Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    Teroxtosin
    Gäst

    Problem med en Vw passat 1.8t-02

    Hallå
    Jag köpte mig en vinterbil för en vecka sedan, en Vw Passat Kombi 1.8t-02 har gått 29tmil och känns som ny bil både invändigt och när man kör
    Allt var frid och fröjd tills för 2 dagar sedan då jag fick upp gul motorlampa lysande, och felsökte och fick felkod nånting med p, men var iallafall nåt om "lean mixture" så vi noll ställde felkoden och kolla luftburken o tändstiften och såg att ventilkåpspackningen va trasig o läckte olja till cylinder 3,4. köpte nu igår och bytte packningen och stiften gick som en dröm efter men idag så vart det gul motorlampa lysande igen, men återigen inge missljud från motor, turbo elr växellåda, samt att den fortfarande är lika pigg som innan, och ryker inte mer.. vad ska man felsöka först? kan de vara spridarna?
    MVH Ted

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Vladimir Stojanovic
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    531
    Har du kollat slangen till vevhusventilationen? Dom brukar spricka eftersom dom blir torra med tiden.

    Bara ett tips =)


    Mvh Vlado

  3. #3
    Teroxtosin
    Gäst
    dum fråga kanske, haha men var sitter vevhus ventilationen på dessa motoren? (har bara haft bmw 6or innan)

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    slangar.. vevhusventilations-slangar, torrsprickor(kika på slangen som går in på sidan av ventilkåpan, följ denna, brukar va murken)
    vaccum-slangar under insuget (finns en klassisk rackare med t-stycke som har en inbyggd backventil som brukar hänga sig i öppet läge, denna ventil går att köpa löst)

    tryckrör och slangen/arna på inloppet ner till turbon, innanför luftmassemätaren.

    sist men inte minst, luftmassemätaren själv.. svår att felsöka utan kännedom om friska värden och loggning.. enklast att byta till en frisk med samma artikelnummer.

  5. #5
    Teroxtosin
    Gäst
    okok, blir att kolla imorgon tack för tipsen kommer nån på fler skriv gärna

  6. #6
    Teroxtosin
    Gäst
    Ett fel ja hittade va att packingen mellan turbo och downpipe läcker, finns dom att köpa färdiga elr måste ja göra egen?

Liknande ämnen

  1. Knepigt problem med min Passat 1.9 TDI -02
    Av joan12 i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-07-15, 15:53
  2. Problem med ABS givare VW Passat 1,8T -04
    Av maccke i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-06-30, 10:38
  3. Problem med farthållare passat 1.8T 1999
    Av VWGolIV i forum VW-forum
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-08-16, 16:31
  4. Problem med larm/lås Passat 1.8t
    Av Falcor i forum VW-forum
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-01-06, 13:19
  5. Problem med passat 1,8T-01
    Av Tofflan i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 11:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin