😂😂

  9. #1429

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av NissePisse Visa inlägg
    Perfekt, jag som läste på
    deras forum för ett par dagar sedan utan att hitta något om att det var löst.

    Har verkligen saknat funktionen att kunna låsa bilen med motorn igång.
    Ja verkligen! .

    Men låsa med motorn igång?, vad menar du?. Med fjärren?

    - - - Uppdaterad - - -

    [QUOTE=poboq;264135]
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Ja verkligen såg lite mörkt ut ett tag, är ju en aningen mer komplicerat VW nya system..

    Men fortfarande igen som lyckas komma in i motorstyrningen än, den verkar väldigt svår...

    - - - Uppdaterad - - -


    Ok, bra. Jag får bara upp 4 olika kontrollenheter. Nr 1,9,15,17..Har det att göra med att jag inte gjort en fullständig scan…Det har jag inte vågat…Fan vad lite jag kan������
    MEn f-n glömde idag.... .. Ja göra en fullständig scan ska inte vara någon fara!. Men jag har inte rensat några koder!. Rätt mkt konstiga fel den hittar, men inga farliga saker.. Men tänkte inte rensa, så VW inte missar nån felkod sen

  10. #1430

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    Johan
    Ort
    Stockhohlm
    Inlägg
    273
    [QUOTE=mangewide;264143]Ja verkligen! .

    Men låsa med motorn igång?, vad menar du?. Med fjärren?

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av poboq Visa inlägg

    MEn f-n glömde idag.... .. Ja göra en fullständig scan ska inte vara någon fara!. Men jag har inte rensat några koder!. Rätt mkt konstiga fel den hittar, men inga farliga saker.. Men tänkte inte rensa, så VW inte missar nån felkod sen
    Ja precis. Låsa bilen med fjärren med motorn igång.

  11. #1431

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av NissePisse Visa inlägg
    Ja precis. Låsa bilen med fjärren med motorn igång.
    Varför vill du göra det?

  12. #1432

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    Johan
    Ort
    Stockhohlm
    Inlägg
    273
    När jag kommer på att jag glömt något hemma och inte vill stänga av bilen direkt efter en kallstart.
    När det är -20°C och man ska in och handla (har jag bara vågat på skidsemester, aldrig i större städer).

    Skulle dock aldrig göra det med barn eller djur kvar i bilen.
    Senast redigerad av vfr den 2022-01-03 klockan 10:23. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  13. #1433

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Jaha du tänker så, brukar vara lagom populärt när man har typ 3min tomgångskörning lagligt . Inte fått några sura gubbar efter dig?.
    Fast kan säga att inte bra för motorn, att bara gå på tomgång innan olja kommit upp i temp oxå, så är verkligen inget att rekommendera. Jag är en sådan som skrapar bilen och sen startar och åker direkt..
    Du skulle ha en elbil!, då har du alltid varm bil

    Men ska kolla om det går för dig ändå
    Senast redigerad av vfr den 2022-01-03 klockan 10:23. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  14. #1434
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Mattiass avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias Henriksson
    Medlemsnr
    4270
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    720
    I Norrland är det en vanlig syn att bilarna står på tomgång utanför affären när det är riktigt kallt, då hade det klart varit smidigt att kunna låsa bilen. Men i södra och mellersta Sverige funkar det ju med bränslevärmare om man vill hålla bilen varm när man är i affären
    Mattias Henriksson
    Passat Alltrack -20, Golf R -14 ,T4 Karmann Colorado -98

  15. #1435

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Jaha, låter som när man gjorde lumpen för 20år sedan. Stänga FAAn inte av lastbilen! :Yes sir!.

    Har man lägre drivmedelspriser i norr?. Tänker det är så jäkla gnäll på det där bensinupproret.. Trodde man var mer rädd som dropparna

    Men kosta ju bara 20kr+ för dieseln nu, så man bara stå och småvarva! .
    Senast redigerad av vfr den 2022-01-03 klockan 20:47. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  16. #1436

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    Johan
    Ort
    Stockhohlm
    Inlägg
    273
    Citat Ursprungligen postat av Mattias Visa inlägg
    I Norrland är det en vanlig syn att bilarna står på tomgång utanför affären när det är riktigt kallt, då hade det klart varit smidigt att kunna låsa bilen. Men i södra och mellersta Sverige funkar det ju med bränslevärmare om man vill hålla bilen varm när man är i affären
    Ja, värmare är så klart bättre att använda, men är det mycket kortkörningar så är det ju ingen höjdare för batteriet.
    Tomgångsregeln (max en minut) är nog en kvarleva från förr. Är det korta stopp är det kanske bättre att låta motorn gå för att slippa att katalysator är kall vid start.

  17. #1437

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Nej precis värmare dödar batteriet rätt fort. Däremot kan man se snyggt i OBDeleven tempen på kattarna!. Det blir verkligen skitsnabbt varma på denna bil. Känns som de är varma på 1min, men tar ca 10min att få upp motoroljetempen om man inte gas lite hårt ut på landsväg.
    Så det är nog bästa att stänga av bilen, tyckte jag fick dåligt samvete när jag oftast tar bort start/stop

    F-n orkade inte kolla idag, började ösregna här...och dålig ursäkt för bilen står i egna garaget..
    Senast redigerad av vfr den 2022-01-03 klockan 20:49. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  18. #1438

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Jo det måste den ha, har inte just ändrat det på min! Ska kolla

    Funkar de andra apparna i Obd eleven?. Tänkte om du fått till de nya inställningarna med den nya säkerheten

    - - - Uppdaterad - - -



    Jodå Obdeleven löste detta för några veckor sen!. Har ändrat massor på min redan!

    Kolla denna, där sparade jag 10 000. Som det skulle ha kostat att få navigatorn i instrument klustret!. Så jäkla smidigt!

    https://www.instagram.com/p/CYHEgTahhsF/
    Det där finns det väl ingen färdig app för väl?
    Backuppknappen: Visar den sig bara när man är uppkopplad mot bilen eller? Finnes ej i min telefon offline iaf..

  19. #1439

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Nu hänger jag inte med . Men ingen app för att slå på navigator, utan helt gratis istället!

    Hmm, Backup?. Man går på history, så ser man vad man ändrat till och infrån!

    Smidigt
    Senast redigerad av vfr den 2022-01-09 klockan 19:51. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  20. #1440

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    Backupen hittade jag i history��Vad ändrar man för att få dubbelnavin?
    Senast redigerad av vfr den 2022-01-09 klockan 19:52. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

Liknande ämnen

  1. ET frågor Golf generation 7
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2017-03-12, 10:35
  2. Bränsleförbrukning Golf R generation 7
    Av Peter56 i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-12-31, 13:34
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-09-21, 10:38
  4. VW Golf - generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-12-05, 12:44
  5. Golf GTI generation 7 - modellvideo
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-20, 09:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin