Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Golf IV R32

  1. #1

    Reg.datum
    jul 2011
    Namn
    Bobban
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    148

    Golf IV R32

    Okej så detta är alltså mitt nya projekt. Efter det att min älskade GTI gick åt skogen.

    Jag skulle mer är gärna vilja ha lite go feedback från så många golf IV R32 ägare här på forumet. Mest angående köpråd och givetvis vad man ska se upp med.

    Vad är dom vanliga "felen" som man bör kolla efter och se upp för när det just kommer till R32:an Kan tillägas att den som jag har mitt sikte på även har DSG. vad bör man se upp med där problem med lådan osv samt haldex driften är det nått där som man bör kolla extra på. Ja alla möjliga typsiska fel som man bör se upp med skulle uppskattas om ni kunnde fylla på med för att underlätta mitt val i det möjligt kommade köpet =)


    MVH

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2008
    Namn
    T.Englund
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    110
    Jag har haft min 03-a i 2,5 år, kört snart 7000 mil med den. Enda jag behövt göra förutom servicear är att jag bytt bägge topplagringarna på fjäderbenen fram, samt kylvätsketempgivaren.

    Det som i nuläget är paj på min som jag förstått är rätt vanligt på mk4 överlag är att microbrytarna i dörrlåsen ger upp, så bilen vet inte att dörren är öppen, och låser sig lite titt som tätt om man inte tänker sig för..

    Men sålänge den har schysst servicehistorik och ger ett bra intryck så skulle jag inte vara speciellt orolig för annat än slitagedelar.

    Mina 2 cents... finns garanterat fler infallsvinklar.. Glad midsommar! =D

  3. #3

    Reg.datum
    jul 2011
    Namn
    Bobban
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    148
    Citat Ursprungligen postat av badtab Visa inlägg
    Jag har haft min 03-a i 2,5 år, kört snart 7000 mil med den. Enda jag behövt göra förutom servicear är att jag bytt bägge topplagringarna på fjäderbenen fram, samt kylvätsketempgivaren.

    Det som i nuläget är paj på min som jag förstått är rätt vanligt på mk4 överlag är att microbrytarna i dörrlåsen ger upp, så bilen vet inte att dörren är öppen, och låser sig lite titt som tätt om man inte tänker sig för..

    Men sålänge den har schysst servicehistorik och ger ett bra intryck så skulle jag inte vara speciellt orolig för annat än slitagedelar.

    Mina 2 cents... finns garanterat fler infallsvinklar.. Glad midsommar! =D


    Tack för svaret jo den jag har kikat på verkar va väl omhändertagen. Det som får mig att tveka lite är just DSG lådan det är den gammla DSG6 lådan som jag förstår iallfall ska va lite bättre än 7:an nu vet jag ju inte hur du har det med din 32:a kör du manuell eller DSG? samt vad är det specefikt man bör lyssna och känna efter med dsg låder just också att jag antar om nått "rasar" i en DSG låda blir det icke så billigt kan jag tänka mig.

    Glad midsommar till dig med =)

    mvh

Liknande ämnen

  1. Golf r32 IV -03, värmeproblem
    Av sciroccoGTX i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-06-01, 17:41
  2. Fälgstorlek Golf IV R32
    Av debren i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-11, 23:17
  3. Bromsar golf IV GTI/R32
    Av 3L1T i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-12-21, 14:56
  4. golf IV R32
    Av axel i forum VW-forum
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2007-09-15, 21:19
  5. Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 10:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin