Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 78
  1. #1
    christoffer_c
    Gäst

    VW Caddy GT MK1 *B.A.D Edition*

    Tja,
    Tänkte kasta upp en projekttråd för min Caddy som ska bli klar till BugRun 2012.
    Ca 2 månader kvar! så skynda skynda

    Tanken är :
    Ny lack.
    Montera sänkningsstats (Coils fram och axelflipp bak).
    Custom interiör (om tid finnes).
    Ombyggd tank.
    Custom stötfångare fram och bak.
    Störtbåge.


    Flakplåten avplockad, Snudd på ingen rost!! det tackar vi för. :


    13" Centra-fälgarna som sak på! :
    Senast redigerad av christoffer_c den 2012-05-29 klockan 22:04.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Ser trevligt ut, skall bli roligt att följa =)

  3. #3
    christoffer_c
    Gäst
    Idag åkte inredningen ut, framrutan , motorhuven och allt i fronten demonterat!
    Väntar på att ny frontplåt samt Coilisarna ska komma hem!


    Inte så farligt med rost i golvet. däremot en massa vatten på passargerarsidan vilket måste undersökas!

  4. #4
    A-performance
    Gäst
    Trevligt Har med en Caddy som jag fixar i ordning..

  5. #5
    christoffer_c
    Gäst
    Tack för responsen

    Idag började jag slipa ner bilen, så 30% av högersidan är nu slipat. Måste göra det i etapper så man kan göra något annat när man tröttnat på att slipa.

    Bakrutan demonterad och störtbågen är på plats igen för måttande till ombyggnad


    Bakaxel demonterad.


    Bakaxeln satt inte så fasligt hårt, bultarna gick tom att gänga av utom U klammerserna som jag fick kapa.



    Fullt ös! som sagt, ska lackas och göras i ordning på 2 månader innan BugRun
    //Christoffer
    Senast redigerad av christoffer_c den 2012-03-25 klockan 18:35. Anledning: ändrade bildlänkar.

  6. #6
    A-performance
    Gäst
    Kämpa på!

    Kommer bli nice som faan detta..Min caddy ligger upp nu!..Hoppas du kikar!

  7. #7
    christoffer_c
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av A-performance Visa inlägg
    Kämpa på!

    Kommer bli nice som faan detta..Min caddy ligger upp nu!..Hoppas du kikar!
    Var ?

  8. #8
    A-performance
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av christoffer_c Visa inlägg
    Var ?
    här :P

  9. #9
    christoffer_c
    Gäst
    Nuså har det gått några dagar sedan jag uppdaterade här...
    har inte hunnit så mycket mer än
    1 . slipat av höger och vänster sida bakom dörrarna samt 80% av taket
    2 . boxat om bakaxeln för axelflippen samt borrat nya passhål ( bilder kommer senare )
    3 . beställt och fått hem coiloverkittet, ny front och nya rutlister.
    3 . demonterat framskärmarna
    4 . kapat bort fronten och provmonterat den nya.

    Puh! bara ösa vidare! , blir lite segt att stå ensam var enda dag i garaget, men fick som tur av besök och hjälp av lillebror i demonterandet av fronten.. det tackar vi för!

    Lite nya prylar :


    Slipat lite :


    Fronten demonterad :


    Nya fronten provmonterad:

  10. #10
    christoffer_c
    Gäst
    Bakaxeln provmonterad, och eftersom att den passade direkt så är det dags att svetsa klart boxarna och sedan lacka bakaxeln!


  11. #11
    christoffer_c
    Gäst
    Lite updates...

    Bilen ställdes ner på hjulen igen för att se hur sänkningen vart efter flippen. Vart helt perfekt, vill inte ha den lägre då jag ska kunna använda bilen också

    Samt påbörjat att måla motorrummet, inget jag är direkt stolt över men kan inte ha det vitt. så fram tills motorrenoveringen får det vara spraymålat och icke tillfixat.



    Säkningen vart helt okej


    Ser bra ut!, är dock snuskigt osugen på att fixa bakluckan :S



    Motorrummet blir svart!

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Ser ut att kunna bli bra det där =)

  13. #13
    christoffer_c
    Gäst
    Dåså, då är båda sidor + tak + runt rutorna färdigslipat. Nu är det bara dörrgångar och bak runt "bagageluckan" kvar
    (Host.. iof 2 dörrar och en huv också )



    Slipat och rent


    Skönt att upptäcka att underredsmassan gjort sitt jobb tidigare och det är 0 rost på trösklarna

  14. #14
    loop
    Gäst
    Gött!
    Jag kör ett rullande projekt. Är helt ny på detta med VW som hobbybil. Tror ni man kan lägga den lilla korta fjäderbiten bak på ovansidan utan problem? Och finns det några avrinningshål för vatten på flaket? Varför verkar alla köra med coils fram? Jag har kapat fjädrarna bara och så har jag gjort på alla tidigare bilar utan problem, det blir lite stötigt, men det får man leva med.

  15. #15
    christoffer_c
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av loop Visa inlägg
    Gött!
    Jag kör ett rullande projekt. Är helt ny på detta med VW som hobbybil. Tror ni man kan lägga den lilla korta fjäderbiten bak på ovansidan utan problem? Och finns det några avrinningshål för vatten på flaket? Varför verkar alla köra med coils fram? Jag har kapat fjädrarna bara och så har jag gjort på alla tidigare bilar utan problem, det blir lite stötigt, men det får man leva med.
    Är också helt ny när det gäller VW dock inte bilar i sig
    jag kommer nog lägga den korta på ovansidan beroende på om jag behöver den extra cm eller inte tror inte den spelar jättemycket roll. Avriningshål finns på min längs med väggen bakom stolarna på flaksidan.

    Coils kör man väl med för att slippa kapa och kunna ställa in hur hög/låg man vill att bilen är. dessutom påverkar man fjäderns egenskaper när man kapar den. så vill du göra rätt, beställ coils de är dessutom billiga

  16. #16
    loop
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av christoffer_c Visa inlägg
    Är också helt ny när det gäller VW dock inte bilar i sig
    jag kommer nog lägga den korta på ovansidan beroende på om jag behöver den extra cm eller inte tror inte den spelar jättemycket roll. Avriningshål finns på min längs med väggen bakom stolarna på flaksidan.

    Coils kör man väl med för att slippa kapa och kunna ställa in hur hög/låg man vill att bilen är. dessutom påverkar man fjäderns egenskaper när man kapar den. så vill du göra rätt, beställ coils de är dessutom billiga
    Bilar är inget nytt för mig heller. Pysslat med motorhobby sen 80-talet
    Hm, jag flyttar nog min också. Blev inte tillräckligt lågt efter axelflippen.
    Hm, får leta lite. Tycker jag har kollat på flaket, utan att ha sett några hål, men men.

    Äh, fjädrar blir hårdare när man kapar dem, så vill jag ha det. Detta är ett sidoprojekt/bruksbusbil, så pengar ska inte läggas ner. Känns lite fånigt att kosta på coils när det ändå är bladfjädrar bak också. Och jag antar att även med coils måste man kapa lite i rambenet för drivaxelns frigång.

    Vad ska du ha för färg på den, vill inte ta samma. Jag har tänkt mig min, som den är med mossa och skit eller grå.

  17. #17
    christoffer_c
    Gäst
    Loop : well.. tror inte vi kommer ta samma färg oavsätt, så håller det osagt ett tag till
    Och angående fjädringen så är det väl en smaksak kanske, men känns bättre att använda coils när man ska bestämma höjden än en vinkelslip.
    Om du tittar på min tredje bild nedan så ser du hålen längs med väggen.

    i övrigt så :
    Slipat och slipat hela dagen idag.. samt tagit bort dragkroken för å göra rent under. frammåt går det iaf


    draget borta samt regplåtshållaren och lite rostslipat.


    ett helskotta å slipa ur "fönsterna" på flaket.


    ja, slipat klart runt rutan nu iaf
    Senast redigerad av christoffer_c den 2012-04-20 klockan 13:26.

  18. #18
    christoffer_c
    Gäst
    Jaha, så igår fick jag äntligen på coilsen i fram... det vart ganska lagom lågt så lågt att jag inte fick ut domkraften


    Men men, såhär vart det


  19. #19
    christoffer_c
    Gäst
    nuså
    Efter en jäklans massa slipande så står hon äntligen uppe på pallbockarna och är redo för att bli målad
    Jag sätter igång på tisdag! ska bli jäkligt skönt att äntligen få börja slutföra projektet


  20. #20
    christoffer_c
    Gäst
    Ja då var hon äntligen grundad första rundan.
    nu blir det till att spackla lite småsaker och slipa, därefter nästa lager med grundfärg.

    bara å kämpa på , tiden är knapp till bugrun

    grundad.



    nya stålomspunna slangar till i bak

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin