Sidan 5 av 11 FörstaFörsta ... 2345678 ... SistaSista
Resultat 81 till 100 av 207
  1. #81

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Mikael H
    Ort
    Borås
    Inlägg
    80
    Har tyvärr inte haft möjligheten att se en med exakt denna färg/fälg kombination live men ser framför mig att den ser riktigt vass ut. Blev själv grymt imponerad av bilen när jag provkörde den. Bortsett från greppet från stillastående som finns på Golf R så tycker jag denna känns minst lika aggresiv.

    För övrigt kör dom en kampanj på Golf R nu. Inte lika vass som kampanjen som var på Scirocco R. Men ändå bra pris för dom därute som är intresserade av Golf R!

  2. #82
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 129
    VW verkar ha kampanj på många modeller nu . Roligt för de som ska köpa, mindre roligt för de som nyligen köpt när bilen var dyrare, "förlora på gungor och ta igen på karuseller" som man säger. Ni får väldigt trevliga körvertyg i alla fal!

    Ni som väntar på era nu fina "R" (och andra med) kan få medlemskapet i denna klubb betalat av VAG, så kallat "nybilsmedlemskap". Då kan ni delta på något banevent som klubben anordnar. De kan ju vara lämpligt när det står R på bilen....

    /Peter
    Senast redigerad av Peter-C den 2016-02-09 klockan 20:21.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  3. #83

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Mikael H
    Ort
    Borås
    Inlägg
    80
    Absolut Peter. Kommer höra av mig när det är dags för leverans på bilen!

  4. #84

    Reg.datum
    okt 2015
    Namn
    Tobias Johansson
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    14
    Hej hej. Vad tror ni. Min r började tillverkas v 3. Hur lång tid tar det tro? Ingen brådska dock. Har meddelat bilhandlaren att jag inte tänker hämta ut den förrän sand och skit i borta. Funderar på att låta ditec ta hand om lacken och ev behandla lädret när den står inne hos handlaren. Tänkte sköta om skinnet själv sen men lämna in den hos ditec inför varje vår/sommar. Skulle jag haft plats kvar så skulle jag sköta vaxning själv. Men känner sådan stress när jag idag hyr hall på att bli färdig fort. Jätte trist men sant. Skulle aldrig våga gå på ny bil med maskin själv heller. Är lite av "tummen mitt i handen". Så jag kommer säkert repa bilen och fått betala dyrt med om lackering. Hi hi. Får hoppas på att våren kommer fort nu med��

  5. #85

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Mikael H
    Ort
    Borås
    Inlägg
    80
    Hej.

    Om inte jag missminner mig så senast jag beställde så tog det ca 4 veckor mellan veckan den byggdes tills jag kunde hämta ut den hos handlaren. Så din bil borde ju komma när som helst.

    /Mikael

  6. #86

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Mikael H
    Ort
    Borås
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av pervokris Visa inlägg
    Jag återkommer när jag fått byggdatum
    Fick lite mer information på min nu iaf. Den har inte fått ett fast datum än, men som det ser ut just nu kommer den förmodligen gå in i produktion vecka 15. Men dom jobbar på att få fram fler platser. Det var tydligen väldigt många som hade nappat på kampanjen i slutet av December innan den tog slut och jag antar att Sciroccon har ett visst antal produktionsplatser anpassat efter hur många som normalt beställs. Så det är pga att dom försöker få fram fler och bättre platser som gör att det tar tid att få en bekräftad byggvecka. Men kan man få leverans på den iaf senast under Maj månad så blir det bra...

  7. #87

    Reg.datum
    nov 2012
    Namn
    Per Sjöberg
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    14
    Citat Ursprungligen postat av Betaride Visa inlägg
    Fick lite mer information på min nu iaf. Den har inte fått ett fast datum än, men som det ser ut just nu kommer den förmodligen gå in i produktion vecka 15. Men dom jobbar på att få fram fler platser. Det var tydligen väldigt många som hade nappat på kampanjen i slutet av December innan den tog slut och jag antar att Sciroccon har ett visst antal produktionsplatser anpassat efter hur många som normalt beställs. Så det är pga att dom försöker få fram fler och bättre platser som gör att det tar tid att få en bekräftad byggvecka. Men kan man få leverans på den iaf senast under Maj månad så blir det bra...
    Tack för infon! Var inne o pratade med säljaren idag och han hade fått bekräftat byggvecka v 16. Så leverans i mitten av maj gissade han. Känns lite skönt för att de ger mig mer tid att sälja de andra bilarna.

  8. #88

    Reg.datum
    okt 2015
    Namn
    Tobias Johansson
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    14
    Namn:  Rocco.jpg
Visningar: 849
Storlek:  977.1 KB
    Då så var den hos handlaren. Bestämde att hämta den om ca 2 veckor. Får hoppas man bli nöjd med sitt köp nu med. Blir nog bra det. Kan nog bli lite extra mil första helgen. Och blå var den med he, he

  9. #89
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 129
    @Tobben666

    Mitten av Mars, perfekt tid att få ny bil! Riktigt snygg. Ser att du köpt den på samma ställe som jag gjort . Inte så konstigt om man bor i Halmstad...

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  10. #90

    Reg.datum
    okt 2015
    Namn
    Tobias Johansson
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    14
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    @Tobben666

    Mitten av Mars, perfekt tid att få ny bil! Riktigt snygg. Ser att du köpt den på samma ställe som jag gjort . Inte så konstigt om man bor i Halmstad...

    /Peter
    Hoppa våren kommer nu med. Vill ju inte kränga på några vinterdäck denna säsong inte.
    Velade lite att gå på Golf R eftersom jag hade en 2007 golf R32 innan. Men behöver inte alls en mer praktisk bil. Som liten grabb kollade jag och tyckte att dåtidens sciroccos var grymt coola. Och snart e man ägare av en ny en .

    Tacksam Peter att höra vad tycker om service och mera. Om du servar bilen lokalt eller kan rekom. någon annan sen.

    /Tobbe

  11. #91
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 129
    Citat Ursprungligen postat av Tobben666 Visa inlägg
    Hoppa våren kommer nu med. Vill ju inte kränga på några vinterdäck denna säsong inte.
    Velade lite att gå på Golf R eftersom jag hade en 2007 golf R32 innan. Men behöver inte alls en mer praktisk bil. Som liten grabb kollade jag och tyckte att dåtidens sciroccos var grymt coola. Och snart e man ägare av en ny en .

    Tacksam Peter att höra vad tycker om service och mera. Om du servar bilen lokalt eller kan rekom. någon annan sen.

    /Tobbe
    Som du säger, inte lönt att lägga på vinterhjul nu.

    Scirocco är tämligen praktisk för att vara en coupé bil. Baksätesutrymmet är ju bra så du behöver ju inte kompromissa så mycket jmfr din fd Golf R32:a.

    Jag använder Motor Halland för löpande servicetjänster. Vill ju ha en fin servicebok .
    Extra mellanbyte av olja/filter gör jag själv i garaget eftersom det annars går alldeles för långt mellan oljebytena (enligt min uppfattning). "Longlife service" är det ju på de flesta bilmärken idag så det är inte unikt för VW.

    Jag är nöjd med Motor Halland, de är mycket bra. Det gäller även reservdelslager tillika plåtverkstad. Beställer man något så är grejorna hemma på några dagar.

    Gillar att fixa själv med bilar när jag har tid så vår äldre Audi servas i min egen regi. Spelar mindre roll när bilen börjar bli äldre. Har dock lämnat in den för extraordinära reparationer som man kanske inte grejar själv fullt ut.

    /Peter
    Senast redigerad av Peter-C den 2016-03-06 klockan 09:01.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  12. #92
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Mattiass avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias Henriksson
    Medlemsnr
    4270
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    720
    Citat Ursprungligen postat av Tobben666 Visa inlägg
    Hoppa våren kommer nu med. Vill ju inte kränga på några vinterdäck denna säsong inte.
    Velade lite att gå på Golf R eftersom jag hade en 2007 golf R32 innan. Men behöver inte alls en mer praktisk bil. Som liten grabb kollade jag och tyckte att dåtidens sciroccos var grymt coola. Och snart e man ägare av en ny en .

    Tacksam Peter att höra vad tycker om service och mera. Om du servar bilen lokalt eller kan rekom. någon annan sen.

    /Tobbe
    Har själv inte servat min bil via Motorhalland, detta gör jag själv, pga bil ifrån -79
    Men har fått en plåtskada reparerad pga inbrott i bilen, detta utfördes med mycket gott resultat.

    Vet inte om någon tidigare nämt det i tråden, men medlemskap till VWCS ingår vid nyköpt bil
    Senast redigerad av Mattias den 2016-03-09 klockan 00:25. Anledning: Förtydligande angående bil/service
    Mattias Henriksson
    Passat Alltrack -20, Golf R -14 ,T4 Karmann Colorado -98

  13. #93

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 890
    Fin kärra!

    Såg att man kunde leasa en R utan insats för 2995:- , det är ju galet billigt. Någon som hoppat på det tåget?!

  14. #94

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    305
    Citat Ursprungligen postat av Tobben666 Visa inlägg
    Namn:  Rocco.jpg
Visningar: 849
Storlek:  977.1 KB
    Då så var den hos handlaren. Bestämde att hämta den om ca 2 veckor. Får hoppas man bli nöjd med sitt köp nu med. Blir nog bra det. Kan nog bli lite extra mil första helgen. Och blå var den med he, he
    Ser ut som min!

    Namn:  SweClockers.jpg
Visningar: 835
Storlek:  377.4 KB

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Jag använder Motor Halland för löpande servicetjänster. Vill ju ha en fin servicebok .
    Extra mellanbyte av olja/filter gör jag själv i garaget eftersom det annars går alldeles för långt mellan oljebytena (enligt min uppfattning). "Longlife service" är det ju på de flesta bilmärken idag så det är inte unikt för VW.
    /Peter
    Men nu är det väl tätare oljebyte? Ska lämna in min Scirocco R för oljebyte, efter ca 1 år.

  15. #95

    Reg.datum
    okt 2015
    Namn
    Tobias Johansson
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    14
    Låter bra det med servicen. Tänkte som du Peter. Att byta olja mellan servicarna. Var väl bara det att det att det måste vara olja/filter som VW rekom. Annars var det väl svårare att få någon s.k "goodwill" om det skulle bli något fel för övrigt efter man bytt själv. Vad kostar dem olika servicarna tro? Har du koll på det Peter?

    Jo, såg det att det ingick medlemskap vid nyköp. Kanon!!! Ordnar detta så fort jag hämtat bilen.

    Ja du Johan. Samma, samma. Lika dan. Bara backspeglarna som skiljer dem åt. Och den snygga vita plasten som är på min nu. Ska nog behålla den vita plasten ändå.... tills jag får råd med eldflamms stripes he he

  16. #96
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 129
    Citat Ursprungligen postat av Tobben666 Visa inlägg
    Låter bra det med servicen. Tänkte som du Peter. Att byta olja mellan servicarna. Var väl bara det att det att det måste vara olja/filter som VW rekom. Annars var det väl svårare att få någon s.k "goodwill" om det skulle bli något fel för övrigt efter man bytt själv. Vad kostar dem olika servicarna tro? Har du koll på det Peter?

    Jo, såg det att det ingick medlemskap vid nyköp. Kanon!!! Ordnar detta så fort jag hämtat bilen.

    Ja du Johan. Samma, samma. Lika dan. Bara backspeglarna som skiljer dem åt. Och den snygga vita plasten som är på min nu. Ska nog behålla den vita plasten ändå.... tills jag får råd med eldflamms stripes he he
    Din Scirocco ska säkerligen ha olja enligt VW 504 00 norm. Har det till våra VAG bilar.

    Shell Helix Ultra ECT 5W-30 kör jag på (och Motor Halland med för den delen) men även exempelvis Castrol Edge FST 5W-30 uppfyller kraven. (Står på dunkarna - VW 504 00/507 00). Finns ju en massa olika tillverkare som uppfyller normen.

    Det är aldrig någon som anmärkt på att jag gjort mellanbyte själv genom åren, brukar skriva i boken längst ner på sidan i serviceboken att extra byte är utfört. Oljefilter ”original” (tror det är Mahle) köps så blir det inte något frågetecken. Garantin vill man ju inte äventyra. Har inte i huvudet vad servicen ligger på, dock inget anmärkningsvärt för då hade jag kommit ihåg det .

    Citat Ursprungligen postat av Bopper Visa inlägg
    Ser ut som min!

    Men nu är det väl tätare oljebyte? Ska lämna in min Scirocco R för oljebyte, efter ca 1 år.
    Tätare...nja det tror jag inte. Longlife intervallet är ju max 3000 mil eller 2 år men Golf R:en ekade att den ville in vid 1800 mil, har ju med körsätt och annat att göra. Passade ju bra då jag bytt olja vi 900 mil.

    Många blåa bilar i denna tråden.. !

    /Peter
    Senast redigerad av Peter-C den 2016-03-06 klockan 22:04.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  17. #97

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Vw norm 502 eller 504 ( longlife) iallafall till Cupran

  18. #98

    Reg.datum
    sep 2015
    Namn
    Johan
    Ort
    GÖTEBORG
    Inlägg
    47
    Överväger starkt att byta ut emblemen bak och fram också så blir det riktigt elak look och inga cromdetaljer alls.
    Har du hittat några snygga emblem?

    /Johan

  19. #99

    Reg.datum
    dec 2015
    Namn
    Markus
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    5
    Finns en del svarta blanklackade på ebay, men osäker på kvalitet och passform, såg nån video på youtube där man använda "plasti dip" så blir nog till att köra på det i samband med poleringen nu i vår, dock blir emblemen mattsvarta då så lite osäker på hur bra det blir mot svarta lacken, jag hoppas man själv har överseende och inte stör sig på det efter ett tag.

    Kul o se att såpass många valt att köpa sciroccon under kampanjen, kom upp en vit 2015/16 i röven på mig för nån månad sedan, så blev lite internrace, kul! Såg även en svart i mitt område nu nyligen, också senaste faceliften, såg den från balkongen så missade dock om det var en R.

    Har du själv tänkt göra nånting på bilen, Johan? Ett Ackrapovic-system kanske?


    MVH

  20. #100

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Fin kärra!

    Såg att man kunde leasa en R utan insats för 2995:- , det är ju galet billigt. Någon som hoppat på det tåget?!
    Har du ngn länk? Lyckas inte hitta ngn info, kollegan vart jäkligt sugen

Liknande ämnen

  1. "Lilla röda" Scirocco GTI Mk1 1980
    Av Sciroccogtx16v i forum Projektforum
    Svar: 59
    Senaste inlägg: 2017-08-04, 12:39
  2. "Stora" fångarna på Scirocco -75?
    Av sphincter i forum VW-forum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-11-09, 14:57
  3. Breda 16"-15"
    Av R.Grönberg i forum VW-forum
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 23:10
  4. Borbet T Fälgar 16" 9"breda 4*100
    Av r322 i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 23:00
  5. 7,5*16" ET30 på Scirocco II?
    Av joo i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-13, 23:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin