Hej!

Har problem med att få kopplingen att hålla på min Golf. Jag bytade till en 4-puckad sachs sinterlamell med förstärkt sachs tryckplatta för ca 1,5 år sedan. Har fungerat kanon tills för ca 4 veckor sedan då det helt plötsligt började bli svårt att få i växlarna, kopplingen kopplade inte ur som den skulle. Förra veckan sa det bara pang i vad jag trodde var diffen men det visade sig att det var lamellen som hade flugit i bitar och gjort hål i diffhuset så all olja rann ut... Det var fjädrarna i lamellens "säten" som hade gått av på två av tre möjliga ställen.

Har haft samma problem tidigare med en annan lamell med det avfärdades som "kina-kvalite". Frågan är alltså, har någon varit med om något liknande? Kan det vara så illa att även denna lamell är ett måndagsex? Jag har inte plågat kopplingen nämnvärt och bilen är bänkad till 169 hästar så det ska den klara av. Bifogar bilder som visar hur spektaklet ser ut. Funderar på om det kan vara en garanti fråga också? Om det nu finns någon garanti på "race" delar.

Tacksam för hjälp då jag känner mig lite villrådig!Namn:  liten.jpg
Visningar: 254
Storlek:  355.6 KBNamn:  stor.jpg
Visningar: 316
Storlek:  396.7 KB