Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1
    firefightern
    Gäst

    fjärren till min golf IV vill inte låsa upp eller ens låsa bilen helt tvärt..

    Nån som har tips om hur jag får kontakt mellan bilen och min fjärrdosa till Golf IV gti-02, funkade klockrent i går kväll, men nu på förmiddagen så är fjärr+bilen helt okontaktbara med varann... HJÄLP....

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Börja med att prova byta batteri i fjärren.

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Som henrik skriver, batterierna har en förmåga att bara dö.
    Prova att stå närma bilen o se om det blir någon skillnad, prova gärna med nån annan dosa om du har 2 st.

  4. #4
    Wolfen
    Gäst
    På tal om det, hur gör man det, byter batteri alltså? Det har jag alltid undrat

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Citat Ursprungligen postat av Wolfen Visa inlägg
    På tal om det, hur gör man det, byter batteri alltså? Det har jag alltid undrat
    Istället för att JAG beskriver så är jag bekväm och länkar. =)

    http://www.my-gti.com/2766/change-ba...rabbit-and-gti

  6. #6
    Wolfen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Henrik.M Visa inlägg
    Istället för att JAG beskriver så är jag bekväm och länkar. =)

    http://www.my-gti.com/2766/change-ba...rabbit-and-gti
    Kanon, tack!

  7. #7
    firefightern
    Gäst
    Då har jag bytt batteri i båda dosorna, utan resultat, får ett meddelande inne i cocpit att active imobilizer ???? f-n den funkade ju i förrgår utan problem!!! och nu då,,,, helt galen har även provat Youtubes variant på att koda tändningsnyckeln med hjälp av reservnyckeln inblandad också utan resultat HJÄÄÄÄÄÄLLP.....nån son har verktygen å fixa sånt här betalar jag gärna,startspärren går ju för bövelen in och hindrar bilen att funka...
    Senast redigerad av firefightern den 2012-03-19 klockan 18:37.

  8. #8
    Eddie
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av firefightern Visa inlägg
    Då har jag bytt batteri i båda dosorna, utan resultat, får ett meddelande inne i cocpit att active imobilizer ???? f-n den funkade ju i förrgår utan problem!!! och nu då,,,, helt galen har även provat Youtubes variant på att koda tändningsnyckeln med hjälp av reservnyckeln inblandad också utan resultat HJÄÄÄÄÄÄLLP.....nån son har verktygen å fixa sånt här betalar jag gärna,startspärren går ju för bövelen in och hindrar bilen att funka...

    Vart i stan bor du?
    Senast redigerad av Eddie den 2012-03-20 klockan 06:55.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin