Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Gunnar Ahlgren
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    9

    Passat Variant 1,9tdi-99. Tjuvström å andra mysko problem med elen.

    Har bytt torkarmotorn bak och spaken till denna på rattstången. Har kollat ledningarna som kommer upp från golvet vid förarsidan, men hittar inte nåt konstigt. Innerbelysningen fungerar inte heller, har bytt armaturen. Vet nån vad jag ska göra för att få igång dessa två saker.
    Nu till det värsta: jag har satt en multimeter mellan batteriet och jord och där kan jag se att multimetern visar 12,2 volt. Vilket måste betyda att det "rinner" iväg ström fastän inget är igång. Kan någon tala om för mig vart jag ska börja leta. Finns det speciella fel för just Passaten ( min första) så skulle jag vilja få reda på det.
    Tacksam för svar

  2. #2
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Mät "tjuvströmen" samtidigt som en kompis rycker säkringarna 1&1, så kanske du kan hitta vad det är iaf.
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  3. #3
    bmk
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av caddy00 Visa inlägg
    Har bytt torkarmotorn bak och spaken till denna på rattstången. Har kollat ledningarna som kommer upp från golvet vid förarsidan, men hittar inte nåt konstigt. Innerbelysningen fungerar inte heller, har bytt armaturen. Vet nån vad jag ska göra för att få igång dessa två saker.
    Nu till det värsta: jag har satt en multimeter mellan batteriet och jord och där kan jag se att multimetern visar 12,2 volt. Vilket måste betyda att det "rinner" iväg ström fastän inget är igång. Kan någon tala om för mig vart jag ska börja leta. Finns det speciella fel för just Passaten ( min första) så skulle jag vilja få reda på det.
    Tacksam för svar
    Som tidigare svarat øver, mat inte volt men ampere på din multimeter, (kopla loss en pol och kopla den i serie)

    senn rycker du en och en sakring, nar mataren går til noll vet du vilken kurs det e och eventuelt vart du skal leta.

  4. #4
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Precis, du lossar alltså pluspolen från batteriet, och mäter ampere däremellan.

    Mellan plus och jord ska den visa över 12 volt, med motorn igång runt 14 volt.
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

Liknande ämnen

  1. Passat -99 1,9 tdi. Problem med el.
    Av caddy00 i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-02, 01:32
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 09:09
  3. Problem med tjuvström....
    Av VWGolIV i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-05, 00:41
  4. Motorvärmare Passat variant 1,8T -99
    Av Lillen i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 11:30
  5. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 10:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin