Resultat 1 till 20 av 20
  1. #1

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749

    Motormännen varnar för att köpa VAG...

    Är väl kanske inte helt bra att Motormännen går ut tycker folk ska undvika vissa VAG modeller, har gått rätt långt då.

    http://www.di.se/artiklar/2015/5/8/m...agens-motorer/

    https://www.motormannen.se/nyheter/n...iga-kamkedjor/

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    753
    Varför skulle detta inte vara "helt bra"?
    Motormännen är en intresseorganisation för svenska bilägare, och har inga förpliktelser att vara opartiska gentemot någon del av fordonsindustrin.
    Att motormännen väljer att publicera sin erfarenhet av VW motorerna är både självklart och nödvändigt, då man som konsument av bilar, precis som vilken annan vara som helst, har rätt att veta vilken kvalitet man kan förvänta sig vid ett köp. Om VW har problem med det, ja då har dom problem!

  3. #3

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Citat Ursprungligen postat av pudas Visa inlägg
    Varför skulle detta inte vara "helt bra"?
    Motormännen är en intresseorganisation för svenska bilägare, och har inga förpliktelser att vara opartiska gentemot någon del av fordonsindustrin.
    Att motormännen väljer att publicera sin erfarenhet av VW motorerna är både självklart och nödvändigt, då man som konsument av bilar, precis som vilken annan vara som helst, har rätt att veta vilken kvalitet man kan förvänta sig vid ett köp. Om VW har problem med det, ja då har dom problem!
    Tänkte mer att det inte är så bra för VW Tycker det är kanon att de hänger ut dem, synd att de missa rostproblemen bara. En tickande bomb det med...

  4. #4

    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Magnus kalin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    391

    Motormännen varnar för att köpa VAG...

    Bra att detta uppmärksammas då det uppenbarligen är en skitmotor.

    Jag ser rostproblemen som ett minst lika stort problem som sköts katastrofalt då man pissar på konsumenten, speciellt passaten är en riktigt rostburk
    Senast redigerad av Mange.k den 2015-05-09 klockan 08:57.

  5. #5

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Carlqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    544
    Ja, rost kan vara lite småtrist. Det kan också bli totalt livsfarligt med rost. Nu i veckan var det en VW som exploderade här i Linköping. Helt utrett är det nog ännu inte vad explosionen berodde på, men en teori är att gastanken var rostig.

    m v h Henrik

  6. #6

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Marcus Salomonsson
    Ort
    L�nsboda
    Inlägg
    15
    Ja, rosten borde dem ta upp också. Är själv en av alla som drabbats av detta.

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Carlsson
    Medlemsnr
    5389
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    875
    Ja synd att VW gör så kassa konstruktioner..
    Jag har haft 7 VW innan jag nu köpt en av dom sämre kombinationer, Touran med DSG7 & Tsi Gas till Sambon.
    Hon älskar bilen.
    Men som sagt sämsta motorn och sämsta växellådan.
    Gastankarna skall kollas nu den 18e.
    Hoppas dom byts ut då.
    Får hålla tummarna att motor och koppling/låda håller ett tag till.
    Så jag tycker det är jättebra att problemen tas upp i media...
    Senast redigerad av GTI G60 den 2015-05-10 klockan 08:18.

  8. #8

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    753
    Det konstiga är att VW har problem med teknik som få anses som tämligen "basic", att få en kedja att hålla mer en ett par år, eller att få t.e.x en gastank att inte rosta sönder!

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Man skall ha i åtanke att Volkswagen producerar enormt mycket bilar och säljer dessutom mycket i Sverige. I kombination med dagens sensationsmedia och internet kommer det till allmänhetens kännedom på ett annat sätt än när det gäller många andra märken och modeller. Det är ju absolut inte så att alla andra märken är felfria.

    Vanligt förekommande problem med rost och uttöjda kamkedjor finns det exempel på i flera finare rum än Volkswagen.

    Hur är det då med den påstådda Japanska felfriheten? Jag har ingen större erfarenhet, men att man i mångt och mycket använder sig av ungefär samma tekniska lösningar som Tyskarna använde på 80-90-talet kan ju vara en del av förklaringen.

    Jobbar själv på en stor VW-verkstad och har god insikt i hur bilarna fungerar och vad som är vanligt förekommande fel. Man skall inte sticka under stolen att allmänt dålig skötsel och Sveriges ogynnsamma vinterväglag och klimat har en bidragande orsak till problemen. Många bilar fungerar dock väldigt bra och är bara inne på service.


    Sammantaget kan man säga att vill vi ha större och större bilar med mer och mer komfort och finesser men ändå att de skall bli snålare och inte kosta mer så gagnar det inte direkt kvalitén...
    Senast redigerad av Crille82 den 2015-05-10 klockan 10:54.

  10. #10

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    753
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Man skall ha i åtanke att Volkswagen producerar enormt mycket bilar och säljer dessutom mycket i Sverige. I kombination med dagens sensationsmedia och internet kommer det till allmänhetens kännedom på ett annat sätt än när det gäller många andra märken och modeller. Det är ju absolut inte så att alla andra märken är felfria.
    Det är ju just detta faktum att VAG är så stora på marknaden som gör att det är viktigt att konsumenterna har möjlighet att få annan information än VAGs reklam och pressmaterial! Det är ju stora kundgrupper som drabbas! Och följaktligen ett större nyhetsvärde.

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Citat Ursprungligen postat av pudas Visa inlägg
    Det är ju just detta faktum att VAG är så stora på marknaden som gör att det är viktigt att konsumenterna har möjlighet att få annan information än VAGs reklam och pressmaterial! Det är ju stora kundgrupper som drabbas! Och följaktligen ett större nyhetsvärde.
    Absolut viktigt, man skall dock inte förvänta sig att andra märken är felfria...

    Artiklarna innehåller felaktigt information. Man skriver om kamkedjor som kuggar över eller brister, de gör de inte ofta, såvida man inte kör med lysande motorlampa under lång tid vill säga...


    Ett annat lustigt exempel var nyligen när en av Teknikens Världs medarbetare fick problem med sin 4-5 år gamla Polo. Han hade själv bytt olja från att bilen var ny och var nu upprörd över att VW inte ville hjälpa honom...
    Senast redigerad av Crille82 den 2015-05-10 klockan 16:39.

  12. #12

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Många tillverkare har problem helt klart, men det är hur man löser dem som är det viktiga. Att man som VW sticker huvudet i sanden i de flesta fall är mindre bra. Vet många som fått kämpa för att få igenom tex galvsläpp på garantin och minst lika många till som inte orkat kämpa och gett upp. Jag har själv hållt på i 6 månaders tid med att de ska ta på sig och fixa galvsläpp och lackskav vid framdörrarna på morsans Golf -09 med 2200 mil på mätaren. Nu äntligen efter en jävla massa vändor hit o dit så ska den fixas. Chansen att få mor att köpa sig en VW igen är nog rätt liten...
    VW Sverige ska nog va glada så länge det är billigt med förmånsbil, herr o fru svensson blir nog lite skrämda Och själv sumpa jag chansen att få plocka ut en Golf GTE som förmånsbil då man på firman jag jobbar inte vågade lita på kvalitén hos VW och svängde om i sista stund och teckna om avtalet med Volvo :/

  13. #13

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Johnsson
    Medlemsnr
    5059
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    1 052
    Håller med, och inte.. Nu förväntas en bil rulla helt felfritt och med 3st! Servicar till 10000 mil. Det gör de flesta VW idag. Kolla hur det var för tio år sen! Service var 1000-1500 och bilarna behövde lagas vid nästa alla utom möjligen första och andra servicen. Eller på 70talet när bilen var sopslut vid samma miltal..
    Men man kan tycka att VW i Sverige skulle kunna ta ett mer resolut tag när kunder får problem istället för att slingra sig. Om man gjorde detta skulle kunderna inte reagera alls. Om motorn behöver bytas för att den en dag plötsligt stannar med kamkedjehaveri eller att motorlampan lyser. Byt den istället för att tjafsa och kunden är glatt ovetande om vad som hänt. Att försäkringsbolagen betalar ett motorbyte är helt uppåt väggarna. Att dom inte kräver att VW skall ta notan är helt otroligt.

    Fredrik

  14. #14

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    Är som de här med "var" kunden servar sin bil.

    Han köper sin ex en vw bil med 1.4 TSi hos vw och efter första servicen så tycker han de var dyrt att serva på VW och väljer att serva på annan icke auktoriserad firma. (Finns många exempel, men inga nämnda inga klämda).

    Bilen börjar även bli några år gammal och kunden känner bra tillit till sin lokala icke auktoriserade verkstad.
    Bilen går dessutom över servicen på de 3k mil (som rekomenderas) trots att den
    varnat dags för service redan efter ca 2k mil sedan sista service.
    Kunden kör glatt vidare och har inpräntat att vid ca3k mil ska de servas
    och rätt som det är så tänds motorlampan och bilen börjar gå lite dåligt.

    Kunden uppsöker sin icke auktoriserade verkstad som säger, nä de här är nog garanti eller ta kontakt med auktoriserade verkstaden i detta fall då de är ett problem vi inte kan laga eller vill laga.
    Kunden uppsöker då sin VAG verkstad som dömer ut ex. kamkedjan för den blivit utsträckt kamkedja och motorn synkar ej som den ska.

    Kunden börjar bråka och tycker att VAG borde ta detta då bilen är bara 3-5 år gammal och har gått ca 8-9000mil kanske!
    VW kollar service historiken och ser att de finns 1 tidigare service på auktoriserad verkstad.
    Kollar vidare och kollar service boken, hmmm... gått 3200mil på första service, 6500mil på andra och nu har den snart gått 9000mil. Alltså gått både över service och servad på icke auktoriserad verkstad.

    = Kund får ta de med försäkrings bolaget om de tar dessa skador eller pröjsa själv.
    Hade kunden då servat på auktoriserad verkstad hela tiden och servat i god tid så hade de troligen gått på ex. goodwill eller kunden får pröjsa 30% utav reparations kostnaden och vw tar resten kanske.

    De är skillnad på kund och kund, men inte tycker jag vw ska ta på sig när kunderna sviker och servar på ex. andra firmor.
    Nu finns de ju många fall utav detta och säkert så har många servat auktoriserat och inte heller fått hjälp eller är missnöjda på annat vis, kanske lång väntetid på verkstaden osv.
    Men överlag visst de dyker upp lite kamkedjor då och då på jobbet, men hur många bilar rullar verkligen där ute som inte upplever några problem alls?
    Vi ser och hör ju bara om alla problem bilar såklart, då kunden är missnöjd och går ut till media och de blir skriverier.
    Man hör ju sällan att folk skriver i media att åh vi är så nöjda med våran bil med den här motorn osv.

    Men och så de här med ex. rostiga passater, eller ja galvblåsor som blir riktigt illa till slut.
    Ja hade en 2010ans R-line (15k mil) tills ganska nyss. De var lite små blåsor härovar.
    Fick allting åtgärdat med 100% betalning av vw - goodwill. Bilen var alltid servad på auktoriserad verkstad och skött enligt rekomendation. Vad bra tyckte ja, fick ny lack på mer än 50% av bilen, gratis dessutom.
    Folk på jobbet tyckte man var knäpp som köpte en passat med kända problem som just rost (då jag jobbar på vw/bilmetro).
    Men de är inte många bilar inom koncernen som väger upp mot passaten (pris, komfort m.m.)
    Ja var tok nöjd med bilen de 1500mil och 10 månaderna jag hade bilen och kommer köpa en passat igen.
    Men blir en nyare med mindre mil på. Och ja är övertygad att de blir en passat efter den med.

    Men en annan som ja vet om har en likadan passat r-line 2010 men den har gått närmare 20k mil.
    Men bor på en helt annan ort än jag. Han var in med sin bil pga galvblåsor.
    Där tittade dom inte ens på bilen pga ålder och mil.

    Så de är ju helt upp till varje ort med tydligen! Vilket de inte borde vara..
    De borde ta in bilen, dokumentera ev. skador och fel och skicka in för granskning åtminstone.
    Sen om kunden får avslag eller inte de får vw:s huvudkontor avgöra tycker jag!
    Men nog är de bra dåligt med rost på nästan nya vw:s idag tyvärr :/

    De lär ju delvis bero på dåligt skötta bilar och svenska vägsaltet men även på dålig lack och underarbete.
    Dagens bilar stressas fram och ska massproduceras fort och mkt.
    Tunn lack = mindre skydd och under är de ex. lite kitt i skarvar och massa plast som täcker in allt.
    Hade varit kul o jämföra en 10k mil gammal passat om några år som varit underredsbehandlad från fabrik och gått i norrland på icke saltade vägar mot en som ej varit underredsbehandlad och gått på saltade vägar och se vilken som klarade sig bäst

    Men är de verkligen bara vw som har problem med rost?
    Är väl många japanare som är helt uppätna efter några år pga dåligt rostskydd?
    Från fabrik är de ju minimalt med rostskydd tyvärr

  15. #15
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 126
    Uttömmande inlägg från Tobias .

    Vad det gäller lackblåsor

    Vi har haft många VAG bilar i familjen genom åren. Själv har jag inte råkat ut för blåsbildning avseende galv / lack med undantag av en bil som fick blåsor kitt-släpp under alla 4 dörrarna. Bilen var en BMW 7 serie…..således ingen VAG bil. Jag åtgärdade detta i egen regi då bilen hade några år på nacken.

    Jag har noterat att de VAG bilar (Passat/Golf/A4/A6) vi haft på firman som INTE tvättas / vårdas så ofta under vintertid har fått en och annan blåsa på bakluckan. Bilvård är upp till brukaren i nyss nämnda fall att sköta. Tidshorisonten har varit runt 5 år på dessa bilar. Själv har jag hållit våra bilar rena. Senaste Passaten Varianten var 10 år när vi sålde den, inga blåsor. Hade bekant som ungefär samtidigt gjorde sig av med sin gamla Passat och köpte en ny. Denna bil såg i mina ögon ut som ett vrak trots att den endast var något år äldre än vår, detta pga bristande underhåll. Bägge bilarna hade ju gått i samma geografiska zon.

    Mao jag tror det är mycket viktigare att hålla bilen ren och fri från tjockt ”marinerande” skitlager exempelvis på bakluckan under vintern, än att ha den polerad och snygg på sommaren. Helst vill man ju uppfylla bägge kriterierna. Lämpligen rengör man ibland bilen under dörrarna samt spolar av undersidan då och då vintertid. Nedskitningsfaktorn är x 10 på vintern.

    Nu säger jag inte att de som skrivit i tråden misskött sina bilar. Jag baserar mitt uttalande på långvarigt iakttagande och litet överdrivet bilvårdande från min egen sida som då jämförts med de som har en mer normal inställning till bilen som ett transportverktyg .

    Jag har själv rostskyddsbehandlat bakre undre länkarmar på våra 2 st Golf 7 direkt efter jag fått hem dem fr. leverans då dessa i likhet med mk6/mk5 rostar från 1:a månaden i svetsskarvarna. Detta är inte alls godtagbart så jag försvarar inte VAG, dock tror jag inte att det är sämre än andra leverantörer vilket är en klen tröst. Det som är endast "svartlackerat" på undersidan är oftast inte galvat...

    /Peter
    Senast redigerad av Peter-C den 2015-05-14 klockan 10:31.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  16. #16

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Carlqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    544
    Citat Ursprungligen postat av golf666 Visa inlägg
    Är som de här med "var" kunden servar sin bil.
    Jag tycker att det är ett lite märkligt resonemang att en auktoriserad verkstad snarare än en tillverkare skall stå för extra kostnader som uppstår på grund av en bristfällig konstruktion. Ett sådant resonemang måste ju då innebära att verkstaden vid normal service och reparation tar ett överpris för att kunna täcka denna typ av goodwill-kostnad och naturligtvis är det då bara trogna verkstadskunder som kan åtnjuta denna goodwill.

    En mer seriös tillverkare skulle när kostsamma typfel upptäcks erbjuda någon slags utökad garanti eller återkalla bilar för att genom någon form av förbättring förebygga problemet.

    Men VW/VAG är inte ensamma om att sticka huvudet i sanden efter att ha släppt ut en problemkonstruktion på marknaden. Om man googlar lite på Porsche och IMS finner man att även en tillverkare av riktiga premiumbilar valt att lägga kostnaden för ett dyrt typfel på sina kunder. I fall kunderna måste ta hela verkstadsnotan själv, betala via förhöjd försäkringspremie eller förhöjda marginaler på verkstadsbesöken spelar ingen roll, det är ändå kunden som får ett dyrare bilägare på grund av en bristfällig konstruktion. Sådant kan man kanske förvänta sig som kund om man köper en lågbudgetbil, men när premium-bilar visar brister i konstruktionen är det risk för att kunderna känner sig lurade.

    Exemplet med en kund som inte sköter sina service-intervaller håller jag med om att då får kunden själv stå för de problem som uppkommer. Men låt mig ta mig själv som exempel:

    Jag har alltid haft bilar ur VAG-familjen. Min första bil var en VW golf från 1975 som jag trivdes jättebra med, tyvärr rostade den väldigt mycket. Jag gjorde mig aldrig av med den bilen utan har behållit den som entusiastbil, men jag lärde mig att min nästa bil skulle ha galvad kaross.

    Min nästa bil blev en Audi 80 från 1987. Den stod emot rost fram till ca 12000 mil och var återigen en bil som jag trivdes med, men jag tyckte att den var inte lika pigg som min Golf och därför skulle min nästa bil ha turbo.

    Min nästa bil blev en Audi A4 från 1998 med 1.8T-motor. Jag tyckte verkligen om den motorn och även växellådan, men en vinter med mycket snö insåg jag att min nästa bil skulle ha fyrhjulsdrift. Även denna bil stod emot rost fram till ca 12000 mil.

    Min nästa (och nuvarande) bil är en Audi A4 quattro från 2007 med 2.0TFSI-motor. Ett av skälen till att jag köpte just den individen var att jag i serviceboken såg att den servats varje år, många andra av samma modell hade bara servats vartannat år. Även jag har servat med fasta intervaller varje år i stället för long-life, de flesta är överens om att motorerna mår bättre av det. Jag upptäckte ganska snart att motorn drog olja, ungefär en liter på 200 mil. Det var mer än vad min gamla Golf drog och på den tiden såg jag det som ett problem. På Golfen var dock problemet lätt åtgärdat genom att byta ventilstyrningar, på min nya Audi var det meningen att "det skulle vara så". Denna olje-konsumtion var första knäcken som mitt förtroende fick för moderna VAG-konstruktioner.

    Efter att jag haft bilen i ett år började den mullra och vibrera. Det kändes väldigt skruttigt, långt ifrån någon premium-bils-känsla. Jag läste på om detta och hittade förslag på att byta PCV-ventil, tändspolar och balansaxelmodul. Att byta PCV-ventil hjälpte inte, att byta balansaxelmodul skulle kosta ca 25 kkr så det ville jag inte prova då jag inte visste säkert om felet låg där.

    Nu i våras började bilen gå riktigt dåligt med väldigt kraftiga vibrationer och dålig effekt. Till sist stannade motorn och efter ett par omstarter lyste varningen för lågt oljetryck innan den stannade igen. Då blev det inga fler försök till omstart utan bogsering till verkstaden. Det visade sig vara oljepumpen/balansaxelmodulen som skurit. Kostnad drygt 30 kkr att åtgärda, men i det priset bytte de även vattenpump och kamrem. Då bilen var knappt 8 år och gått 8000 mil ryckte min maskinskadeförsäkring in, jag har läst om flera andra som fått ta kostnaden helt själva. Nu behövde jag bara betala självrisk och material för kamrem/vattenpumps-bytet. Men i slutändan är det ju ändå VAG-kunder som betalar för denna typ av fel via sina försäkringspremier. Det fina i kråksången var dock att när jag fick tillbaka bilen var vibrationerna borta, det var balansaxelmodulen som spökat hela tiden unde de år som jag lidit av vibrationerna. Jag hann vara glad över min fina bil i nästan en hel vecka, sedan upptäcker jag rost på bägge framskärmarna, bilen är 8 år gammal och har gått 8000 mil.

    Jag har inte ens försökt få VAG att stå för några kostnader men mitt förtroende för VAG har fått sig en knäck. Sannolikheten är stor att jag kommer välja något annat märke nästa gång. Mitt främsta skäl att ändå hålla kvar vid VAG är verkstaden som jag har väldigt gott förtroende för. Det är en icke-auktoriserad verkstad, men de är specialiserade på VAG så om jag skulle välja något annat bilmärke skulle jag få byta verkstad.

    m v h Henrik

  17. #17

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    753
    Citat Ursprungligen postat av golf666 Visa inlägg
    men inte tycker jag vw ska ta på sig när kunderna sviker och servar på ex. andra firmor.
    (
    EU har väl förbjudit diskriminering av kunder som väljer att serva sin bil hos en fri bilverkstad? Full konkurens ska väl råda på service och reperation?
    Det viktiga är väl att verkstaden som serva bilen arbetar yrkesmässigt! Bilar är trotts allt inte "rocket Science"!

  18. #18

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 357
    Är det nån som funderat på på vad ordet Goodwill betyder...
    Det är nånting man får om man vart trogen sin märkesverkstad och lämnat sina slantar där...

  19. #19

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    Citat Ursprungligen postat av pudas Visa inlägg
    EU har väl förbjudit diskriminering av kunder som väljer att serva sin bil hos en fri bilverkstad? Full konkurens ska väl råda på service och reperation?
    Det viktiga är väl att verkstaden som serva bilen arbetar yrkesmässigt! Bilar är trotts allt inte "rocket Science"!
    De vet jag faktiskt inget om!

    Men de är ju fortfarande auktoriserad och ICKE auktoriserad verkstad vi snackar!

    Vi som jobbar auktoriserat får ex. grundläggande/fördjupande utbildning inom alla olika bilar inom koncernen och dess system.
    Hur allt funkar osv! Vi har mycket mer hjälpmedel och utbildning för all elektronik som sitter i dagens bilar.
    Det är inte bara så "basic" längre! Mer och mer elektronik osv i bilarna idag gör det svårare..

    De är väl lika om du servar ex. din gräsklippare hos "nisse på hörnet" för att de är närmare o smidigare än att köra till din återförsäljare 2 mil bort så lär ju de bli svårare med garantier hos din återförsäljare om han märker att ngn annan skruvat på den..

    Likaså om du skruvar isär din telefon eller annan elektronik pryl så gäller ju heller inga garantier på produkten..
    Lika med bil märkesverkstad och icke auktoriserad!

    Precis som Norpan skriver så är de precis så de är.
    Är man trogen sin märkesverkstad så kan vw/audi hjälpa till med framtida fel som går utanför den vanliga garantin/försäkringen.
    Har du då servat icke auktoriserat så får du gott stå för dina reparationer själv!

    Enkelt val tycker jag iaf

  20. #20

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    753
    Jo det är ju iofs rätt, men vad händer som ett exempel om en Volvohandlare byter in en Golf och utför lite nödvändiga reparationer, och kanske till och med tar sig friheten att slå i lite olja i motorn innan den säljs, har den Golfen för evigt hamnat i kylan då?
    Sen rör det väl sig knappast om problem för auktoriserade VAG märkesverkstäder, utan VAGs högsta ledning att man väljer att försöka mörka bort dom tekniska problemen.

Liknande ämnen

  1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-04-02, 08:31
  2. Svar: 19
    Senaste inlägg: 2013-09-10, 18:51
  3. Min Golf 6:a TSI-122 varnar för service
    Av golflover i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-01-29, 17:59
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-01, 21:45
  5. Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-09-11, 23:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin