Resultat 1 till 10 av 10
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2014
    Namn
    Ingemar Frank
    Ort
    Horn
    Inlägg
    61

    skyddsfolie kofångare bak, samt blåtand rcd510

    Hej!

    Är nybliven ägare till en passat variant 140 hk tdi 2011 med premium pkt. Som rubriken lyder undrar jag om det finns färdigskuren skyddsfilm till den plana delen på kofångaren bak under bakluckan?

    samt att min bil inte är mobiltelefon förberedd. Är det svårt att eftermontera själv? kopplingsschema? pris? kodning?

    tackar ödmjukast för visat intresse!

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Citat Ursprungligen postat av Ingo Visa inlägg
    Hej!

    Är nybliven ägare till en passat variant 140 hk tdi 2011 med premium pkt. Som rubriken lyder undrar jag om det finns färdigskuren skyddsfilm till den plana delen på kofångaren bak under bakluckan?
    Artikelnr hos Volkswagen : 3AF061197A
    Kostar cirkus 460:-
    http://www.volkswagentillbehor.se/?article=3AF061197A

    Är det svårt att eftermontera själv? kopplingsschema? pris? kodning?

    tackar ödmjukast för visat intresse!
    Svårighetet beror på händighet , monteringen innefattar lite kabeldragning (mellan syrdon->stereo samt styrdon->takmikrofon)
    Kopplingsschema behövs ej , det är "plug and play" grejer.
    Det måste kodas in mot bil efter montering.
    Sök på forumet , finns lite skrivet om det.

  3. #3

    Reg.datum
    dec 2010
    Namn
    mats
    Ort
    kalmar
    Inlägg
    61
    Jag hade skippat vw´s handsfree och gått direkt på en Parrot Mki9200. Billigare och säkert mindre jobb att ansluta och framför allt så funkar den. Min parrot visar både artist och titel när man streamar spotify från mobilen och har gjort så i flera år......detta har ju inte vw ens lyckats lösa i golf 7:an

  4. #4

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Mpanios P
    Medlemsnr
    5220
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    53
    Citat Ursprungligen postat av kalle950 Visa inlägg
    Jag hade skippat vw´s handsfree och gått direkt på en Parrot Mki9200. Billigare och säkert mindre jobb att ansluta och framför allt så funkar den. Min parrot visar både artist och titel när man streamar spotify från mobilen och har gjort så i flera år......detta har ju inte vw ens lyckats lösa i golf 7:an
    Nja... Funkar hur bra som helst att visa album/titel med org blåtand o spotify. Funkat både på min fabia samt golf r med eftermonterad original vw blåtand o iphone. Isf kan det bero på din android/microsoft mobil.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2014
    Namn
    Ingemar Frank
    Ort
    Horn
    Inlägg
    61
    ok, tack!

    Men vad kan prislappen vara för de prylar som går åt samt kostnad för kodning?

  6. #6

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Mpanios P
    Medlemsnr
    5220
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    53
    Citat Ursprungligen postat av Ingo Visa inlägg
    ok, tack!
    Men vad kan prislappen vara för de prylar som går åt samt kostnad för kodning?
    Kodning kan ngn säkert hjälpa dig med, beror på vem som är närmast.
    Carsystems.pl har plug'n'play paket för runt 2000. Vill du komma undan billigare har jag min till salu.

  7. #7

    Reg.datum
    dec 2010
    Namn
    mats
    Ort
    kalmar
    Inlägg
    61
    Nja... Funkar hur bra som helst att visa album/titel med org blåtand o spotify. Funkat både på min fabia samt golf r med eftermonterad original vw blåtand o iphone. Isf kan det bero på din android/microsoft mobil.
    Kan så vara men faktum kvarstår att det funkar bra i min ena bil med parrot och med min android-telefon men inte i min nya golf 7:a.
    Tycker inte att detta är något direkt positivt. Kollar man sedan på gamla bilen med rcd510 så gick det ju inte ens att byta spår när man körde spotify. VW gör kanonbilar men vad gäller handsfree så finns det många som gör det bättre. Samma med navigeringen, är det ens möjligt att hitta en navigator på stormarknaden som inte har inbyggt stöd för fartkameror?

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Det står i din signatur att du har en Golf generation 6, ej generation 7.

  9. #9

    Reg.datum
    dec 2010
    Namn
    mats
    Ort
    kalmar
    Inlägg
    61
    Hämtade den i fredags så jag har inte hunnit med så mycket mera än att konstatera att handsfree fortfarande inte är VW´s största styrka.
    Men men man kan ju inte få allt, bilen i övrigt är en trevlig upplevelse. Åker numera en smurfblå R7:a

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Trevligt

Liknande ämnen

  1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2017-05-23, 22:36
  2. Guide: Uppdatering av RNS-310 till firmware 0351 eller 0357 för utökad blåtand
    Av ezitsuj i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-08-15, 13:58
  3. Musik via blåtand i RCD510
    Av frazer i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-06-27, 14:56
  4. Byta bak kofångare på mkv med PDC hur göra??
    Av christian19 i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 23:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin