Sidan 66 av 79 FörstaFörsta ... 16566364656667686976 ... SistaSista
Resultat 1 301 till 1 320 av 1577
  1. #1301
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Ni som kör MK8. Hur tycker ni att interiören fungerar? Det har ju klagats något otroligt på den "knapplösa" och spartanska designen i alla reviews jag har sett men är det något man vänjer sig vid efter ett tag? Har extremt kort tålamod med dåliga designlösningar själv men är detta något som VW likt Apple har fått till rätt efter ett tag (att veta vad kunden vill ha innan kunden vet det själv) eller är vill man bara sänka bilen i Vänern efter ett tag?

    Har ännu inte klämt på en R eller GTI MK8 men jag gillar mina MK7 CS mer och mer för varje dag fortfarande.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  2. #1302
    Medlem Nyqan72s avatar
    Reg.datum
    jul 2021
    Namn
    Anders nyqvist
    Medlemsnr
    5592
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    28
    Citat Ursprungligen postat av poboq Visa inlägg
    Ok. Ser att du är från Värnamo. Köpte du bilen där eller? Jag köpte min på Svenstigs Gislaved så dom vet ju iaf….
    Okej japp i Värnamo jag ska kolla med dem.
    Tack

  3. #1303
    Medlem Nyqan72s avatar
    Reg.datum
    jul 2021
    Namn
    Anders nyqvist
    Medlemsnr
    5592
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    28
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Ni som kör MK8. Hur tycker ni att interiören fungerar? Det har ju klagats något otroligt på den "knapplösa" och spartanska designen i alla reviews jag har sett men är det något man vänjer sig vid efter ett tag? Har extremt kort tålamod med dåliga designlösningar själv men är detta något som VW likt Apple har fått till rätt efter ett tag (att veta vad kunden vill ha innan kunden vet det själv) eller är vill man bara sänka bilen i Vänern efter ett tag?

    Har ännu inte klämt på en R eller GTI MK8 men jag gillar mina MK7 CS mer och mer för varje dag fortfarande.
    interiören är bättre i vekligheten än på bilder och videos. Men vill man lägga ut pengar på skinn så gör man.Men det tar ju bort lite av designen av bilen med skinn men smaken är ju som baken����
    Det är väll som med allt nytt. Lite ovant att det inte finns knappar. Men man har ju en telefon utan och det funkar ju.

  4. #1304

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Fast i en bil ska man ju först och främst hålla ögonen på trafiken, vägen mm.

  5. #1305
    Medlem Nyqan72s avatar
    Reg.datum
    jul 2021
    Namn
    Anders nyqvist
    Medlemsnr
    5592
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    28
    Man kan ju alltid köpa till röststyrning så slipper du kladda på skärmen.
    Senast redigerad av vfr den 2021-07-21 klockan 13:02. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  6. #1306
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Horribelt långsamt och frustrerande att använda så det går helt bort. Finns inget sådant system som fungerar.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Senast redigerad av vfr den 2021-07-21 klockan 13:03. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  7. #1307
    Medlem Nyqan72s avatar
    Reg.datum
    jul 2021
    Namn
    Anders nyqvist
    Medlemsnr
    5592
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    28
    Citat Ursprungligen postat av poboq Visa inlägg
    Artikelnummer på stänkskydden har jag dessvärre inte koll på. Monterade vid leveransen..
    Kollade med Gislaved och det är ju inte samma sido kjol på R som GTI därför passar de inte. Man får göra egna om man vill ha dessa nu. Kanske kommer senare

  8. #1308

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av Nyqan72 Visa inlägg
    Man kan ju alltid köpa till röststyrning så slipper du kladda på skärmen.
    Det är sant, har inte testat det själv i VW. Men allt annat med röststyrning som jag testat fungerar kass, har väl en märklig röst

  9. #1309
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Horribelt långsamt och frustrerande att använda så det går helt bort. Finns inget sådant system som fungerar.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Låna en mk8 basic demobil å bekanta dig med det "nya fina" .
    Själv har jag inte gjort så pga att min "gamla" säljare slutat. Det innebär att en ny måste kontaktas och en sådan kommer att ringa mig och pusha... Det gjorde aldrig den tidigare för han visste att det ej uppskattades.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  10. #1310

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Horribelt långsamt och frustrerande att använda så det går helt bort. Finns inget sådant system som fungerar.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Menar du Mk8an? , tänkte precis svara ditt ovan inlägg att det funka utmärkt....kanske

  11. #1311

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Jaha var lite länge sen vi uppdaterad denna tråd!

    Gjorde nått som verkligen inte en R ska vara rätt bil för körde 804m event!. Men vaf-n jäkla bil att gå...

    LC är ju helt knäpp i denna, förlorade inte en enda start.. Men sen att köra 804m är långt...så efter 400m kan man behöva 300hk till eller nått..

    Tyvärr var det sjuk motvind, så inga bilar satte några rökar tider..

    Men jag lyckades nå 209km/h på 804m....som att jämföra är en polare som körde med sin lätt trimmade 991 Turbo med 650 ich hk....han hade 244 i slutfart bara....den ska ha gått minst 260 vid normal vind..

    Däremot så är ju 209 Galet bra! för en 320hk bil

    Några starter...kommer massor med material.filmade allt med 3 gopros och både Dragy och Pgear under detta event......puu...finns mkt att klippa..

    https://youtu.be/ylNuyjHCSVs

    Namn:  P1040324.jpg
Visningar: 606
Storlek:  1.20 MB

  12. #1312

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Så Film klar!, se hur knäppt kvick Mk8R är i starten!

    Kolla mot M5a med 4wd och 720Hk, som bara trailbrake på knapp 2000rpm inte hinner med i början. Men slutet av dagen, så åkte jag med M5an och satte 0-100tid på 3,1 och 100-200 knapp 6sek...Fruktansvärd vad den gick

    Sen är även Polarens 991 Turbo med på slutet, men vi fick dålig start med 4wd hjulsläpp!!, men ändå 3.2sek till 100...

    JAja mkt snabba bilar! och min R

    Varsågoda!

    https://youtu.be/SKAv93ccQKU

    Namn:  804 face1600.jpg
Visningar: 634
Storlek:  630.7 KB

  13. #1313

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    Johan
    Ort
    Stockhohlm
    Inlägg
    273
    Imponerande snabbt. Vad säger kopplingen om alla sådana där starter?

    Stämmer det att kvartsmilen gick på strax över 12,5 s?!
    Den där svarta mustangen startade väldigt bra, fastän det inte vad launch control. Måste varit en automatbil?

  14. #1314

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Ja trummar på bra!. Nja ska gå att göra flera tusen Launcher . Den spänner upp lådan perfekt, så sliter visst inte mkt alls. Är som sagt rätt snäll Launch med runt 3000varv.. Kolla nya GT3 om har drygt 6000 på LC, den är elak.. Men ska hålla för flera tusen starter.. Tyskarna kan de, inte som Ferrari eller Nissa GTR, som garantin ryker direkt om man använder dem

    Ja den bästa var 12,56 tror jag, men som sagt galen motvind.. Fast är rätt nöjd med den tiden, var tyngre över 200blås med vinden..

    Japp var Automat i Mustangen, och var gjord lite för Dragrace. Hela 375hk på hjulen enligt ägaren..Så trodde aldrig jag skulle hålla från den i hela 804m..

    Var många som frågade om min var trimmad...och blev lite besvikna när den var original :I
    Senast redigerad av vfr den 2021-08-17 klockan 23:12. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  15. #1315
    Medlem Nyqan72s avatar
    Reg.datum
    jul 2021
    Namn
    Anders nyqvist
    Medlemsnr
    5592
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    28
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Så Film klar!, se hur knäppt kvick Mk8R är i starten!

    Kolla mot M5a med 4wd och 720Hk, som bara trailbrake på knapp 2000rpm inte hinner med i början. Men slutet av dagen, så åkte jag med M5an och satte 0-100tid på 3,1 och 100-200 knapp 6sek...Fruktansvärd vad den gick

    Sen är även Polarens 991 Turbo med på slutet, men vi fick dålig start med 4wd hjulsläpp!!, men ändå 3.2sek till 100...

    JAja mkt snabba bilar! och min R

    Varsågoda!

    https://youtu.be/SKAv93ccQKU

    Namn:  804 face1600.jpg
Visningar: 634
Storlek:  630.7 KB
    Sygga videos. Jag ser att du har en mätare som mäter tiden vilken är det? Vill ju kolla min bil��

  16. #1316

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Nyqan72 Visa inlägg
    Sygga videos. Jag ser att du har en mätare som mäter tiden vilken är det? Vill ju kolla min bil��
    Tack!, ja 4 Gopros och en vanlig kamera och mobilen.....Sen ett J-vla klippande..*pust*

    Jag använder på Dragy och Pegear610 i denna, jag har båda!. De är bra på olika sätt!, googla får du se!

  17. #1317
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Vad ligger leveranstider på nu för tiden på tex. R och GTI Clubsport tro? Utbudet av nya verkar vara obefintligt så jag antar att VW likt alla andra har komponentproblem.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  18. #1318

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Verkar vara lätt lurigt, men räkna med 6 mån tror jag..

    Däremot, så VW Sveriges Demo bil till salu, rätt billigt kan jag tycka .

    https://www.blocket.se/annons/hallan...don_m/97094354
    Senast redigerad av vfr den 2021-08-23 klockan 10:44. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  19. #1319
    Medlem Nyqan72s avatar
    Reg.datum
    jul 2021
    Namn
    Anders nyqvist
    Medlemsnr
    5592
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    28
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Vad ligger leveranstider på nu för tiden på tex. R och GTI Clubsport tro? Utbudet av nya verkar vara obefintligt så jag antar att VW likt alla andra har komponentproblem.
    Jag beställde min i mars april-21 var då beredd på lev tid vecka 34. Men de lyckades att trycka (prioritera) in den för tillverkning v23 leverans 26. Vad jag fattade så beställde man utan att försäljaren har en kö med bilar på beställning så fick man vänta till v2-22 inget som man vill höra när man beställer bil. Sen är det lite så att rena bensin bilar är på utdöende så det kan göra att de prioriterar dessa sportbilar. ��

  20. #1320

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Nyqan72 Visa inlägg
    Jag beställde min i mars april-21 var då beredd på lev tid vecka 34. Men de lyckades att trycka (prioritera) in den för tillverkning v23 leverans 26. Vad jag fattade så beställde man utan att försäljaren har en kö med bilar på beställning så fick man vänta till v2-22 inget som man vill höra när man beställer bil. Sen är det lite så att rena bensin bilar är på utdöende så det kan göra att de prioriterar dessa sportbilar. ��
    Måste bara tillägga att det är rätt imponerande av Tyskarna ( kanske några andra ) att nu när bara El gäller. Så gör man ett sista ryck med Bensin motorn och verkar försöka få det sista bästa. Bmw spottar ur sig grymma versioner av deras 6 a och 8....

    Är helt chockad av denna nya evo 4 888, Går som ett jäkla troll och drar ca 1,5 del mindre mot min typ 100hk mindre GTI!!

    Hur fan fick de ihop detta?

Liknande ämnen

  1. ET frågor Golf generation 7
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2017-03-12, 10:35
  2. Bränsleförbrukning Golf R generation 7
    Av Peter56 i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-12-31, 13:34
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-09-21, 10:38
  4. VW Golf - generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-12-05, 12:44
  5. Golf GTI generation 7 - modellvideo
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-20, 09:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin