Sidan 70 av 79 FörstaFörsta ... 206067686970717273 ... SistaSista
Resultat 1 381 till 1 400 av 1577
  1. #1381

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Men hur tänker du? Jämföra en "snik-Golf R" med en RS3 med enligt din uppfattning "rätt" utrustning för 700´?

    En "snik-RS3" kan du få för 570´ med lite tur.

    12 eller 15000:- i skatt per år tror jag har liten betydelse i sammanhanget.

    Om vi för enkelhetens skull räknar på grundpris -8% rabatt så kostar Golf R 455´ och RS3 563´.

    Jag skulle ju i alla fall inte lägga ~100´ på en Golf R för att uppnå ungefär samma effekt och prestanda som en RS3 med en vanlig optimering för 8-10´.
    Ja lite skevt. Men du plockar inte ut några 520hk för 10k på RS3.

    Kostar minst 50 000k om du ska trimma en RS3 till det Tror om du skulle åka till Sterman och ta detta kit så är det säkert 80 000 om inte mer, de tar ju 22 000 bara för mjukvarorna!

    Steg 2,5:
    520hk och 685nm
    Steg 2 är framtaget när man har uppgraderat intercooler, avgassystem från turbon och bakåt (Turbo-Back) och ett sportluftfilter i original luftburken.
    Krav på hårdvara:
    - Uppgraderad intercooler
    - Turbo-Back avgassystem med bättre flöde än original
    - Insugskit
    - Uppgraderad Turbo inlopp

    Byte av delar ingår ej i mjukvara..

    Men som sagt 150k på Golfen är för dyrt för 520hk, men finns bara en Firma i Världen som trimmar Mk8 därav priset..
    Kommer lätt halveras när boxen är knäckt

  2. #1382

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Det är det som är så konstigt, har är mycket intresserad av bilar och mc, kör båda. Detta är första nya bilen han köper, och så blir det en Zoe. Totalt ofattbart..................
    haha jag helt knas. För de jag känner kör Zoe, gillar bilar lika mkt som brödrosten.. Vill bara åka billigt A- till B ..

    Men som sagt Elbilar är knas dyrt!..Finns ju inget vettigt under 500 egentligen..

  3. #1383

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    460-470 hk och ca. 600 nm menar jag man få ur en RS3 med endast programvara. Skall man få ur det samma ur en Golf R så kostar det nog ca. 100´.

    Jag menar att det rör sig om ungefär samma totalkostnad i slutänden. Jag hade iaf nöjt mig med moderat utrustad RS3 för under 600´, men hade aldrig övervägt att lägga samma pengarna på en Golf R. Enligt min mening är en RS3 mycket snyggare än Golf har har dessutom en motor som relaterar till priset.
    Senast redigerad av Crille82 den 2021-12-02 klockan 19:15.

  4. #1384

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Ja beror hur man ser det. Men du kommer aldrig under 600 med en "vettig" utrustad RS3 tyvärr, inga sålda sådana vad jag har hört av Audi.
    Sen kan man ju se att du kan ju lägga ca 10k, så har du 400 drygt i Mk8R troligen. Då har man en bil med samma effekt som RS3 och samma 4wd! ( bara det är coolt att det använder samma drivlina! )

    Så kommer Alltid vara minst 100 000 mellan en R och en RS3 hur man än vrider och vänder på det .. Troligen mkt mer.... är ju skitdyra tillval på Audi, Bmw och Porsche typ

    Ja tycker att när man närmare sig 700k som 90% av RS3 gör så närmare man sig farligt nära en Porsche 718 Cayman T och det är knas . För 100ggr hellre en sådan .

    Har en "polare" som gått från en Mk8R till nya RS3, han är nöjd...Men inte värd skillnaden vad han fick betala för resp bil . Sen när jag skulle höra den grymma motorn torrgasa så har det den ju varvar den inget, är ju låst!!. Skittråkigt. Golfen varva som en smäck rakt ut! haha

    Typ som denna!, och den är ju inte alls fullsmetad!. 1 mille kunde han visst bygga den till fullsmetad..och en R går inte över 700...så där ser man hur galet dyra tillvalen är på Audi..även mkt är kolfiberbromsarna som man bara vill ha
    https://www.blocket.se/annons/gotebo...r_man/98431169
    Senast redigerad av vfr den 2021-12-02 klockan 23:15. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  5. #1385

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    " bara det är coolt att det använder samma drivlina!"

    Men det är inte samma drivlina, RS3 har ytterligare en cylinder, ett helt annat ljud och dessutom alltid betydligt mer effekt och vrid än Golf R. Oavsett om man behåller de original eller uppdaterar.

    Jag skulle säga att merkostnaden är klart motiverad för RS3. Golf R konkurrerar inte med RS3 utan S3.
    RS3 konkurrerar inte med Cayman eftersom Cayman är en trång sportbil.

  6. #1386

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Nej S3 är ju en snik R med gamla bromsar och 4wd. , nej sen är de inte exakt som en Rs3, ville ju skoja lite.
    Men du borde köra en Mk8R, så skulle du inte behöva fundera på en dyr RS3

    Men jag ser det som har man inte råd att utrusta en bil i detta fall RS3an vettigt, så bara inse att har råd att ha en sån fin bil. Då är det bättre att köpa nått man har råd med

    Har en polare med gamla RS3 som är dålig utrustad. Men har keramiska bromsar..
    Men saknar vanliga tillval som grannen har på sin 300k Kia..

    - Jaha har du inte det tillvalet, inte det eller inte det..
    - Vad har du då?
    - Jättestor motor!
    -Jaha, va Gay! ..

    Han med RS3, blir förbannad när han kör och saknar enkla tillval som adaptiv farthållare, Dcc..mm

    Är inte så kul att åka en 700bil som är sämre utrustad en än 300kr Kia..

    För till 95% så kör man ju alla dessa bilar som en "gubbe" och då vill man ju ha alla moderna tillval...Känns ju sådär gå tillbaka till en Nokia 3310 när man testat en Iphone 13..
    Senast redigerad av vfr den 2021-12-03 klockan 14:42. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  7. #1387

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Blev han tvingad att köpa en dåligt utrustad RS3

  8. #1388

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Vad det gäller utrustning så kan man vända på steken. Jag har bränslevärmare och dragkrok högst upp på önskelistan. Då går tyvärr väldigt många bilmodeller bort, inkl. ex. Kia. Där har ju Merca gått rätt väg med 35 AMG

    När jag beställer en ny bil så väljer jag utrustning utifrån vad jag anser är rimligt. Adaptiv farthållare är t.ex. trevligt, men inte säkert att merkostnaden är rimlig då jag sällan har nytta av det.
    Man får ju även sätta priset på utrustning i relation till vad det är värt i andra hand, de mesta är värt lite eller inget när bilen säljs.

    Låt säga att man köper en RS3 för 600´ eller 700´ netto ny. Man får möjligen 20-30´ mer för den dyrare när den sedan säljs.


    Vi har en T-Roc Cabriolet. Väldigt välutrustad bil med, verkligen, all utrustning. Tyvärr då inte värmare eftersom det inte går att få med R-line (dimljus/kuvljus). Synd, men A5:an får rulla primärt istället.
    Senast redigerad av Crille82 den 2021-12-03 klockan 10:22.

  9. #1389

    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    Henrik Nilsson
    Ort
    Åhus
    Inlägg
    20
    Citat Ursprungligen postat av poboq Visa inlägg
    VW friskar på med priserna…Min har stigit med ca 40000 listpris sen beställningen för 1 år sen….12000 i
    ökning på grundpriset på CS nu 1/12….Får dom ens ut några bensinare längre?
    Såg även att det finns nytt tillval, "Race paket" 19" Scottsdale fälgar och även akrapovic också

  10. #1390

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Blev han tvingad att köpa en dåligt utrustad RS3
    Köpte en Demobil för att slippa vänta 10månader på en ny . Dessa säljare har en förmåga utrusta många bilar "skumt"

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Vad det gäller utrustning så kan man vända på steken. Jag har bränslevärmare och dragkrok högst upp på önskelistan. Då går tyvärr väldigt många bilmodeller bort, inkl. ex. Kia. Där har ju Merca gått rätt väg med 35 AMG

    När jag beställer en ny bil så väljer jag utrustning utifrån vad jag anser är rimligt. Adaptiv farthållare är t.ex. trevligt, men inte säkert att merkostnaden är rimlig då jag sällan har nytta av det.
    Man får ju även sätta priset på utrustning i relation till vad det är värt i andra hand, de mesta är värt lite eller inget när bilen säljs.

    Låt säga att man köper en RS3 för 600´ eller 700´ netto ny. Man får möjligen 20-30´ mer för den dyrare när den sedan säljs.


    Vi har en T-Roc Cabriolet. Väldigt välutrustad bil med, verkligen, all utrustning. Tyvärr då inte värmare eftersom det inte går att få med R-line (dimljus/kuvljus). Synd, men A5:an får rulla primärt istället.
    Du har samma krav som jag hade! . Men FAN gav upp dem med drag och bränsle..Fanns ju inget roligt förutom A35 och A45, som är knas dyra att äga..

    Men NU har ju Golf R kombi kommit!!, den är ju f-n klockren!. Har haft en tanke att byta upp till en sådan, rätt kul att driftläge i en jäkla Kombi

    Kan säga att driftläget inte bra är en gimmick, skitkul och farligt att använda på asfalt

    https://www.instagram.com/p/CVQbQDpIgDZ/
    Senast redigerad av mangewide den 2021-12-03 klockan 11:40.

  11. #1391

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Henkan Visa inlägg
    Såg även att det finns nytt tillval, "Race paket" 19" Scottsdale fälgar och även akrapovic också
    Aha, hittad inte?..till CS? . Måste vara "halvdyrt"

  12. #1392

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    Ligger under fälgvalet: ca45000��
    Senast redigerad av vfr den 2021-12-03 klockan 14:44. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  13. #1393

    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    Henrik Nilsson
    Ort
    Åhus
    Inlägg
    20
    Tar man samma utrustning som jag har i min Edition 45 på en CS med akra etc så landar den på 505.000 o jag betalade 435 för min
    Senast redigerad av vfr den 2021-12-03 klockan 14:44. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  14. #1394

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av poboq Visa inlägg
    Ligger under fälgvalet: ca45000��
    Aaa se där!. Men f-n "billigt". Bara Akra på R kostar 43!!...haha...Det är knas 2.0...

    Som jag skrivit tidigare, du får en slutburk och 70cm titan rör!!. Det är det enda som är Akra, resten är original..

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Henkan Visa inlägg
    Tar man samma utrustning som jag har i min Edition 45 på en CS med akra etc så landar den på 505.000 o jag betalade 435 för min
    Håller med min är nära 600k, och de gav inte jag i närheten. Men som sagt det bjöd ju på Nav för 10k och lägre pris och bättre rabatter tidigare i år!

  15. #1395

    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    Henrik Nilsson
    Ort
    Åhus
    Inlägg
    20
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Aaa se där!. Men f-n "billigt". Bara Akra på R kostar 43!!...haha...Det är knas 2.0...

    Som jag skrivit tidigare, du får en slutburk och 70cm titan rör!!. Det är det enda som är Akra, resten är original..
    Då är de längre på ED45/CS även resonatorn är i titan på dessa

  16. #1396

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Jaha, har CS en mitten dämpare?. R har bara en slutburk ingen annan dämpare..
    Senast redigerad av vfr den 2021-12-06 klockan 14:40. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  17. #1397
    Medlem Nille1s avatar
    Reg.datum
    jan 2014
    Namn
    Peter Nilsson
    Medlemsnr
    5083
    Ort
    Rimforsa
    Inlägg
    51
    Fick ett Mail från min säljare i dag att hans affärssystem visade att min bil skulle anlända inom kort. Måtte det bli vår snart!
    Mk8 R Performance Pack Black Style

  18. #1398

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Trevlig julklapp!

    Ja beställde min den 23 dec förra året, var min dyraste julklapp och bästa på länge! .
    Senast redigerad av vfr den 2021-12-17 klockan 10:44. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  19. #1399
    Medlem Nille1s avatar
    Reg.datum
    jan 2014
    Namn
    Peter Nilsson
    Medlemsnr
    5083
    Ort
    Rimforsa
    Inlägg
    51
    Redan inslagen, bara ett rim som fattas ��

    Namn:  6B5DBCD4-DA95-46FC-A96B-815E2007DF55.jpeg
Visningar: 472
Storlek:  221.2 KB
    Mk8 R Performance Pack Black Style

  20. #1400

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    Stiligt!!

Liknande ämnen

  1. ET frågor Golf generation 7
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2017-03-12, 10:35
  2. Bränsleförbrukning Golf R generation 7
    Av Peter56 i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-12-31, 13:34
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-09-21, 10:38
  4. VW Golf - generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-12-05, 12:44
  5. Golf GTI generation 7 - modellvideo
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-20, 09:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin