Sidan 4 av 12 FörstaFörsta 1234567 ... SistaSista
Resultat 61 till 80 av 224
  1. #61

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Kör du original haldexbox tills vidare eller är Den urkopplad?

    Vilken box blev det? Fullt ställbar?

  2. #62

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Wallin
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    398
    Inget original funkar då det kräver sensorer och massa onödigt skit så just nu är den helt bortkopplad. Bcs-electronic kommer den jag beställt ifrån. Den är fullt justerbar från 0 till 100%

  3. #63

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Vilken generation haldex har du?

    Och 0-100% är väl bara låsningen på haldexen?!
    Dvs max 50% bakåt från den å bakåt.
    OM nu haldex KAN låsa så pass.

    Inget spydigt alls , bara nyfikon

  4. #64

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Wallin
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    398
    Stämmer bra det Lillen. Max 50/50 mellan fram och bak. Det jag menade att man kan ställa själva haldexen 0-100% låst

    Börjar lacka ur på en grej. Den har helt plötsligt börjat mörda hjulet till spännaren och remmen utan någon direkt anledning. Alla hjul till generator, vattenpump, servo och spännare snurrar lätt för sig själv. Typ det enda jag inte rört på bilen och det jävlas såklart..

  5. #65

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Kollat så spännaren sitter rakt.
    Min va nå skit bakom och gjorde samma.

  6. #66

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Wallin
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    398
    Har kört bilen som 4motion 200mil ca nu och allt känns bra

    En fundering jag har är hur det är med utväxlingen mellan diesel och bensin haldex diff? Tänkte försöka bunkra några så jag har i reserv och svetsa för lek på bana





  7. #67

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Gött gött! Några filmsnuttar?

  8. #68

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Menar du slutväxel i lådan eller?
    För själva vinkelväxeln och bakaxeldiffen är samma lika.

    Alla 4 cyl Golf / Jetta / Passat syncros har en 20/21 och en 21/20 räknade antalet tänder på vinkelväxeln och den bakre diffen.

    På VR6 syncros, är det räknade antalet tänder 21/16 för vinkeldrivningen och 16/21 för den bakre diff.

    Haldex system är 27/17 & 17/27.

  9. #69

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Wallin
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    398
    Ingen vettig filmsnutt än tyvärr men det kommer!

    Ja jag vill alltså vet om jag kan ta hela klumpen bak från tex en mk4 1.9tdi 4motion och montera på min. Eller är det något i dom som skiljer?

  10. #70

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Det ska gå bra.
    Det viktiga är ju att vinkelväxel och bakdiff har samma ratio.
    Dvs t.ex 27/17 --> 17/27 när det gäller Haldex/4motion.

    Nu kollade jag bara den årsmodellen.
    Men det kan ju skilja på motorkoderna.

    Mk 4:

    1 02D525010AE
    final drive
    1 PR-G0L:AGZ, AQN,AQP,AUE
    (1) 02D525010AF final drive 1 PR-G0G:AGN, AZH
    (1) 02D525010AG final drive 1 PR-G0L:AJM, AUY,ATD,ARL
    (1) 02D525010AH final drive 1 PR-G0G:AGR

  11. #71

    Reg.datum
    mar 2014
    Namn
    Victor Andersson
    Ort
    Huskvarna
    Inlägg
    117
    Citat Ursprungligen postat av Plura Visa inlägg
    Inget original funkar då det kräver sensorer och massa onödigt skit så just nu är den helt bortkopplad. Bcs-electronic kommer den jag beställt ifrån. Den är fullt justerbar från 0 till 100%

    Hej är ju nyfiken på detta projekt, fick du igång harldexen med nya boxen så den driver på alla fyra hjulen ?

  12. #72
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    Golf-powers avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Trywall
    Medlemsnr
    244
    Ort
    Vimmerby/Storebro
    Inlägg
    439
    WOW ! Vilket projekt är imponerad kanon En annan fråga Vad är det för dimmension och offset på däck o fälgar på bilen ?(snygga)

  13. #73

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Wallin
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    398
    Ja jag lyckades hitta lite info nu och vad jag ser så borde alla vara lika!

    Virro: Japp den driver både fram och bak nu

    Fälgarna är Brock b6 9x16 med 215/40 däck. Offset kommer jag inte ihåg tyvärr!

  14. #74

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Wallin
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    398
    Gjorde 2st korta snuttar men tyvärr mycket misständningar och lågt ladd
    pga skadad tändkabel

    4ans växel med haldex av!


    4ans växel med haldex på!

  15. #75

    Reg.datum
    nov 2014
    Namn
    Silviano Berlusconi
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    27
    Wow mäkta imponerad!
    Varför behövs det svarva bort för inre drivknutarna bak?
    Jag provar det själv och jag får det till att clipset ligger på rätt sida innerknuten.. Men jag förstår inte om den måste kunna flyta lite och att det inte är tvär stumt mot stoppet på drivaxeln.
    Drivaxeln är från en golf mk2 G60 syncro.
    Knuten från vr6 syncro fram orginal...

    ursäkta att jag stör i tråden men hoppas det är ok.
    Så skönt bygge du gör!!!
    reggat med turbon än?

  16. #76

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Wallin
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    398
    Tjena. Eftersom att jag kör med syncro cl axlar så måste man svarva lite för att knutarna ska gå på! Har man Rallye eller g60 axlar så behövs det inte

    Nej inte reggat än. Ska fixa lite köttigare bromsar fram och byta till en Borgwarner s366 innan jag reggar

  17. #77

    Reg.datum
    nov 2014
    Namn
    Silviano Berlusconi
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    27
    De va som tusiken. Jag undrade just varför knutarna gled in så fint och bra.
    Tack!

    Vad siktar du på för effekt med s366:an, olika effektlägen?
    det var en ganska så rejäl turbo ser jag på Google!

  18. #78

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Wallin
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    398
    Ja men den är ändå lite mindre i utvändiga måtten mot den jag har nu. Runt 7-800hk skulle jag vilja landa på

  19. #79

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Wallin
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    398
    Då tar vi en kort update. Haldex controller is no more. Störde mig något fruktansvärt på displayen och skitet runtomkring så den fick flytta ut! Nu körs haldexen av mitt Link g4 istället! Jag kan ställa det steglöst mellan 0-100% via en pot i bilen plus att sprutet själv låser mer beroende på laddtryck funkar grymt bra!

    Det blev en hel del moddande bak på haldexenheten för att få det att funka. Fick modda på en potentiometer på axeln för steppermotorn så sputet fick en feedback på vart ventilen benfann sig hela tiden.




  20. #80
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Trevligt! Såna ombyggnader gillas!

Liknande ämnen

  1. Norsk Golf VR6 Turbo
    Av Norsk-VR6 i forum Projektforum
    Svar: 50
    Senaste inlägg: 2016-04-15, 16:57
  2. J.J´s Golf 3 VR6 Turbo + Styling Tråd :)
    Av VanDamage i forum Projektforum
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2012-05-02, 10:18
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-29, 11:50
  4. jetta 2+VR6+Turbo??
    Av eliason i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-04, 00:40
  5. VR6 Turbo
    Av ultimus i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-21, 19:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin