Sidan 11 av 52 FörstaFörsta ... 89101112131421 ... SistaSista
Resultat 201 till 220 av 1029
  1. #201

    Reg.datum
    jul 2012
    Namn
    Farre
    Medlemsnr
    5079
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    594
    Funderar att köpa dessa bromsar fram
    Så jag undrar om det är nåt att ha???
    http://item.mobileweb.ebay.de/viewit...id=00861333595

  2. #202

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Zimmermann är hyfsat bra grejer och brembo har visst väldigt mycket reklamationer just nu så Zimmermann är nog ett bättre alternativ. EBC råder det ju blandade meningar om, men många kör på dem så de kan ju inte vara helt dåliga.

    Men bra pris var det ju.

  3. #203

    Reg.datum
    jul 2012
    Namn
    Farre
    Medlemsnr
    5079
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    594
    Tyckte att det var prisvärd!!

  4. #204

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    zimmerman gör mycket fina skivor.

    va gäller "hålborrat" så skall hålen vara gjutna om du skall köra det, inte borrade i efterhand då dom spricker väldigt lätt.
    zimmerman säljer skivor med gjutna hål i, men dom brukar ha annat mönster än det på bilden, så kolla upp att dom inte är borrade i efterhand för "sportigt utseende".

    slitsade skivor är betydligt bättre än hålborrade rent funktionsmässigt sålänge det är rätt gjort å inte blir nå missljud.

    osäker på hur EBC black stuff funkar, men dom verkar vara snäppet under green stuff i sortimentet.. greenstuff funkar fint till vardags till å från jobbet, men kör man lite hårt på gata och får upp dom i temperatur så dammar dom REJÄLT och äts upp på nolltid.. bland dom sämre belägg jag testat faktiskt.

  5. #205

    Reg.datum
    jul 2012
    Namn
    Farre
    Medlemsnr
    5079
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    594
    Citat Ursprungligen postat av Sn00k Visa inlägg
    zimmerman gör mycket fina skivor.

    va gäller "hålborrat" så skall hålen vara gjutna om du skall köra det, inte borrade i efterhand då dom spricker väldigt lätt.
    zimmerman säljer skivor med gjutna hål i, men dom brukar ha annat mönster än det på bilden, så kolla upp att dom inte är borrade i efterhand för "sportigt utseende".

    slitsade skivor är betydligt bättre än hålborrade rent funktionsmässigt sålänge det är rätt gjort å inte blir nå missljud.

    osäker på hur EBC black stuff funkar, men dom verkar vara snäppet under green stuff i sortimentet.. greenstuff funkar fint till vardags till å från jobbet, men kör man lite hårt på gata och får upp dom i temperatur så dammar dom REJÄLT och äts upp på nolltid.. bland dom sämre belägg jag testat faktiskt.
    Ok!
    Menar du dem??
    http://www.ebay.de/itm/ZIMMERMANN-GE...item484aafe0ce


    Hur går det ? Har du hunnit göra nåt???

  6. #206

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    ja precis, DET mönstret brukar dom ha när dom är gjutna.

    kikade lite som hastigast igår, sedan åkte jag till en polare å firade hans 32årsdag.
    jag började mäta upp lite givare/jordkablar och tror jag hittade nått skumt, men hade inget elschema så jag lät det vara sålänge.

    idag har jag fiskat upp elscheman mm, och ska alldeles strax ge mig på den, hör av mig när jag vet mer!

  7. #207

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av Janne.M Visa inlägg
    och brembo har visst väldigt mycket reklamationer just nu så.....
    Var har du hört det?

  8. #208

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Polarn som är BC på reservdelsfirma i stan.

  9. #209

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Men det är likaväl 50/50 och lite hörsägen.
    Har ju kört ganska mycket brembo och är nöjdare än jag trott.
    Polaren jobbar ju åxå med reservdelar , jag har ju åxå gjort det och har aldrig hört det ens?
    Tror det är lite hokuspokus om jag ska vara ärlig.

  10. #210
    MiWi
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Men det är likaväl 50/50 och lite hörsägen.
    Har ju kört ganska mycket brembo och är nöjdare än jag trott.
    Polaren jobbar ju åxå med reservdelar , jag har ju åxå gjort det och har aldrig hört det ens?
    Tror det är lite hokuspokus om jag ska vara ärlig.
    Även jag har hört talas om det från en huvudgrossist här i Stockholm. Verkar vara mycket andrahandssorteringar som egentligen ska säljas under annat märke som packas fel och skickas ut som Brembo.

    Men hur relevant är detta med tråden egentligen Lillen? Nu vill jag se Farre gasa livet ur en färdigmappad Rallye snart!

  11. #211

    Reg.datum
    jul 2012
    Namn
    Farre
    Medlemsnr
    5079
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    594
    Den skal vara nästan färdigt mappad enligt sn00k
    nu är det bara soppan som inte räcker till trots ny pump och 3,5 bar tryckregulator.
    ska försöka med en annan pump från k-jet.
    Så vi får se hur det blir

  12. #212

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    högsta laddtrycket samt lite finputs på tändkurvan kvar.

    det sitter tydligen en 2E, AGG, ABF pump på dessa tidiga -89 rallyes när dom har 2-pumps konfiguration.
    problemet är inte att pumpen är gammal/ny utan att den är av helt fel typ och alldeles för liten och klen då den bara flödar 100l/h vid 3.0bars tryck.
    (vi kör den nu på 3.5bar + lite drygt 1bar i laddtryck.. dvs 4.5-4.7bar.. så flödet lär inte vara över 70l/h just nu.)

  13. #213

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Ahh SORRY.
    Got carried away from topic!
    Var inte meningen att kapa tråd alls.

    Så klart vill även jag se mer av trådens ämne , den är lite läcker ju!

  14. #214
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Dags att byta rubriken på denna projekttråd ;-)

    När får man chansen att titta närmare på pärlan, Bugrun ?
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  15. #215

    Reg.datum
    jul 2012
    Namn
    Farre
    Medlemsnr
    5079
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    594
    Förhoppningsvis på bugrun,har tänkt komma på lördag och åka hem på söndag!
    Nu väntar jag bara att sn00k ska få ordning på grejerna,samt ska byta utväxling på 5 växeln och
    sen återstår det att montera nya dörrsidor ,spacers bak, tänkte uppgradera bromsarna från audi s2 om jag hinner,
    då är jag redo för bugrun

    men vi får se hur det blir

  16. #216
    MiWi
    Gäst
    Du bör kunna ha Cupras 4x100 305mm-skivor fram med ok samt okhållare från 312mm VAG. Bak kan du använda nav från Lupo med skivbroms, i kombination med bakok med okhållare från VAG med 256mm bakskiva. Använd 256mm ventilerad framskiva från Polo tex så får du 4x100. Enkel bigbrakelösning.

  17. #217

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    Fanns ju brembo ok, kompletta och skivor, tror de var Skoda rs ok bak också 4000;- var väl en på klubben som sålde, gti 16v säljes i delar.

    Säkert sålt, tveksam om du får på brembo oken också. Iafl om du har 16' minns ej vad du köpte. Hoppas vi ses på lördag på Bugrun!!

  18. #218

    Reg.datum
    jul 2012
    Namn
    Farre
    Medlemsnr
    5079
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    594
    Brembos från cupran växer inte på träd Har letat efter dem ett tag.
    Ringde faktist idag vw och oken kostar ca 5600kr st ok hållaren 1200kr st
    Det konstiga är att prislappen var ca 1600kr för ca 7 år sen per st.

  19. #219

    Reg.datum
    jul 2012
    Namn
    Farre
    Medlemsnr
    5079
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    594
    Från vilken bil ok samt hållare på 312 mm som passar???

    Citat Ursprungligen postat av MiWi Visa inlägg
    Du bör kunna ha Cupras 4x100 305mm-skivor fram med ok samt okhållare från 312mm VAG. Bak kan du använda nav från Lupo med skivbroms, i kombination med bakok med okhållare från VAG med 256mm bakskiva. Använd 256mm ventilerad framskiva från Polo tex så får du 4x100. Enkel bigbrakelösning.

  20. #220
    MiWi
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av farre80 Visa inlägg
    Från vilken bil ok samt hållare på 312 mm som passar???
    Mk3-naven fungerar fint med okhållare från Mk4, G60-naven är identiska med Mk3 när det gäller bromsokshållare.

    Valfri VAG med de oken samt okhållarna (passar från A6, TT, A4, Passat, Mk4 med flera). Samma ok på 288mm-bromsarna, endast okhållaren som skiljer dem åt.

    Cupraskivorna finns ju att köpa relativt billigt via Ebay, vanliga ventilerade 305mm med 4x100. Artikelnumret på 305x28mm-skivorna är 6KL 615 301 och finns hos VAG också, har tyvärr ej koll på exakt pris men det ligger omkring 1800 kr/skiva utan rabatt.

    Ett billigare alternativ som kräver mer hantverk är skivor från Fiat Coupé Turbo, de är på 305x28mm med 4x98 i bultmönster (alltså identiskt med Cupra R förutom bultmönster, använder även samma Brembo 4-kolvsok som Seaten). Borra fyra nya bulthål i skivan, svarva upp navhålet till 65mm (är 59mm original) och sen är det bara att montera. Går även att modifiera nuvarande bulthål (13,2mm original, borras till 14mm och ska fungera därefter). Är även betydligt lättare (och billigare) att hitta. Går även att hitta från Alfa GTV.

    Med tanke på din verkstad så förmodar jag att du har verktyg för detta, så det är nog ett rimligt alternativ för dig.


    Lupos baknav från skivbromsad modell har samma infästning som Mk2, använder däremot Mk4-lager i sitt nav och är en bra investering om du vill ha 256mm-skivor bak som är ventilerade. Bromsokshållare med aluminiumok från valfri VAG med 256mm-bakbroms, 256mm framskiva som är ventilerad med 4x100 och du har en bigbrakesetup klar som dessutom är OEM rakt igenom.
    Senast redigerad av MiWi den 2013-05-22 klockan 03:08.

Liknande ämnen

  1. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-04-28, 00:17
  2. Golf 1 med porsche v8
    Av 2.0 8v i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-21, 21:29
  3. Vattenproblem med Golf Rallye!
    Av Rafari i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-21, 15:01
  4. Borttagna sidolister mk2, vad sägs om detta?
    Av JettaGTS i forum VW-forum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-11-06, 23:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin