Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1

    Reg.datum
    feb 2013
    Namn
    Tobbe Hansson
    Medlemsnr
    5063
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    120

    Oljepåfyllnadslock GTi 05

    Hej,

    Kikade under huven en dag i veckan, som jag brukar göra, och upptäckte till min förvåning att överdelen av oljepåfyllnadslocket saknades. Letade som en tok i motorrummet men delen fanns inte att finna, antar att den ligger i ett dike nånstans. Så nu till problemet, jag måste ju få tag på ett nytt lock. Men är måttligt sugen på att köra omvägen till VW-verkstaden bara för detta.

    Har hittat ett "R8" oljelock hos stertman, men det blir en ännu längre bit att åka för att hämta paketet, då det senaste paketet därifrån hamnade hos DHLs företagscenter, 3-4 mil härifrån. :O

    Någon med koll som vet om det går att få tag på lite enklare?

    Mvh Tobbe

  2. #2
    softishman
    Gäst
    Bilskrot, vet att någon modell av porsches lock ska passa oxå, det är billigare än R8 locket...!

  3. #3
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Sedan mer än ett år tillbaka skickar vi paketen som går från oss med Posten, vet inte vad Du beställde men misstänker BMC/H&R produkter? I så fall gick dom direkt från vår leverantör till Dig.
    Tråkigt att det blev omständigt för Dig.
    Oljelocken är mer eller mindre samma på alla VAG bilar så en bilskrot eller lokala VAG verkstaden är mitt tips.
    Med vänlig hälsning, Jimmy Särås

  4. #4

    Reg.datum
    feb 2013
    Namn
    Tobbe Hansson
    Medlemsnr
    5063
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    120
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Sedan mer än ett år tillbaka skickar vi paketen som går från oss med Posten, vet inte vad Du beställde men misstänker BMC/H&R produkter? I så fall gick dom direkt från vår leverantör till Dig.
    Tråkigt att det blev omständigt för Dig.
    Oljelocken är mer eller mindre samma på alla VAG bilar så en bilskrot eller lokala VAG verkstaden är mitt tips.
    Med vänlig hälsning, Jimmy Särås
    Det var nog närmare två år sedan iofs. Men det var en cam-follower och en uppdaterad dumpventil. Små saker, så jag vart ordentligt förvånad. Bra att veta att det landar på posten, då kanske man vågar beställa ett lock då!

    Att jag inte tänkte på skroten, hade ingen aning om att locken var så generella.

Liknande ämnen

  1. Ang Golf GTI -05
    Av Roger J i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-10-08, 20:39
  2. golf v gti - 05 växellådsmissljud
    Av gabrysiak i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-20, 20:55
  3. Hjullagerbyte GTI MKV -05
    Av canterbury i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-07-11, 21:38
  4. Tomgångsproblem Golf V Gti -05
    Av psungam i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-22, 21:31
  5. Bussningar Golf V GTI -05
    Av GTI-Micke i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 18:50

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin