Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 27
  1. #1
    AeroPlus
    Gäst

    Vad gör era vw 100-200 km/h ?

    Hej,

    Vad gör era vw Golf 5 och 6 trimmade :

    100-150 km/h
    100-180 km/h
    100-200 km/h

    Skriv gärna bilens effekt vilket motor mm..

    Mvh

  2. #2
    itouch
    Gäst
    Du kanske ska skriva vilken utrustning tiderna ska gälla med också, skiljer ju mot mätare, Racelogic eller g-tech
    Senast redigerad av itouch den 2012-05-18 klockan 00:47.

  3. #3
    Styrelsen
    Medlemsansvarig
    Hedersmedlem
    Lilla_Vargens avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mårten Svensson
    Medlemsnr
    3745
    Ort
    Örkelljunga
    Inlägg
    1 837
    Citat Ursprungligen postat av itouch Visa inlägg
    Du kanske ska skriva vilken utrustning tiderna ska gälla med också, skiljer ju mot mätare, Racelogic eller g-tech
    Detta är ganska MYCKET viktig info om man överhuvudtaget ska kunna ha ngn sort gämnförelse.
    Det enda sättet att få det exakt är väl samma bänk + samma tidtagningsutrustning ?!??

    Upplever mest att familjepulkan INTE är den snabbaste men absolut den bekvämaste ;-)
    Lupo GT-Bahn Edition, Polo 16V for FUN, Touran familjepråm samt T5 i jobbet :-)
    VW Club Sweden. för dig som vill ha ett roligare ägande av VOLKSWAGEN

  4. #4
    Chesmal
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av pudas Visa inlägg
    Min Golf är otrimmad, men jag kommer alltid fram i tid endå!
    Fan vad roligt att höra, vad har du för färg ?

    Är själv nyfiken på vad min bil gör med dom nya uppgraderingarna !
    Finns det någon trevlig människa i närheten av Göteborg som äger nån sorts av utrustning som har lust att ta en kväll framöver ?

  5. #5
    AeroPlus
    Gäst
    Hej,
    Ber om ursäkt för att jag inte kom fram med tillräcklig information..

    Självklart skall tiderna läggas upp tagna med Racelogic, g tech eller något annat riktigt utrustning..

    Börja ovannämnda intervaller med 10 km/h ,alltså 100-150 ger ni fullt vid 90 km/h..

    Lycka till..

    Mvh

  6. #6
    bmk
    Gäst
    Kanske jag e ute och kør men dom tiderna ser jag som helt ointressant, det e endå hastigheter som e långt øver tillåtna.

    det som e intressant e haller varv tider typ kinnekulle/sturup/mantor/nurnburg osv........0-100 kan ju iof vara intressant.

    vet inte vad du e ute efter men ser i din signatur att du troligt vis kør en saab, och då e det vall rakt fram tider som galler.Alla som har en VW och først och framst golf/polo så vet man att rakt fram åkandet igentligen e tråkigt det e i kurvorna det e skoj...
    ( førvånar mig inte om mårtens lupo e snabbare rundt kinnekulle enn din saab t.eks)

  7. #7
    AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av bmk Visa inlägg
    Kanske jag e ute och kør men dom tiderna ser jag som helt ointressant, det e endå hastigheter som e långt øver tillåtna.

    det som e intressant e haller varv tider typ kinnekulle/sturup/mantor/nurnburg osv........0-100 kan ju iof vara intressant.

    vet inte vad du e ute efter men ser i din signatur att du troligt vis kør en saab, och då e det vall rakt fram tider som galler.Alla som har en VW och først och framst golf/polo så vet man att rakt fram åkandet igentligen e tråkigt det e i kurvorna det e skoj...
    ( førvånar mig inte om mårtens lupo e snabbare rundt kinnekulle enn din saab t.eks)
    1 Anser du att dessa tider är ointeresanta så kan du hålla dig borta från trådet,svårare än så är det inte.
    2 Du kan starta ett annat tråd om hur Mårtens lupo står sig mot min runt kinnekulle.
    3) Det finns gott om vw folk som under alla dessa år har kört på Björkvik eller liknande men sällan man ser några acc tider rakt fram så därav jag startade denna tråd,intresse finns trots allt..

    Mvh

  8. #8
    bmk
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av AeroPlus Visa inlägg
    1 Anser du att dessa tider är ointeresanta så kan du hålla dig borta från trådet,svårare än så är det inte.Mvh
    Med tanke på antall svar du fått så e det nog inte bara jag som tycker så......

    Citat Ursprungligen postat av AeroPlus Visa inlägg
    2 Du kan starta ett annat tråd om hur Mårtens lupo står sig mot min runt kinnekulle.
    Neee....men forstår att detta va ett sårt punkt.

    Citat Ursprungligen postat av AeroPlus Visa inlägg
    3) Det finns gott om vw folk som under alla dessa år har kört på Björkvik eller liknande men sällan man ser några acc tider rakt fram så därav jag startade denna tråd,intresse finns trots allt..Mvh
    100++ Neee.....0-xxx ja, 201 och 402 ja.

  9. #9
    AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av bmk Visa inlägg
    Neee....men forstår att detta va ett sårt punkt..
    Sårt punkt ?Hade jag velat ha en bilen för kinnekulle då hade jag satsat på något annat,men jag är lika intresserad av det som du är för rullande start.

    Citat Ursprungligen postat av bmk Visa inlägg
    Med tanke på antall svar du fått så e det nog inte bara jag som tycker så........
    Kollar man på youtube så ser man klart och tydligt stort intresse för rullande körning bland vw bilar,dock verkar dom personerna inte hänga här riktigt eller så harddom inte tillgång till äkta mätutrustning..

    Citat Ursprungligen postat av bmk Visa inlägg
    100++ Neee.....0-xxx ja, 201 och 402 ja.
    Starta eget tråd för det,förstår inte riktigt vad är ditt problem ?
    Är du ute för att jävlas säg till ?

    Håll dig till on topic,har du inga tider att komma med låt det vara.

    Mvh

  10. #10
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Nu tycker jag att vi alla lugnar ner oss lite...

  11. #11
    Chesmal
    Gäst
    Härlig tråd det här med mycket energi !

    Någon som vill följa med på ett yoga pass innan jag gör en effektmätning på bilen ?

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av chesmal Visa inlägg
    någon som vill följa med på ett yoga pass innan jag gör en effektmätning på bilen ?
    =)

    =o

  13. #13
    GTI30EDITION
    Gäst
    Jag förstår inte argumenten NI har som "hugger" på trådskaparen. Om man som i detta fallet startar en tråd just om 100-200 tider, som är ett VÄLDIGT välkänt begrepp (självklart inte om man har en Golf MK1 eller MK2 orginal, dom gör inte 200 blås riktig GPS fart, inte en Lupo heller för den delen) för oss som kör på flygfält (M5-Board, GT-board, Björkvik osv).

    Man mäter förslagsvis med en Racelogic Performance box, eller en driftbox.

    För Er som bara kastar skit på trådskaparen eller som inte har något vettigt att skriva i tråden, håller er borta från den!

    Andra trådar på det här forumet har låsts för mindre "skitsnack" men här verkar ribban ligga högre.

    Så, ni som är intresserade. Ut och gasa med era VW bilar och ge oss lite tider.

  14. #14

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Då får vi hoppas på lite tider från de snabba bilarna här på forumet, självklart skall man få skriva om detta också! Är man inte intresserad av att veta dessa tiderna så finns det som sagt ingen anledning att hacka på TS.

  15. #15
    bmk
    Gäst
    Om mina innlägg har uppfattas som "hackande" så ber jag om ursäkt. Men. Man har nått som heter ytringsfrihet.

    Det jag mena på e att tror denna tråd inte helt platssar rätt har. Folk flest här inne e inte intresserade av dessa tider. TS har sjalv inte delat desse som jag sälv tycker e svakt.

    Men man kan ta fel.

  16. #16
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av bmk Visa inlägg
    Om mina innlägg har uppfattas som "hackande" så ber jag om ursäkt. Men. Man har nått som heter ytringsfrihet.

    Det jag mena på e att tror denna tråd inte helt platssar rätt har. Folk flest här inne e inte intresserade av dessa tider. TS har sjalv inte delat desse som jag sälv tycker e svakt.

    Men man kan ta fel.
    Att sedan jämföra TS fina SAAB 9-5 Aero med en Lupo är som att jämföra en hare mot en sköldpadda tyvärr. Och Lupon är i detta fall inte haren. Det skulle tyvärr bli lekstuga för Saaben och Lupon skulle bli avhängd rakt fram och även på bana med likvärdiga förare.

  17. #17
    Wolfen
    Gäst
    En sak förstår jag inte... förut fick man inte fråga eller säga ett ord, inte ens tänka om nåt annat bilmärke än VW och nu plötsligt kommer en som kör en SAAB (och bara SAAB) och startar en tråd... om sin SAAB!!
    F*n va liberala vi (läs moderatorerna) blev!
    Senast redigerad av Wolfen den 2012-05-28 klockan 06:44.

  18. #18

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Citat Ursprungligen postat av Wolfen Visa inlägg
    En sak förstår jag inte... förut fick man inte fråga eller säga ett ord, inte ens tänka om nåt annat bilmärke än VW och nu plötsligt kommer en som kör en SAAB (och bara SAAB) och startar en tråd... om sin SAAB!!
    F*n va liberala vi (läs moderatorerna) blev!
    Vem har sagt att man måste äga en VW för att skriva på VW GTI Klubben? Det hör väl inte hit att TS kör Saab, är han intresserad av VW så får han såklart skriva här. Tråden heter dessutom: "Vad gör era vw 100-200 km/h" Nu återgår vi till ämnet tack!

  19. #19

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Om någon här uppe i norr har en driftbox eller liknande att låna en sväng så hade jag gärna kollat mina tider nu när min bil är orginal.
    För om 1½ vecka så sitter det lite annat på den så skulle vara kul att se skillnaden mellan nu och då.

  20. #20
    Wolfen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Vem har sagt att man måste äga en VW för att skriva på VW GTI Klubben? Det hör väl inte hit att TS kör Saab, är han intresserad av VW så får han såklart skriva här. Tråden heter dessutom: "Vad gör era vw 100-200 km/h" Nu återgår vi till ämnet tack!
    Haha jag ser att du känner dig träffad. Bra Sa JAG att man måste äga en VW för att skriva på VW GTI Klubben? Nej, jag märkte bara vilket enormt steg du och dina M-kollegor har gjort Som sagt, det var ju inte så länge sen när man inte fick säga nånting om nåt annat bilmärke, Gud förbjude Och en sak till, dumförklara mig inte, jag vet vad det står i rubriken, men vi alla (!) förstår att han frågar det i syfte till att jämföra värdena med sin SAAB
    NU kan vi återgå till ämnet. Tack själv

Liknande ämnen

  1. Svar: 64
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 21:50
  2. Vad väger era golf Mk1 or!?
    Av tjipp i forum VW-forum
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2008-07-09, 13:38
  3. 100-150 km/h
    Av Aero++ i forum VW-forum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-06-24, 22:52
  4. Vad drar era bilar?
    Av Fredrick i forum VW-forum
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2007-06-13, 07:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin