Sidan 11 av 35 FörstaFörsta ... 89101112131421 ... SistaSista
Resultat 201 till 220 av 687
  1. #201

    Reg.datum
    okt 2016
    Namn
    Fredrik
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av Matte O Visa inlägg
    Har precis varit hos lokala handlaren och fått en offert på R SC
    Samma bil som kostade 522 i konfiguratorn på hemsidan hamnade på 515.500 hos handlaren då det blir fel med pluspaketet när man bygger själv.
    8% rabatt på det och det landade på 481.860
    Känns betydligt bättre, men han sa att preliminär leverans skulle vara i Juli.
    Det gäller att ha koll på siffrorna. 8% rabatt på 515.500 blir 474.260. Om du betalar 481.860 har du fått 6.5% rabatt.
    Nya Golf R är onekligen en attraktiv bil, om än en dyr sådan. Men gillar du den så pruta så mycket du förmår, och slå till.

  2. #202

    Reg.datum
    dec 2016
    Namn
    Mathias
    Medlemsnr
    5441
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    29
    Citat Ursprungligen postat av rd500 Visa inlägg
    Det gäller att ha koll på siffrorna. 8% rabatt på 515.500 blir 474.260. Om du betalar 481.860 har du fått 6.5% rabatt.
    Nya Golf R är onekligen en attraktiv bil, om än en dyr sådan. Men gillar du den så pruta så mycket du förmår, och slå till.
    Ja det har du ju helt rätt i!!
    Reflekterade inte ens över det då han sa 8% och procenten inte står på offerten.

    Det var ju tur att du påpekade det, det lär man ju inte missa igen..

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

  3. #203

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av rd500 Visa inlägg
    Det gäller att ha koll på siffrorna. 8% rabatt på 515.500 blir 474.260. Om du betalar 481.860 har du fått 6.5% rabatt.
    Nya Golf R är onekligen en attraktiv bil, om än en dyr sådan. Men gillar du den så pruta så mycket du förmår, och slå till.
    hahah, ja jäklar. Fan va elakt...

    Ja pruta på hårt nu!!,

  4. #204

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av Fredrix Visa inlägg
    Ja, du har nog rätt.

    Drog en google och såg det här på tyska AMS:
    "6. Dass das neue Siebengang-DSG für Drehmoment-starke Motoren zunächst nur für den 150 PS-TDI und den GTI Performance bestellt werden kann, nicht aber für den Standard-GTI. Soll gegenüber dem Sechsgang-DSG den CO2-Ausstoß um zehn Prozent reduzieren. Übrigens: Das Zehngang-DSG, das 2012 angekündigt wurde, hat VW längst beerdigt"
    http://www.auto-motor-und-sport.de/n...r-8547795.html

    Stämmer det kommer DSG7 till GTI PP.
    GTI 245 PP, som ju är den version som erbjuds i Sverige, har DSG7 enligt volkswagen.seNamn:  2017-01-21 20-25-18.jpg
Visningar: 492
Storlek:  69.0 KB

  5. #205

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Magnus Wiberg
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    127
    Citat Ursprungligen postat av jimZon Visa inlägg
    Dessutom är väl M140 rejält mycket mindre än SC?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av jimZon Visa inlägg
    Dessutom är väl M140 rejält mycket mindre än SC?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Jo, mindre än SC, men jämförbar med den, eh... vanliga, ursprungliga Golf, dessutom tycker jag att M140 ock Golf R har en viktig egenskap gemensam, en för prestandanivån ganska återhållsam design. Å andra sidan så skiljer det sig en hel del under skalet på respektive fabrikat, helt olika skolor, och det är där jag gjorde ett tillfälligt avbrott från Golf-spåret, hade liksom på min "Bucket List" att äga en BMW med rak sexa i ett litet format, den kommer inte att finnas länge till...
    Så för vår del blev det nu ännu en BMW, en M140i xdrive (Estorilblå), ersätter vår M135i, kändes som det var sista chansen...
    Med all sannolikhet kommer bilen efter denna att bli en (Prestanda) Golf, hur dom nu är funtade 2020...
    Ber om överseende med mina BMW inlägg, är absolut ingen BMW-fanboy, men kanske skadar det inte med lite inpass från någon som har vägt allt på guldskål...? ...( detta är ett fantastiskt forum, genomgående trevlig ton, kommer att hänga kvar tills jag blir utslängd) Over and out- the rödvin has taken it's toll..


    Skickat från min iPad med Tapatalk

  6. #206

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318

    Golf 7 facelift - våren 2016 - bilder här

    Håller helt med Och om vi återgår till ursprunget till diskussionen så visar dessa inlägg att det finns väldigt få konkurrenter till Golf R, som motsvarar prestanda, storlek, pris. BMW M140i Xdrive är kanske det närmaste vi kommer och Audi S3 då naturligtvis men det är ju typ samma bil fast dyrare... Det är väl få nischer på marknaden där det finns så få konkurrenter Jo föresten, den där Subarun också... Men det ska väl erkännas att den är fullständigt ointressant i min värld...

  7. #207
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Mattiass avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias Henriksson
    Medlemsnr
    4270
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    720
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Håller helt med Och om vi återgår till ursprunget till diskussionen så visar dessa inlägg att det finns väldigt få konkurrenter till Golf R, som motsvarar prestanda, storlek, pris. BMW M140i Xdrive är kanske det närmaste vi kommer och Audi S3 då naturligtvis men det är ju typ samma bil fast dyrare... Det är väl få nischer på marknaden där det finns så få konkurrenter Jo föresten, den där Subarun också... Men det ska väl erkännas att den är fullständigt ointressant i min värld...
    Jo Golf R är verkligen en suverän bil, särskilt med de tidigare kampanjerna som gjorde den väldigt prisvärd!
    Misstänker att vi snart kommer få se nya kampanjer, kanske inte i samma låga nivå som tidigare, men kommer säkert ändå framstå som ett prisvärt alternativ

    Och nej, Subaru är inget alternativ för mig heller... ;-)
    Mattias Henriksson
    Passat Alltrack -20, Golf R -14 ,T4 Karmann Colorado -98

  8. #208

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Är det nån som har priser på tillbehören innan faceliften?

    Jag har sett att på de jag har koll på så, har man höjd priserna med 30% mot innan. Känns som man verkligen att höjd priserna på Golfen rakt av.
    Det är ju inget vidare.

    Nu känns som man vill ha betydligt mer än 10% rabatt på bilen. Sitter själv nu och räknar på en ny GTI.

  9. #209

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    GTI 245 PP, som ju är den version som erbjuds i Sverige, har DSG7 enligt volkswagen.seNamn:  2017-01-21 20-25-18.jpg
Visningar: 492
Storlek:  69.0 KB
    Ja det är en fin låda i PP nu

    En sak!. Är det inte roligt /konstigt att man inte kan bygga PP i Tyskland än??. Det är bara den vanliga som inte säljs i Sverige som erbjuds just nu..

  10. #210

    Reg.datum
    dec 2016
    Namn
    Mathias
    Medlemsnr
    5441
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    29
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Är det nån som har priser på tillbehören innan faceliften?

    Jag har sett att på de jag har koll på så, har man höjd priserna med 30% mot innan. Känns som man verkligen att höjd priserna på Golfen rakt av.
    Det är ju inget vidare.

    Nu känns som man vill ha betydligt mer än 10% rabatt på bilen. Sitter själv nu och räknar på en ny GTI.
    Det går fortfarande att bygga gamla gti på hemsidan, ser ut att vara ganska stora höjningar på de flesta tillvalen

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

  11. #211

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Matte O Visa inlägg
    Det går fortfarande att bygga gamla gti på hemsidan, ser ut att vara ganska stora höjningar på de flesta tillvalen

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

    Haha , hur trött var inte jag imorse. Tack! . Nu ska en excell jämnförelse göras

  12. #212

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Skiljer det så mycket på gamla och aktuella GTI'n ?
    Visst, det är några hundra här och där men så är ju pluspaketet 5000:- billigare nu.
    Gjorde två konfigueringar med DSG, pluspaket, dragpaket, dynaudio, ledbakljus och panorama.
    De skiljer 6700:- på gamla Vs nya, det är inte så mycket att haka upp sig på.

  13. #213

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Fredrix Visa inlägg
    Skiljer det så mycket på gamla och aktuella GTI'n ?
    Visst, det är några hundra här och där men så är ju pluspaketet 5000:- billigare nu.
    Gjorde två konfigueringar med DSG, pluspaket, dragpaket, dynaudio, ledbakljus och panorama.
    De skiljer 6700:- på gamla Vs nya, det är inte så mycket att haka upp sig på.
    Nej, det verkar mindre än jag först trodde. Men typ 10-15% dyrare på det mesta.

    Däremot är elrutan årets fynd!. En sänkning med 70%!!. Hur tycker ni den är ni som har den?

    Det tråkiga är om man lyckas få till en bra rabatt ( över 10% ). Så hamnar man typ på vad den gamla skulle kostat utan rabatt...
    Senast redigerad av mangewide den 2017-01-22 klockan 12:29.

  14. #214

    Reg.datum
    dec 2016
    Namn
    Mathias
    Medlemsnr
    5441
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    29
    Kommer precis från Audi i Smista, det är ju hel otroligt att inte ens deras system fungerar med priser på tillvalen.
    Exakt samma bil som hos Olofsson bil i Haninge kostar 515500 innan rabatt blev 535000 i Smista.

    Känns som det är läge att vänta någon vecka så dom får ordning på det innan ev beställning.
    Han räknade dock med leverans i mitten av Mars inte Juli som Olofsson trodde

  15. #215
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Nej, det verkar mindre än jag först trodde. Men typ 10-15% dyrare på det mesta.

    Däremot är elrutan årets fynd!. En sänkning med 70%!!. Hur tycker ni den är ni som har den?

    Det tråkiga är om man lyckas få till en bra rabatt ( över 10% ). Så hamnar man typ på vad den gamla skulle kostat utan rabatt...
    Har elrutan på min 16 R, funkar klockrent, har inte skrapat framrutan en enda gång. Tar bort imma också suveränt.
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  16. #216

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Matte O Visa inlägg
    Kommer precis från Audi i Smista, det är ju hel otroligt att inte ens deras system fungerar med priser på tillvalen.
    Exakt samma bil som hos Olofsson bil i Haninge kostar 515500 innan rabatt blev 535000 i Smista.

    Känns som det är läge att vänta någon vecka så dom får ordning på det innan ev beställning.
    Han räknade dock med leverans i mitten av Mars inte Juli som Olofsson trodde
    Ja det där är ju faktiskt pinsamt...Ja GTIn stämmer inte heller i konfigen än. Så lite vanskligt att ta offerter...

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av MickeR Visa inlägg
    Har elrutan på min 16 R, funkar klockrent, har inte skrapat framrutan en enda gång. Tar bort imma också suveränt.
    Ok, lysande. Inget man stör sig på "slingorna" i rutan vid sol?

  17. #217
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Ja det där är ju faktiskt pinsamt...Ja GTIn stämmer inte heller i konfigen än. Så lite vanskligt att ta offerter...

    - - - Uppdaterad - - -



    Ok, lysande. Inget man stör sig på "slingorna" i rutan vid sol?
    VW har inte kvar slingor i rutan. Plasten mellan rutorna är elektriskt ledande och blir varm. Dvs omöjligt att se skillnad mot en vanlig ruta.
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  18. #218

    Reg.datum
    dec 2016
    Namn
    Mathias
    Medlemsnr
    5441
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    29
    Citat Ursprungligen postat av MickeR Visa inlägg
    VW har inte kvar slingor i rutan. Plasten mellan rutorna är elektriskt ledande och blir varm. Dvs omöjligt att se skillnad mot en vanlig ruta.
    Det låter som något man kanske ska bocka i då.
    Hade det på en tidigare bil men tyckte inte att det fungerade speciellt bra och störde mig på slingorna.

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

  19. #219
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Ford har väl haft varianten med slingor i rutan.

  20. #220

    Reg.datum
    dec 2016
    Namn
    Mathias
    Medlemsnr
    5441
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    29
    Citat Ursprungligen postat av vfr Visa inlägg
    Ford har väl haft varianten med slingor i rutan.
    Det var en Ford focus - 08 jag hade det på.
    Men 9 år senare senare borde funktion vara bättre än den var då

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Golf 7 facelift 2016
    Av Amazonas i forum VW-forum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2015-12-26, 10:45
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-02-16, 10:28
  3. Svar: 26
    Senaste inlägg: 2013-06-26, 12:23
  4. Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-11-21, 20:24
  5. Ska det här hålet vara här? (Golf MK2)
    Av Strickz i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-26, 23:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin