Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1
    JWO
    Gäst

    Problem Golf V GTI

    Idag på väg hem från golfbanan så åkte jag iväg precis som vanligt men efter några minuter började inte bilen ladda ordentligt som den skulle det hackade lite och sen laddar den lite... detta var vid full gas, alltså man bara tryckte full gas men det händer knappt ingenting...bilen hackade lite och sen kom det lite varv... bilen hade ingen ork med andra ord,

    vad är det som hänt?
    Senast redigerad av JWO den 2007-08-05 klockan 20:34.

  2. #2
    JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av JWO Visa inlägg
    Idag på väg hem från golfbanan så åkte jag iväg precis som vanligt men efter några minuter började inte bilen ladda ordentligt som den skulle det hackade lite och sen laddar den lite... detta var vid full gas, alltså man bara tryckte full gas men det händer knappt ingenting...bilen hackade lite och sen kom det lite varv... bilen hade ingen ork med andra ord,

    vad är det som hänt?
    Om man kan tänka sig att det är LMM som är sönder, hur länge kan man köra med den isåfall innan något annat ta skada?

  3. #3
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Som vanligt är det nog bäst att börja med att kolla fel loggen.


    .

  4. #4
    JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    Som vanligt är det nog bäst att börja med att kolla fel loggen.


    .
    Ska göra det idag tänkte jag, förhoppningsvis är det inget stort!

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Basti
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    203
    JWO

    Varit o felsökt hos VAG än?

  6. #6
    JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Basti Visa inlägg
    JWO

    Varit o felsökt hos VAG än?
    Enligt VAG.com så va det något med bränslet men jag tog bort min dumpventil så de inte skulle klaga på den och sen lämnade jag in den för reparation/felsökning. Får se vad det blir av, de trodde att de va tändspolarna som hade gått...

  7. #7
    JWO
    Gäst
    Jag tog bort dumpen och sedna lämnade in bilen på VAG för rep. ska hämta den om 30 min, det var tydligen LMM som hade lossnat av någon anledning, så de hade de fixat sen hade de uppdaterat min programvara för den skulle förnyas!

    Så nu ska den gå som ett skott igen!

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    megasiken
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    117
    Så du ska inte köra med vtech´s programvara nu sedan du gjort uppdateringen?

  9. #9
    JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av megasiken Visa inlägg
    Så du ska inte köra med vtech´s programvara nu sedan du gjort uppdateringen?
    Den åker i på fredag igen!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin