Resultat 1 till 10 av 10
  1. #1

    Reg.datum
    aug 2010
    Namn
    Johan Lundmark
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    26

    Blåtand, text & bilder telefon och ljud, Golf7

    Har precis skaffat mig en Golf 7 med vad jag tror är "medium" radion, med touch färgskärm. Ansluter telefonen med blåtand.

    När jag kör spotify från androidtelefon får jag inte upp några texter alls på radions skärm. När jag kör google play music funkar alla låttexter. Telefonboken för den över, dock är det helt oöverskådligt. Varken telelefonkontakter eller skivomslag kommer dock upp på radions skärm, trots att det verkar finnas ett avsett utrymme för att visa det.

    Någon som har koll på om och hur det funkar, och isåfall vad som krävs för att få det att funka?

  2. #2
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Radio Composition Media har jag. Det har du med om det är en GT.

    Bluetoothen funkar ju för musik /spotify/ + telefon, men jag upplever samma begränsningar som du gör. Dessutom uppträder BT inte identiskt mellan körtillfällena. Har noterat samma inkonsekventa mönster på bägge våra golf 7or. Tar ibland lång tid på sig att hitta telefonen. Har ju flera kopplingar aktiva typ telefon 1, 2, 3..

    Sonen upplever samma sak, vi har Samsung telefoner i familjen.

    Igår hade jag radion på och så ringde det. BT funkade ett par minuter sedan blev det avbrott samt senare tog den upp kontakten igen. Irriterande.

    Telefonboken funkar vill jag minnas.

    Sorry, detta var ju ingen hjälp utan mest smågnäll . Man kan nog säga att det är inte fullt utvecklat än i alla fall. Jag har skruvat ner förväntningarna.

    Begränsningen kan ju även ligga på "Samsung sidan" så att säga, jag vet inte.

    EDIT Kursiv text ovan - Fel inställning på telefonen, hade inte godtagit BT adressen permanent.

    /Peter
    Senast redigerad av Peter-C den 2014-04-10 klockan 15:30. Anledning: Edit
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2012
    Namn
    Henke
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    288
    Vill bara flika in att rent generellt om en blåtandsapplikation funkar bra, medans en annan inte gör det, då är felet snarare applikationen än bilstereon. Dvs spotify har förmodligen inte anpassat sin applikation tillräckligt. Även telefoner kan strula tro det eller ej

    Så trots att jag inte har en golf 7 eller blåtand så hade jag nog felsökt genom att testa på någon annans bil (inte golf 7) och se om symptomet kvarstår. Är det då plötsligt löst, ja då är det dags att kontakt vw

    Mvh

  4. #4

    Reg.datum
    aug 2010
    Namn
    Johan Lundmark
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    26
    Ja, jag har GT med backkamera, då föll det ut en drägligt bra radio. Jag har inte grävt ned mig i exakt vilken modell, men det låter rimligt att det är den du har...

    Jo, jag har googlat mig fram till att Spotify kombinerat med Android inte funkar nåt bra. Jag har 2 modeller samsung, en HTC och en google nexus/asus med tror jag en variation av 4.0, 4.2, 4.3 (men inte 4.4 kitkat på någon) och det verkar som låttexter via spotify eventuellt kanske med tur funkar på 4.4 enl google... Ingen av mina enheter funkar det på tillsammans med golfens radio...

    Googles egen spelare borde ju funka, och det gör den ju... Fast inte med bilder. Men iom att man med google kan ladda upp 20.000 låtar gratis i "molnet" och google själva säger att det inte är nåt problem om låten är "snodd" då de matchar låten mot deras egna låtar och betalar för sig. Så olaglig musik blir laglig. Och gratis. Så jag skippar spotify. Men det hade vart väldigt nice om album art kom upp på radions bildskärm...

    Likaså hade jag gärna haft båda mina telefoner kopplade till blåtand samtidigt. Idag är den ena kopplad till streaming och den andra (jobbluren) till telefonsamtal. Tyvärr är det rätt pilligt att byta telefon, det hade gått kunnat ligga direkt på toppsidan på telefonvyn, inte att man måste in i en undermeny - det hinner man inte när det ringer i den lur som inte är kopplad...

  5. #5
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av golfhenke Visa inlägg
    Vill bara flika in att rent generellt om en blåtandsapplikation funkar bra, medans en annan inte gör det, då är felet snarare applikationen än bilstereon. Dvs spotify har förmodligen inte anpassat sin applikation tillräckligt. Även telefoner kan strula tro det eller ej

    Så trots att jag inte har en golf 7 eller blåtand så hade jag nog felsökt genom att testa på någon annans bil (inte golf 7) och se om symptomet kvarstår. Är det då plötsligt löst, ja då är det dags att kontakt vw

    Mvh
    Jag tror dig! Det finns ju flera felkällor. Vid framtida service så görs ju SW uppdatering av bilar och vad det gäller telefoner så kör man ju sådana då och då vilket inte alltid löser problemen. För min del accepterar jag lite skakig funktion. Fungerar ofta...

    Citat Ursprungligen postat av luftkyld Visa inlägg
    .......Jo, jag har googlat mig fram till att Spotify kombinerat med Android inte funkar nåt bra......
    Android - inte direkt ovanligt.........

    Spotify funkar bra (of line mode) i bilen förutom text stödet osv. Får duga så länge. Är inte expert inom området.

    /Peter
    Senast redigerad av Peter-C den 2014-04-09 klockan 21:07.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Har RCD510. Fick låtinfo via Spotify med KitKat (4.4.2).
    Innan KitKat gav den bara "BT-Audio".

  7. #7
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av Fredrix Visa inlägg
    Har RCD510. Fick låtinfo via Spotify med KitKat (4.4.2).
    Innan KitKat gav den bara "BT-Audio".
    Bra med lite feedback. Själv har jag Android 4.1.2 och kan troligen inte uppgardera, inte enligt Samsung tjänsten (Galaxy S2). De andra hemma har nyare versioner S3 och S4......

    Vad det gället tillfälliga BT avbrott berodde det nog på att jag glömt att permanent verifiera BT adressen i telefonen för ena bilen, då sökte den om med jämna mellanrum. Funkade ju i den andra Golfen.

    Själv tycker jag inte det är så viktigt att få upp spellista, huvudsaken är att ljudet kommer…… (Surt sa räven )

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  8. #8
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Citat Ursprungligen postat av Fredrix Visa inlägg
    Har RCD510. Fick låtinfo via Spotify med KitKat (4.4.2).
    Innan KitKat gav den bara "BT-Audio".
    Samma här på en rns510

    Skickat från min C6903 via Tapatalk
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  9. #9

    Reg.datum
    aug 2010
    Namn
    Johan Lundmark
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    26
    Synd att samsung är så sega (om de ens erbjuder) uppdatering, man får väl roota skiten tillslut...

    Jag är ingen finsmakare av musik, men hade vart trevligt att kunna byta album på radion...
    Får skaffa nån hållare till telefonen annars... så man säkrare kan fippla med den och se skärmen när man kör...

  10. #10

    Reg.datum
    aug 2010
    Namn
    Johan Lundmark
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    26
    Uppdaterar en gammal tråd... bilen i tråden är inte kvar sen länge. Radion funkade bara halvbra.

    Min förra golf 2016 fick jag aldrig android auto att funka - uppdaterade både mjukvara i radion och i telefonen utan framgång, ett kort tag funkade en testversion av mirrorlink med navigation, men av diverse skäl så sket jag i detta... bytte till en iPhone som jobbtelefon för ett par månader sen, allt funkade perfekt med i-fånen (i detta avseende, att telefonen är korkad ur andra aspekter må så vara). Nu har jag bytt till min 3e golf 7:a, med ytterligare en variant på radio. Precis samtidigt tryckte de ut en uppdatering på min telefon (Huawei P8 Lite) och nu funkar faktiskt Android Auto i nya bilen - vet inte om det hade funkat i gamla. Dock känns den väldigt buggig ändå, så jag fortsätter köra navigation och telefon via iPhonen...

Liknande ämnen

  1. Spotify + telefon i RNS-510
    Av softishman i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-01-27, 17:12
  2. Svar: 21
    Senaste inlägg: 2012-04-15, 11:53
  3. Musik via blåtand i RCD510
    Av frazer i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-06-27, 15:56
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-11, 23:12
  5. Golf IV, skillnad på ljud och ljud.
    Av Falcor i forum VW-forum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-10-01, 19:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin