Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749

    Tack för ett bra köp och service!

    Halloj!

    Borde skrivit här för länge sedan men har varit lite ont om tid. Hur som haver så för ca 3 månader sedan bytte jag in min Golf R -11 mot en ny Golf Masters TSI 105 -15... sisodär 165 hk tråkigare. Men frugan skulle börja jobba på annat håll, så en billigare bil att pendla med behövdes och R:n fick tyvärr lämna oss. Min dotter undrar fortfarande när den "blåa" bilen ska komma hem igen, tror aldrig hon förlåter mig
    Anledningen till att det vart VW Smista som fick sälja den nya bilen till mig, började med att jag fick skriva av mig lite här på forat över en lite tråkig upplevelse som jag och dottern råkade ut för hos dem. Genom forat här vart jag sedan kontaktad av försäljningschef Niklas och fick berätta lite mer om mitt första, ej så positiva, möte med VW Smista. Efter lite PM fram och tillbaka fixades ett möte med säljaren Amanda och helt jävla plötsligt var R:en inbytt och en reflexsilver Golf var på G hem Hade turen att hitta en lagerbil som var specad så som jag ville ha den och hade en mycket god dialog med Amanda under väntetiden på nya kärran. En duktig säljare som jag kan rekommendera till flera om ni går i köp tankar! Själv hoppas jag på att få komma tillbaka i höst och beställa tjänstebil, om bara firman jag jobbar på får klart med avtalet någon gång.

    Golfen har snart rullat 600 mil och har funkat utan problem under dessa, förutom att höger bakdörr börjat knaka som fan när man öppnar den, hoppas ni löser det lika smidigt som affären i sig Får svänga förbi och boka en tid i dagarna för åtgärd. Frugan är hur nöjd som helst och enligt henne en betydligt bättre bil än R:en… jag är inte riktigt beredd att hålla med Men riktigt skön att köra, och visst märker man skillnad mot vår Octavia -15 som ändå bygger på samma MQB-platta. Upplevda kvalitén är ju helt klart ett strå vassare i Golfen, speciellt invändigt.

    Annars börjar det väl bli dags att fixa till även denna kärra, hitintills har den fått ärva 18" Skoda fälgar som jag hade liggandes samt ett slutrör från Audi A3. Men det kommer snart mera, börjar ju äntligen bli klar med min Octavia så nu kan man börja tag i Golfen

    Victor ska också ha en stor eloge för snabb och bra service!

    Bjuder på en färsk bild på bilarna också:

    Namn:  Bilarna.jpg
Visningar: 733
Storlek:  674.5 KB
    Senast redigerad av Amazonas den 2015-07-01 klockan 18:05.

  2. #2
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Kul att läsa att fler har goda erfarenheter med denna anläggning.

    Den servicen jag har fått med min bil vid problemen med dsg lådan får mig att nästan vilja köra dom 60 milen jag har till Stockholm bara för att serva bilen nästa gång 😀

    Skickat från min D6603 via Tapatalk
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  3. #3
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    feb 2015
    Namn
    Volkswagen Smista
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    90
    Tack för de fina orden båda två!

    Kul att allt föll väl ut Patrik och att du är nöjd med nya bilen!

    Skicka ett PM till mig så ser jag till att vi tar en titt på din bakdörr!

    Hälsningar

    Victor

  4. #4

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Tack för hjälpen idag med dörren och för lånebilen under tiden!
    På ett eller annat sätt så får de nog fan bli en hemma på tomten snart


  5. #5
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    feb 2015
    Namn
    Volkswagen Smista
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    90
    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    Tack för hjälpen idag med dörren och för lånebilen under tiden!
    På ett eller annat sätt så får de nog fan bli en hemma på tomten snart
    Inga problem! hehe - det hoppas jag!

    Hälsningar

    Victor

Liknande ämnen

  1. Tack för handel/service
    Av Haugeman i forum Volkswagen Smista
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-06-05, 08:41
  2. Svar: 24
    Senaste inlägg: 2013-12-09, 20:00
  3. Kan detta vara ett bra köp ??
    Av P.Hagel i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-27, 20:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin