Resultat 1 till 10 av 10
  1. #1
    ngstrm
    Gäst

    Extraljus till Passat 2012

    Hej

    Jag håller på och kopplar in extraljus på min Passat (2012). Har försökt söka lite hur andra gjort men inte hittat några bra svar.

    Jag använder ett nummerplåtsfäste. På kofångaren sitter det först en slags plastförhöjning, sen kommer hållaren till reg-skylten. Min tanke var att fästa numerplåtsfästet bakom plastförhöjningen direkt intill kofångaren. Problemet är att jag inte lyckas få bort platförhöjningen. Den sitter med fyra skruv, där dom två övre bara snurrar runt, men verkar gå igenom kofångaren och fäster i nått bakom, och de andra två är nog bara skruvade i plasten (dessa lossnar dock). Det är trångt som fasiken att komma åt underifrån och känna hur dom sitter dock.

    Jag har sett bilder på nätet med folk som fäst hållaren utanpå plastförhöjningen men det innebär att ljusen kommer ca 1-2 cm längre ut en om man får hållaren bakom. Är det någon som har någon erfarenhet av att fästa extraljus på en ny Passat? Skulle vara toppen om ni kunde dela med av er hur ni gjorde. Alla tips mottages tacksamt.

  2. #2
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Snurrar de är det säkert mutter på baksidan, du får väll plocka av fronten om det är för trångt på plats :-)
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  3. #3
    ngstrm
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Snurrar de är det säkert mutter på baksidan, du får väll plocka av fronten om det är för trångt på plats :-)
    Jaaa... jag hade ju gärna sluppit det Känns som jag kommer orsaka mer skada än nytta då, eller är det väldigt enkelt? Ev. kanske man når uppifrån om man bara tar bort grillen? Fast den får jag inte loss heller Sommarföljetång kanske, mer fler tips gärna!

  4. #4
    ngstrm
    Gäst
    En följdfråga då, är det någon som vet hur man får bort den undre grillen? Känns som man borde kunna nå upp därifrån bakom reg skylten.

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Regplåtsfästet (den svarta plasten på framstötfångaren) sitter fast med 4 st spännnitar i plast.
    Tag en lämplig mejsel och slå in piggen på mitten av spännitarna , sen är det bara att dra lös reglåtsfästet.

    Skickat från min Mini Padda

  6. #6
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Den allvetande Henrik.M kommer till undsättning återigen! *applåd*
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  7. #7
    ngstrm
    Gäst
    Tack för svar allihopa! Min sitter dock inte med ovan nämnda plastnitar, utan metallskruvar/muttrar som sagt. Jag tror knepet är att gå in via den nedre grillen dock, men hade varit fint om någon visste hur man får bort den? Dra med kraft? Hittar inga skruvar som fäster den.

  8. #8

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Citat Ursprungligen postat av ngstrm Visa inlägg
    Tack för svar allihopa! Min sitter dock inte med ovan nämnda plastnitar, utan metallskruvar/muttrar som sagt. Jag tror knepet är att gå in via den nedre grillen dock, men hade varit fint om någon visste hur man får bort den? Dra med kraft? Hittar inga skruvar som fäster den.
    Då har någon monterat skruvar i efterhand.
    Från fabrik sitter det som jag beskrivit.

    Skrivet på forumspringaren.

  9. #9

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Så hör ska det se ut.
    Du trycker in piggen i mitten där jag har mejseln.

    Skrivet på forumspringaren.
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

  10. #10
    ngstrm
    Gäst
    Stort tack för bilder. Det verkar som jag har dessa i nedre delen av plasten. Dessa sitter lite löst så troligen har man bytt ut dom övre. Hur som så måste jag bakom kofångaren den då och det vore lätt om jag fick bort nedre grillen lixom. Verkar som att den borde gå att dra loss, men hör gärna om nån vet hur innan jag tar i.
    Senast redigerad av ngstrm den 2014-05-08 klockan 13:14.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-02-03, 14:22
  2. Montering av extraljus Hella 3003 på passat-08 - tips
    Av Andersson Racing i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-03-02, 20:08
  3. Koppla in extraljus Passat -97
    Av Bjarne i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-13, 01:03
  4. Extraljus till Passat 1999, vad/vilka ?
    Av VWGolIV i forum VW-forum
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-10-23, 23:38
  5. Extraljus passat 03a
    Av BraT i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-17, 13:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin