Sidan 13 av 15 FörstaFörsta ... 3101112131415 SistaSista
Resultat 241 till 260 av 282
  1. #241
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 189
    Ja, det låter verkligen lätt i mina öron...

  2. #242

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    2016 Volkswagen Golf GTI Clubsport - In-Depth Review, Full Test, Test Drive


  3. #243

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Grabbar är ni som köpt fortfarande nöjd med bilarna?!

  4. #244

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837

  5. #245

    Reg.datum
    jun 2016
    Namn
    Mike Alpha
    Ort
    Staden
    Inlägg
    13
    Hello guys, A few pics of mine after delivery for anyone interested in pictures:

    [attach] 8133 [/ attach] [attach] 8134 [/ attach] [attach] 8135 [/ attach] [attach] 8136 [/ ATTACH] [ATTACH ] 8137 [/ attach] [attach] 8138 [/ attach] [attach] 8139 [/ attach] [attach] 8140 [/ attach] [attach] 8141 [/ attach] [attach] 8142 [/ attach] [attach] 8143 [/ ATTACH]
    Bifogade bilder Bifogade bilder            

  6. #246
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Nice ^^
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  7. #247

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    https://www.youtube.com/watch?v=_RsyYchDy9I

    Här verkar overboosten spela ett spratt att den inte är snabbare. Fattar fortfarande inte den grejen?!?, varför

    Men galet läcker bil!. Seat ser ut som.....ja typ ingen.. och Typ Ren ser ut som Fast and Fourious 90-tal plastraket

  8. #248

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Leon Cupra i rätt färg och med Performance Pack syns helt klart. Inte minst om väljer mer udda färgkombinationer. Rött känns inte som rätt val.

  9. #249

  10. #250

    Reg.datum
    okt 2016
    Namn
    Alexander B
    Medlemsnr
    5413
    Ort
    Barcelona
    Inlägg
    141
    Ehh.. var redan löst.
    Senast redigerad av CupRacing den 2016-10-13 klockan 16:55.

  11. #251

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Usch så klockren spec och utseende på denna... ...

    https://www.blocket.se/malmo/Volkswa...43160.htm?aw=1

  12. #252

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Usch så klockren spec och utseende på denna... ...
    https://www.blocket.se/malmo/Volkswa...43160.htm?aw=1
    Förutom att den är 3-dörrars då... 3-dörrars kommer att göra den svårsåld utanför den lilla-lilla kärnan av die-hard-hardcore-fans...

  13. #253
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    576
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Usch så klockren spec och utseende på denna... ...

    https://www.blocket.se/malmo/Volkswa...43160.htm?aw=1
    Den var verkligen fin. När jag testat bygga min dröm-Clubsport (förutom en Clubsport S då) i konfiguratorn har den sett ut nästan precis så, 3 dörrars, vit lack, svart tak, Pretoria-fälgar, skalstolar. Dock skulle jag valt manuell låda, samt lagt till panoramatak.

    Pretoria-fälgarna går enligt konfiguratorn bara att få i kombination med semislicks vilket är lite knepigt. Enligt texten i annonsen har bilen Pretorias med semislicks, men på bilderna sitter det vinterdäck på Pretoria-fälgarna.

    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Förutom att den är 3-dörrars då... 3-dörrars kommer att göra den svårsåld utanför den lilla-lilla kärnan av die-hard-hardcore-fans...
    När man nu kollar på spec (i synnerhet utseende som mangewide syftade på) tycker jag personligen inte att man ska lägga nån större vikt vid huruvida bilen kommer vara svårsåld om ett par år. Speciellt när det är fråga om en specialmodell som en GTI Clubsport som ska vara rolig att köra, äga och se på. Då ska man välja den spec som själv kommer vara mest nöjd med under den tid man äger den.

    Visst, många vill ha 5 dörrar och då ska man välja det. Men jag tycker inte man ska vara rädd för att göra de mer udda valen som att välja 3 dörrar ifall man själv vill ha det. Jag tror nog att en 3 dörrars kommer gå att sälja också, i synnerhet eftersom det gör den så pass unik (alla CS jag sett i Sverige hittills har varit 5 dörrars). De riktiga hardcore 3 dörrars entusiasterna kanske är få (jag är en av dom), men när någon av dom väl börjar leta på begagnatmarknaden så sticker ett sånt här exemplar ut direkt.

    Jag skulle välja 3 dörrars eftersom det gör så extremt mycket för utseendet på bilen enligt mig, dessutom används baksätet väldigt sällan. Fraktar man ofta folk i baksätet eller använder barnstolar i baksätet, har man förstås andra prioriteter.
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

  14. #254
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Har bytt in en 3-dörrars GTI en gång och inbytesvärdet påverkades inte uppenbart pga detta. Möjligen att den är lite mer svårsåld privat men efterfrågan borde finnas. Golfarna är snyggast med 3 dörrar
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  15. #255
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 128
    I min ungdom när jag köpte GTI 1 och GTI 2 så fanns det inte på kartan att köpa en 5 dörrars. Tror inte jag sett en GTI 1 som 5 dörrars (lär funnits). 3 dörrar är sportigare.

    3 dörrars måste spara lite vikt. Nackdelen är att folk ska hasa skorna på ryggstödet när det går in i baksätet....

    I SE vill man tydligen har 5 dörrar därför köpte jag en sådan . Har folk i baksätet någon enstaka gång.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  16. #256

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Oavsett om man har behov av att använda baksätet eller ej så blir dörrarna på 3-dörrars Golf gigantiska vilket enligt mig blir både mycket opraktiskt när man parkerar trångt och dessutom ser otroligt oproportionerligt ut, men det är som sagt vad jag tycker och givetvis ska man inte vara rädd för att göra udda och personliga tillval Det finns utrymme för alla smaker, det är en av många fina fördelar med VW Golf

  17. #257

    Reg.datum
    apr 2013
    Namn
    Pether
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    700
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    I min ungdom när jag köpte GTI 1 och GTI 2 så fanns det inte på kartan att köpa en 5 dörrars. Tror inte jag sett en GTI 1 som 5 dörrars (lär funnits). 3 dörrar är sportigare.

    3 dörrars måste spara lite vikt. Nackdelen är att folk ska hasa skorna på ryggstödet när det går in i baksätet....

    I SE vill man tydligen har 5 dörrar därför köpte jag en sådan . Har folk i baksätet någon enstaka gång.

    /Peter

    De resonemanget följde med ända till MK3. Personligen skulle jag aldrig för mitt liv köpa en 5 dörrars GTI. Vill jag ha en praktisk bil får jag köpa nåt annat än GTI.
    Vet ej hur de är med MK1 och MK2. Men MK3 GTI 5 dörrars är betydligt billigare än en 3 dörrars och mindre eftertraktad.

  18. #258

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Det resonemanget har jag inte stött på tidigare faktiskt... Själva poängen/ursprungsidén med Golf GTI är ju att det ska vara en praktisk bil men ändå med goda prestanda och mycket körglädje... Har man typ inget praktiskt behov borde man väl hellre välja Scirocco, TT och annat liknande eller en ren sportbil. Som en Mazda MX-5.

  19. #259
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    576
    Citat Ursprungligen postat av Petta77 Visa inlägg
    De resonemanget följde med ända till MK3. Personligen skulle jag aldrig för mitt liv köpa en 5 dörrars GTI. Vill jag ha en praktisk bil får jag köpa nåt annat än GTI.
    Håller med där, när det gäller GTI går sportighet före praktiskhet. Visst ska det finnas ett baksäte som går att använda, men det är mindre viktigt att insteget dit är bekvämt. GTI är en bil med föraren i fokus, och föraren sitter ju där fram. Sen ska det se sportigt ut också.

    Mk5 till mk7 ser inte illa ut som 5 dörrars, till skillnad från de tidigare generationerna. Å andra sidan har just mk5-mk7 i 3 dörrars format en fönsterlinje som får dem att se helt annorlunda och mycket sportigare ut. Tillexempel har ju 3 dörrars mk7 den karakteristiska "mk1-vinkeln" i bakre hörnet av sidorutan, något som inte alls är lika tydligt hos 5 dörrars varianten.
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

  20. #260
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Mattiass avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias Henriksson
    Medlemsnr
    4270
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    720
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Det resonemanget har jag inte stött på tidigare faktiskt... Själva poängen/ursprungsidén med Golf GTI är ju att det ska vara en praktisk bil men ändå med goda prestanda och mycket körglädje... Har man typ inget praktiskt behov borde man väl hellre välja Scirocco, TT och annat liknande eller en ren sportbil. Som en Mazda MX-5.
    Tänker precis lika, därför jag gillar tex Golf R SC, en mycket mångsidig bil!
    Att kunna åka och handla, lämna barn på dagis i samma bil som man även kan köra lite bana med är imponerande
    Mattias Henriksson
    Passat Alltrack -20, Golf R -14 ,T4 Karmann Colorado -98

Liknande ämnen

  1. Oljebyte diffbroms Golf GTI VII
    Av Raven i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-03-06, 22:56
  2. Azubi GTI Wolfsburg Edition - 40 Jahre Golf GTI?
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-05-31, 23:04
  3. Golf VII GTI/GTD&R strålkastarhus
    Av Dennis Örnell i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-02-03, 17:18
  4. Golf VII GTi & GTD
    Av Balders i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-10, 10:57
  5. sänkning med 40/40 fjädrar
    Av dorian i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-26, 23:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin