Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196

    Fråga om krav att ta skador på vagnskadan?

    Någon som vet?
    Trots min otroliga skicklighet bakom ratten inkl alla typer av sensorer och säkerhetssystem så har jag lyckats att trycka till en bil när jag stressad skulle parkera. Min Passat (tjänstebil + leasing) fick lättare lackskador på höger sida av främre kofångare. Jag har varit hos en duktig lackerare och denne fixar till detta för 1 600 - 1 700 kr, självrisken är mycket högre att ta detta på vagnskadan eller att lämna in på auktoriserad.

    Hur funkar det? Kan jag lämna in bilen hos min kontakt och skita i att lämna in den hos auktoriserad, skita i att ta den på vagnskadan utan att leasingföretaget går bananas?

    Tacksam för snabba svar.

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Som f.d bilförsäljare (jobbade i elva år) säger jag att det borde inte vara något problem så länge som skadan är fackmannamässigt utförd. När leasingkontraktet går ut värderas bilen efter det skick som den har. Är den i sämre skick än normalt så får din arbetsgivare betala det belopp som motsvarar skador som inte är normala med tanke på ålder och mätarställning.

  3. #3
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Citat Ursprungligen postat av Peter56 Visa inlägg
    Som f.d bilförsäljare (jobbade i elva år) säger jag att det borde inte vara något problem så länge som skadan är fackmannamässigt utförd. När leasingkontraktet går ut värderas bilen efter det skick som den har. Är den i sämre skick än normalt så får din arbetsgivare betala det belopp som motsvarar skador som inte är normala med tanke på ålder och mätarställning.
    Ok, tack för svaret. Det var detta svar jag ville ha samt även förväntade mig att få.

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    När vi sålde en bil på leasing och sen bytte in den när kontraktet gått ut så var det inte finansbolaget som värderade bilen utan det var vi som återförsäljare som gjorde detta. Om bilen var värd mer än det restvärde som sattes då affären i första läget gjordes upp så kunde kunden tillgodogöra sig denna summa och lägga in den som första förhöjd hyra vid nästa affär. Om bilen däremot var värd mindre (exempelvis p.g.a. skador) så fick kunden hosta upp mellanskillnaden.

    Samma förfarande skedde även om kunden bytte in sin bil hos någon annan bilfirma än oss.

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-03-27, 21:04
  2. Skador vid kamremsras på AHW motor?
    Av maccke i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-07-25, 23:43
  3. Krav på 98 oktan till FSI-motor?
    Av Makke i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-16, 09:42
  4. Tips. På att ta ur dörrsprintar mk1
    Av Jonas i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-03, 20:04
  5. Funderar på att ta bort abs enheten??
    Av Corre_Foppa i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-20, 12:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin