Sidan 45 av 79 FörstaFörsta ... 354243444546474855 ... SistaSista
Resultat 881 till 900 av 1577
  1. #881

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Jo jo, men tittar man på ÅF VW Stockholm så står ju ingenting om den, men om andra kampanjer.

  2. #882

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Nu hör ju inte detta till saken, men det är ju intressant att Audi kör mer aggressiva kampanjer än VW. A5 265 hk quattro är ju t.ex. billigare än Golf GTI, man får ju fyrhjulsdrift, automatlåda och en del mer utrustning för samma pengar.

    Nu kör ju jag en sådan A5 själv, så är väl partisk, men att väja en A5 framför en Golf till samma pengar är en no-brainer för mig i alla fall
    Senast redigerad av Crille82 den 2021-02-02 klockan 15:44.

  3. #883

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Vi kolla på en sådan också, men den drog iväg fort om man ville ha p.värmare och 1500 mil. Vi hamna strax över 4900 då. Plus utöver det nästan dubbla priset på försäkringen, inget serviceavtal ingick, dyrare vinterhjul etc. Sen är jag rätt övertygad om att Golfen är en roligare bil att ratta runt i, om än en jävla massa mer hårdplast invändigt
    Men finns massa kampanjer nu på lite roligare bilar, T-Roc R med Akrapovic för ca 3900, en gäng Cupror för runt 3500-4000 har jag sett också. Behöver man familjebil är det riktigt bra priser på Tiguan och Kodiaq. Runt 3600-3800 för en sådan med vettig utrustning.

    Skickat från min SM-G980F via Tapatalk
    Senast redigerad av vfr den 2021-02-02 klockan 17:13. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  4. #884

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    10.100kr i skatt på en T-Roc R. Jag var faktiskt intresserad på riktigt.... men jag köper väl en äldre bil istället med mer utsläpp och lägre skatt. Ursäkta OT här men nu gick jag igång redan tidigt på förmiddagen.

  5. #885

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    ... Ja tänk nya Ren kostar "bara" 8k med mer hästar, fast inte ett höghus iförsig

    Däremot, så 400 spänn i försäkring på Ren det är väll rätt bra
    Senast redigerad av vfr den 2021-02-03 klockan 12:31. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  6. #886

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    Vi kolla på en sådan också, men den drog iväg fort om man ville ha p.värmare och 1500 mil. Vi hamna strax över 4900 då. Plus utöver det nästan dubbla priset på försäkringen, inget serviceavtal ingick, dyrare vinterhjul etc. Sen är jag rätt övertygad om att Golfen är en roligare bil att ratta runt i, om än en jävla massa mer hårdplast invändigt
    Men finns massa kampanjer nu på lite roligare bilar, T-Roc R med Akrapovic för ca 3900, en gäng Cupror för runt 3500-4000 har jag sett också. Behöver man familjebil är det riktigt bra priser på Tiguan och Kodiaq. Runt 3600-3800 för en sådan med vettig utrustning.

    Skickat från min SM-G980F via Tapatalk
    Som sagt riktigt kul att man kan leasa dessa roliga bilar!. VW har tänkt till där lite. Frågade på en S3an det gick inte men en R var inga problem..

    Tror jag kunde leasa R för typ 5k vilket är rätt ok , men blir ju rätt mkt på 36mån...svårt att få ihop det ekonomiskt om man köper och har serviceavtal...blir ju billigare.. ( alltså om man inte behöver ta dyrt billån )

  7. #887

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Kostar R "bara" ca 8000?

    Kollat en del GTi som är reggade och de ligger på 7153 men efter 1 april landar de på 9788 och innan dess lär man inte få den

    Skickat från min SM-G980F via Tapatalk

  8. #888

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Som sagt riktigt kul att man kan leasa dessa roliga bilar!. VW har tänkt till där lite. Frågade på en S3an det gick inte men en R var inga problem..

    Tror jag kunde leasa R för typ 5k vilket är rätt ok , men blir ju rätt mkt på 36mån...svårt att få ihop det ekonomiskt om man köper och har serviceavtal...blir ju billigare.. ( alltså om man inte behöver ta dyrt billån )
    Klart att det går att leasa en S3, alla koncernens modeller går att leasa.

    5000:- /mån för att leasa en Golf R under 36 mån är inte så farligt egentligen, värdeminskningen ligger väl nästa i den häraden. Grundpriset ligger på 475´ och det är väl även ett normalt nettopris med normal utrustningsnivå. Är en sådan värd så mycket över 300´ efter tre år, det är frågan?

    Jag har själv leasat mina senaste bilar, kampanjpriser gör att det skulle blivit betydligt dyrare att köpa och äga själv.
    Senast redigerad av Crille82 den 2021-02-03 klockan 13:21.

  9. #889

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    Kostar R "bara" ca 8000?

    Kollat en del GTi som är reggade och de ligger på 7153 men efter 1 april landar de på 9788 och innan dess lär man inte få den

    Skickat från min SM-G980F via Tapatalk
    Ja, innan 1/4 lär det inte bli leverans...Beställde min Clubsport innan jul och den flyter fortfarande runt. Så mycket så att jag bokade på ett panoramatak också...till frugans stora glädje...not...😂

  10. #890

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Klart att det går att leasa en S3, alla koncernens modeller går att leasa.

    5000:- /mån för att leasa en Golf R under 36 mån är inte så farligt egentligen, värdeminskningen ligger väl nästa i den häraden. Grundpriset ligger på 475´ och det är väl även ett normalt nettopris med normal utrustningsnivå. Är en sådan värd så mycket över 300´ efter tre år, det är frågan?

    Jag har själv leasat mina senaste bilar, kampanjpriser gör att det skulle blivit betydligt dyrare att köpa och äga själv.
    Jo men inte privat leasa en S3 gick icke för en månad sen!

    Ja om man ser vad den "billiga" Mk7.5 kostar efter 3 år...Så lär ju Mk8 vara värd minst 350 om 3 år om inte mer pga av det låga antalet bilar...Mk7.5 har ju marknadens bästa andrahandsvärde!. Har polare som förlorat 70k på 3 år på en R!...helt! galet!

    Samtidigt som en annan stackare som betalt 170k i leasing för "samma" bil... VW tar ju inga risker, så det lägger allt Leasing lite dyrare så det inte går back tyvärr...

    Håller med Leasa är skönt, men jag får inte hop det ekonomiska på dessa bilar

  11. #891

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av poboq Visa inlägg
    Ja, innan 1/4 lär det inte bli leverans...Beställde min Clubsport innan jul och den flyter fortfarande runt. Så mycket så att jag bokade på ett panoramatak också...till frugans stora glädje...not...��
    Tillägg!, 1 April är inte spikat än!

    Sen räcker att bilen är i Tysk hamn innan V13 så kan du regga den! ...så än finns det tid...


    Underbart med panorma!, titta vad fint!Namn:  blå rand.jpg
Visningar: 778
Storlek:  163.1 KB

  12. #892

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Tillägg!, 1 April är inte spikat än!

    Sen räcker att bilen är i Tysk hamn innan V13 så kan du regga den! ...så än finns det tid...


    Underbart med panorma!, titta vad fint!Namn:  blå rand.jpg
Visningar: 778
Storlek:  163.1 KB
    Ja, vi hoppas på det bästa! Panoramatak på vitt kändes helrätt..Och när möjligheten fanns gick det inte låta bli...Även min MK7 Variant har hållit värdet helt otroligt..Kommer tappa ca 1500 i månaden utslaget på 5 år och knappa 6000 mil...

  13. #893

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Galet bra siffror på Golfarna, min Arteon har tappat 4500 i mån över 3 år och 3000 mil om man slår ut det... "Tur" man snart byter ut den mot en Passat, så man kan förlora lite till

    Förövrigt, ngn som vet när budgetpropositionen ska va spikad angående bonus malus? Känns lite tight att få marknaden ställa om på mindre än 2 månader.

  14. #894

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Jo men inte privat leasa en S3 gick icke för en månad sen!

    Ja om man ser vad den "billiga" Mk7.5 kostar efter 3 år...Så lär ju Mk8 vara värd minst 350 om 3 år om inte mer pga av det låga antalet bilar...Mk7.5 har ju marknadens bästa andrahandsvärde!. Har polare som förlorat 70k på 3 år på en R!...helt! galet!

    Samtidigt som en annan stackare som betalt 170k i leasing för "samma" bil... VW tar ju inga risker, så det lägger allt Leasing lite dyrare så det inte går back tyvärr...

    Håller med Leasa är skönt, men jag får inte hop det ekonomiska på dessa bilar
    Nej det var väl för att Volkswagen Finans inte lagt upp S3 som leasing i systemet där de beställs än, mer än så vet inte säljarna, då är det detsamma som att "det inte går" på säljarspråk.

    Jag tror ändå att det är optimistiskt att räkna med att få 350´ för en Golf R när den är tre år, men men

    Vad det gäller privatleasing så räknar man många gånger med ett högre restvärde än vad man sedan får för bilen. Självklart måste det gå ihop sig totalt sett och gör givetvis det i många fall, men när det gäller vissa erbjudanden så finns det ingen möjlighet. Det handlar om att få ut bilar på marknaden och vinna marknadsandelar.

  15. #895

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Nej det var väl för att Volkswagen Finans inte lagt upp S3 som leasing i systemet där de beställs än, mer än så vet inte säljarna, då är det detsamma som att "det inte går" på säljarspråk.

    Jag tror ändå att det är optimistiskt att räkna med att få 350´ för en Golf R när den är tre år, men men

    Vad det gäller privatleasing så räknar man många gånger med ett högre restvärde än vad man sedan får för bilen. Självklart måste det gå ihop sig totalt sett och gör givetvis det i många fall, men när det gäller vissa erbjudanden så finns det ingen möjlighet. Det handlar om att få ut bilar på marknaden och vinna marknadsandelar.
    Ja kanske är så att de har dålig koll Audi, men de hade 2st nya S3 i hallen så lite konstigt...

    Sen varför inte få 350 om 3år, finns ju massa 3 år gamla snik R som ligger på 350-370 nu , jag räknar med att få närmare 400 för min om 3 år när skatten är 1800 och de kommer troligen finnas 1/10 del så många R om 3 år mot idag när man ser försäljningssiffrorna

    Bara en av alla, som tom gått lite för långt för min smak

    https://www.blocket.se/annons/stockh...310hk/93529903

    Jag har förlorat 2200:- månaden på min 4 år gamla GTi nu ..( med inbytes pris )

    Så att leasa för 5k i månaden, blir inte så bra tyvärr..
    Senast redigerad av mangewide den 2021-02-03 klockan 19:37.

  16. #896

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    Galet bra siffror på Golfarna, min Arteon har tappat 4500 i mån över 3 år och 3000 mil om man slår ut det... "Tur" man snart byter ut den mot en Passat, så man kan förlora lite till

    Förövrigt, ngn som vet när budgetpropositionen ska va spikad angående bonus malus? Känns lite tight att få marknaden ställa om på mindre än 2 månader.
    HAha, ja gäller att köpa rätt bil . Passaten är som sagt lite för mainstream för att få bra för om det inte är en GTE!. De är helt galet eftertraktade .

    Ja håller med skitkonstigt att den inte är spikad än?!, men hänger det ihop med allt snack om förmånsbilar som de vill skjuta upp nått år?

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av poboq Visa inlägg
    Ja, vi hoppas på det bästa! Panoramatak på vitt kändes helrätt..Och när möjligheten fanns gick det inte låta bli...Även min MK7 Variant har hållit värdet helt otroligt..Kommer tappa ca 1500 i månaden utslaget på 5 år och knappa 6000 mil...
    Ja Ren har helt sjukt andrahandsvärde! hade jag köpt en sådan istället för GTI hade jag gjort än ännu bättre afffär..

    Man kan ju få betala 250k för en 7 år gammal R?!....galet och kul

  17. #897

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Det är mycket möjligt att man för bra betalt för Golf R i framtiden, det får den utvisa

    Vad skall man säga om ovanstående du länkar till. En jäkla massa ägare, visst hoppat bland flera firmor, men flera privata också. Dessutom att kalla att den "lågmil" när den gått mer än vad snittföraren kör, över 5000 mil på knappt tre år av ägande.
    Jag hade aldrig betalat i närheten av det priset.

  18. #898

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Ja dåligt exempel men alla 13st R -18 ligger mellan 330 till 380.. Så rätt bra pröjs för en bil som säkert i snitt kostade 420 ny 2018...

    Rätt galet, och finns ingen anledning att det ska bli sämre...Alltid efterfrågan som styr priset..
    Senast redigerad av vfr den 2021-02-04 klockan 11:06. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  19. #899

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Jo, absolut de är mycket dyra, vad det nu än säljs för i slutänden. Det är helt klart galet att betala över 300´ för en tre-fyra årig "Golf" av en utgången, gammal modell. Kul att köpa till det priset och sedan dessutom åka på en service för 10-12´ vid 5000-6000 mil och kanske även bromsar osv.

    Man kan ju, som sagt, faktiskt få en ny Golf R eller S3 för 450´, eller t.o.m. under det.

  20. #900

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Jo det verkar gå för det när man pratat med handlare ( R verkar fastna runt 300- 350 md rätt utrustning, spelar igen roll om den gåt 8000mil ), så är inte så konstigt en populär modell. Samma som RS3 -18 som går för nästan 500k nu!. Dessa är ju lika dyra som en Mk8 fullsmetad när RS3 såldes -18...... Så inte omöjligt att kunna få en 450-500 för en (fullsmetad) R om 3 år

    Precis kan göra tillägg på om beggad, är inne på min 4e nya Bil nu.. Folk säger åå va dyrt det är med nytt, skulle jag aldrig köpa... Sen när man räknar tot kostnaden efter 3år...så är det ingen skillnad eller tom billgare (ibland) med nytt..
    Senast redigerad av vfr den 2021-02-04 klockan 11:06. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

Liknande ämnen

  1. ET frågor Golf generation 7
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2017-03-12, 10:35
  2. Bränsleförbrukning Golf R generation 7
    Av Peter56 i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-12-31, 13:34
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-09-21, 10:38
  4. VW Golf - generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-12-05, 12:44
  5. Golf GTI generation 7 - modellvideo
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-20, 09:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin