Sidan 35 av 35 FörstaFörsta ... 2532333435
Resultat 681 till 687 av 687
  1. #681

    Reg.datum
    okt 2016
    Namn
    Axel Engström
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    5
    18”
    https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?m...2F263694199349


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  2. #682

    Reg.datum
    mar 2018
    Namn
    Kevin Tas
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    5
    Citat Ursprungligen postat av CupraST Visa inlägg
    18”
    https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?m...2F263694199349


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Tänkte mig mer svensk återförsäljare ex infosite gummihuset

    Skickat från min SM-G955F via Tapatalk

  3. #683

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    www.chromefalgar.se har inte just Pretoria men många andra Audi/VW-replikafälgar till rimligt pris. Annars är det tunt med firmor som säljer replikafälgar i Sverige numer.

  4. #684
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Testade R SC med 310 och DSG7 på 19" utan DCC torsdag till fredag. Blev väl ca 8 mil, tyvärr mest pendling men även lite bus. Sjunde växeln verkar vara ren överväxel, verkar spara en del bränsle. 7,7 enligt mätaren till jobbet med helt normal körning tycker jag är bra.

    Om man jämför med en lätt vässad "pre-facelift" så kändes den nyare sävligare. Inte alls samma klipp vid en omkörning, förmodligen pga det lägre vridet. Svårt att jämföra tex komfort eftersom jag kör på 18" och har DCC, men DSG7 växlar väldigt mjukt och fint. LED med DLA var fint i morgonens mörker.

    Instrumenteringen är väl nästan den största skillnaden. Digitala instrument kräver säkert tillvänjning men idén är nog ganska bra, och det är nog detta vi har att se fram emot. Jag skulle önskat fler valmöjligheter för det borde gå att ordna om så att det passar var och en. Förmodligen skulle standardkunderna bli tokiga om det fanns för mycket val så därför bestämde väl tysken hur det skulle de ut. Jag tog mig inte tiden att gå igenom inställningarna så det kanske går att ändra mer än det jag såg.

    Väghållningen kändes bra, det var blött och svalt när jag körde så det blev inte så mycket aktiv körning. Kanske lite mindre svaj än på min. Effekt av de större hjulen?
    Testade en launch och det blev ett jäkla liv i bakvagnen. Ett par rejäla "smällar" hördes. Antar att det jag kände beror på blöt och relativt kall vägbana för jag har aldrig känt så i min. Den stack fint iväg iallafall.

    Efter det korta testet så föredrar jag min egen bil, men i originalutförande med likvärdig utrustning hade nog den nya vunnit. Det hade varit jättekul att stoppa i en JB4 i den, men det kanske blir en annan gång.

    Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

  5. #685
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Björn - Kul med en matchning - Ingen jätte skillnad i alla fall.
    Pre face lift håller måttet fortfarande.

    /Peter
    Senast redigerad av Peter-C den 2018-11-10 klockan 23:03.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  6. #686
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Det där med digitala mätare är nog något vi får vänja oss vid. Och kanske inte bara på ett dåligt sätt. Jag ser massor av bra saker och möjligheter med det. Problemet är bara att man inte kan/får göra allt det man skulle vilja, typ att göra om hela layouten om man känner för det.

  7. #687
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Virtuella instrument. Har kört några VAG bilar med digital visning. Tycker att den ideala uppsättningen inte fanns så än så länge fördrar jag analoga . Kan naturligtvis berott på min oförmåga att konfigurera den. Bilen som jag senast letade runt i var en RS3 -18, förmodar att det är samma layout som övriga VAG bilar då den är en Golf 7 i grunden. Hittade några olika alternativ.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

Liknande ämnen

  1. Golf 7 facelift 2016
    Av Amazonas i forum VW-forum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2015-12-26, 10:45
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-02-16, 10:28
  3. Svar: 26
    Senaste inlägg: 2013-06-26, 12:23
  4. Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-11-21, 20:24
  5. Ska det här hålet vara här? (Golf MK2)
    Av Strickz i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-26, 23:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin