Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    zyx
    Gäst

    Har jag centrallås?

    Hej, första posten här.

    Har köpt mig en Golv IV 1.4 1998. Dum fråga, men jag undrar om/hur jag kan se om bilen har centrallås. Centrallåset, om den nu har det, funkar inte. Vill inte börja rota i grejerna om den nu inte har det. Kanske ska det finnas en knapp på dörrsidan för låsning/upplåsning? Min har inte det i alla fall.


    Bilen är en tysklandsimport så utrustningsnivån kan skilja sig från de svensksålda. Bilen har minimal utrustning. Inga fönsterhissar, manuellt inställbara backspeglar, ingen stolsvärme, ingen halvjusautomatik mm. Dock har bilen AC.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jim Brännlund
    Medlemsnr
    5394
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    782
    Har du inte knapp för låsa/låsa upp i förardörren så har du nog inte c-lås. Men det är bara en gissning, om även en kvalificerad sådan.

  3. #3
    zyx
    Gäst
    Tack, jag misstänkte det också.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Vladimir Stojanovic
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    531
    Jag är nästan säker på att din bil ska ha C-lås. Men jag kan ha fel.

    Har du kollat igenom säkringarna? Kan hända att en säkring är dålig och därför funkar inte C-låset.

    Visst är den sniiik-utrustad. Men det är ändå en Golf 4:a, så någon lyx får den ju ha


    Mvh Vlado

  5. #5
    zyx
    Gäst
    Tack för tipset. Ska kolla eventuella säkringar. Hur som helst så måste jag byta mikrobrytaren i låskistan på förardörren. Lyset tänds inte i kupén när dörren öppnas (alla andra dörrar tänder lyset). Då får jag svart på vitt om den har centrallås eller inte.

Liknande ämnen

  1. Vad har jag för modell?!:O
    Av Sunkan i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-20, 11:03
  2. Bikt: Jag har hädat...
    Av Manny i forum Off Topic
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-10-20, 15:42
  3. Vilken växellåda har jag?
    Av Muppen i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-17, 11:01
  4. Hur vet jag om jag har larm?
    Av Cullberg i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-20, 23:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin