Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956

    Typiskt när man skall köpa bil!!

    Hade nästan bestämmt mig för vilken bil jag skulle köpa efter at ha letat ett bra tag, skulle åkt och kollat på den och eventuellt ha hämtat den i fredags men så hade inte banken hunnit sätta in pengar så tänkte åkt ner imogon, men då ringer han som har bilen idag och har haft inbrott i bilen! Dom har tagit navigation cd växlare och dsp förstäkare visar det sig... den vanliga oturen för mig...

    Men borde väl inte vara några problem att jag köper bilen och lämnar in den på min lokala vag firma så dom får fixa det, bara han kollar upp med sitt försäkringsbolag först.

    Dom hade tydligen klippt sladdarna också, brukar dom skarva dom eller drar dom nya?

    golf mkIV gti 25th

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Dom hade tydligen klippt sladdarna också, brukar dom skarva dom eller drar dom nya?
    Ström/högtalar kabel skarvas med nya iso-kontakter. (se varför längre ner)
    Antennkabel dras ny för den gå att få separat.

    Anledningen till att kablaget skarvas är för att det från fabrik är inlindat i orginal kabelstam på bilen.
    Dvs du måste beställa hela kabelstammen a 25-30 lakan & då spelar det ingen roll om det är 1 kabel du vill ha , säljs endast som komplett stam.

  3. #3

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Mattias Olofsson
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    300
    Kan man ha mer otur eller?
    lider med dig mannen!!

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin P
    Ort
    Stockholms Län
    Inlägg
    455
    Trist!

    Men tänkte på en annan sak..."sätta in pengar" du vet att postväxel kostar typ 45 kronor.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Citat Ursprungligen postat av Gullideckel Visa inlägg
    Trist!

    Men tänkte på en annan sak..."sätta in pengar" du vet att postväxel kostar typ 45 kronor.
    Menade eftersom jag hade lånat pengar av banken, postväxel är givet!!

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av Gullideckel Visa inlägg
    Trist!

    Men tänkte på en annan sak..."sätta in pengar" du vet att postväxel kostar typ 45 kronor.
    Postväxel kostar normalt ingenting, men det kanske är olika beroende på bank. Jag och de jag känner som brukar använda det har aldrig betalat i alla fall. Smidigast är ju annars att ta med sig valideringsdosan till Internetbanken och föra över pengarna direkt till rätt konto.

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Ja det fungerar med vilket som, kan ju flika in att det var inte bara på den bilen som navin var atraktiv, i helgen råkade börjessons bil (VAG) här i alingsås utför inbrott i 17st levernsklara bilar där stereo mm stals!!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin