Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 2345
Resultat 81 till 83 av 83
  1. #81

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    står lite still fick kulorna ur inre vänster fram drivknut i handen när jag skulle kika på skicket :P men det är fixat nu.

    Näst på tur är dragning av kupé och motorvärmarkablage samt en slangvärmare. Sen ska jag ta tag i fästena.
    En kille här i luleå som jag snackat lite med som precis gjort om sitt bakre fäste genom att kapa bort fästskenan från syncrolagringen
    och svetsa på E30-lagret efter att han borrat fyra hål och punktat. Schimsade ner fästet 4mm som E30 lagret bygger mer (98mm vs 90mm). Ska nog göra likadant, men göra egna fästen, har måttat och mallat nästan klart för det.

    Är ju bara så jäkla kallt så man är inte så sugen på bilskruvande

    Hur går det själv, händer det något?

  2. #82

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Ja jag kapade loss ändarna på fästet.
    Och gjorde nya med rätt mått.

    Och jag tror jag lade 4-5 brickor mellan.
    Så det måttet stämmer nog bra.

  3. #83

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Min dörrlåskista till förardörren gillar att hamna i baklås så en ny är beställd och ska då göra om armen från dörrhandtaget så att det passar i originalarmet (utan påsvetsad förlängning) sä bilen har stått senaste veckorna. Samt att det inte varit så mycket snö/is att sladda på, för en gångs skull tråkigt med för tidig vår :P

    Andra skälet till att den stått är att jag har en helt sabbad inre drivknut vänster fram som skall bytas mot en ny som handlades från moderlandet. Ska bara orka skruva också...

    Sen är det dags att ta tag i kardanlagringarna, behövs inhandlas lite fyrkantsprofil bara, någon som har tips på bra ställen att handa sånt?

    Sen vad som händer över sommaren får man se.

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2016-01-09, 13:34
  2. Vart går kablarna? Golf Syncro -88
    Av Janne.M i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-10-27, 17:21
  3. Uppfräschning av lupo?
    Av krillee i forum VW-forum
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-03-09, 10:26
  4. Golf 2 Syncro -88
    Av bollkontroll i forum Projektforum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 11:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin